هوش مصنوعی به زودی این مشاغل را از دور خارج می‌کند

0 146

هوش مصنوعی بهتر و پیشرفته‌تر می‌شود، به این معنی که امنیت شغلی شما ممکن است به خطر بیفتد و شغل خود را از دست بدهید.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از gizmodo، قبل از اینکه هوش مصنوعی به ناچار همه ما را به قتل برسانند، ربات‌ها احتمالاً همه ما را اخراج خواهند کرد.

بله، اما اینکه این اتوماسیون چه زمانی و چگونه اتفاق می‌افتد هنوز یک سوال مبهم است.

برای سال‌ها، اتوماسیون مشاغل کم‌دستمزد را از بین برده است. اکنون، با ظهور چت بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT، به نظر می‌رسد مشاغل یقه سفید نیز در معرض تهدید هستند.

مشاغل یقه سفید: کارکنان حقوق بگیری که کارهای حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای مانند مدیریت، فروش و غیره را انجام می‌دهند.

بر اساس پیش بینی کارشناسان، این مشاغل با ظهور هوش مصنوعی از رده خارج می‌شوند.

هوش مصنوعی به زودی این مشاغل را از دور خارج می‌کند

 

هنرمندان

آیا تولیدکنندگان متن و تصویر هوش مصنوعی می‌توانند جایگزین هنرمندان انسانی شوند؟

از آنجایی که جهان از ظهور ابزارهایی مانند تولید کننده تصویر OpenAI DALL-E شگفت زده می‌شود، ممکن است این اتفاق رخ دهد.

تاکنون، برنامه‌هایی مانند DALL-E بیشتر به‌عنوان نوآوری عمل کرده‌اند.

با این حال، مکس چافکین در بلومبرگ می‌گوید که «هنرمندان و طراحان، شغل خود را به دلیل هوش مصنوعی از دست نمی‌دهند». زیرا از نظر وی نسل فعلی تولید کننده‌های تصویر خیلی خوب کار نمی‌کنند. البته تا به امروز.

 

بخش خدمات مشتری

یکی از بخش‌هایی که چت بات‌ها هوش مصنوعی به احتمال زیاد باعث ایجاد اختلال در آن می‌شوند، خدمات مشتری است.

اکثر وب‌سایت‌ها از قبل دارای ربات‌های چت برای پاسخ دادن به سؤالات هستند، اما هنوز هم اغلب به اپراتورهای انسانی نیاز است.

با این حال، زمانی که شرکت‌ها شروع به استقرار مدل‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT کنند، آیا انسان همچنان برای این مشاغل استخدام می‌شوند؟ برخی پیش‌بینی کرده‌اند که اتوماسیون انبوه به صنعت خدمات مشتری وارد می‌شود. این که آیا این سرویس بهتر خواهد بود، یک سوال مبهم است.

 

تولیدکنندگان محتوا

ممکن است تولیدکنندگان محتوا نیز تا چند سال آتی شغل خود را از دست بدهند، اما یکی از مشاغلی که در برابر اتوماسیون آسیب‌پذیرتر است، کپی رایترها برای تبلیغات و وب‌سایت‌ها است.

راه حل‌های خودکار قبلاً به کار گرفته شده است. فقط کافی است شرکت‌هایی مانند Jounce AI را بررسی کنید، که در حال حاضر از راه‌اندازی بتا خصوصی خود لذت می‌برند، که «کپی‌نویسی رایگان نامحدود هوش مصنوعی» را ارائه می‌دهد.

اکنون که پلتفرم‌های الگوریتمی قدرتمندتری مانند ChatGPT شروع به کار کرده‌اند، بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که اتوماسیون کپی‌نویسی افزایش پیدا کند.

 

وکلا

بله، درست است. مردانی که هوش مصنوعی را در اختیار دارند معتقدند که روزی وکلا می‌توانند با چت بات‌ها جایگزین شوند.

دیوانه کننده است؟ قطعاً. با این حال، این همان چیزی است که مردم می‌گویند. رویترز اخیراً گزارش داد که وکلای ربات ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور وارد کار شوند و این توانایی ظاهری چت بات‌ها در تهیه دقیق خلاصه‌های حقوقی را توضیح می‌دهد.

به طور مثال شرکت خدمات حقوقی DoNotPay که به طرز عجیبی یک میلیون دلار به هر وکیلی که مایل است از الگوریتم «روبات وکیل» برای استدلال قانونی خود در مقابل دادگاه عالی ایالات متحده استفاده کند، پیشنهاد داده است.

چت ربات DoNotPay قرار است در تاریخ 13 ژانویه در دادگاه واقعی حضور داشته باشد.

 

دانشمندان

شاید خود دانشمندان جایگزین نشوند، اما نوشتن علم می‌تواند در آینده نزدیک خودکار شود.

بر اساس یک مطالعه اخیر از دانشگاه نورث وسترن، ادعا می‌کند حتی خود دانشمندان نمی‌توانند تفاوت بین چکیده‌های علمی نوشته شده توسط انسان و توسط ChatGPT را تشخیص دهند. این مطالعه نشان داد که انسان‌ها تنها در ۶۸ درصد مواقع می‌توانند به درستی استنباط کنند که یک انسان چکیده‌ها را نوشته است یا روبات.

 

برنامه نویسی کامپیوتر

آیا چت ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند برنامه نویسی کامپیوتر را انجام دهند؟ سال‌های اخیر شاهد ظهور پلتفرم‌هایی مانند AlphaCode بوده‌ایم که گفته می‌شود می‌تواند در حل مسائل ساده رایانه با انسان‌ها رقابت کند.

در عین حال، ربات‌های چت مانند ChatGPT نیز توانایی خودکار کردن فرایندهای خاصی از کدگذاری را دارند.

اما، باز هم، به نظر می‌رسد ChatGPT هنوز نمی‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد.

 

اینفلوئنسرها و مدل‌های مد

کیم کارداشیان در حال حاضر شبیه یک ربات است، اما ظاهراً ربات‌های واقعی می‌توانند در چند سال آینده به صنعت مد نفوذ کنند. وقتی می‌گویم «ربات»، منظور تصاویری از انسان‌هایی است که با هوش مصنوعی تولید شده‌اند.

از نظر کسب و کار، این کار منطقی است. چرا یک انسان زیبا و گران قیمت را استخدام کنید، در حالی که می‌توانید از نرم افزار برای ایجاد این تصاویر دیجیتالی استفاده کنید؟

 

روزنامه نگاران

البته ما روزنامه نگاران واقعاً دوست داریم که چت ربات‌های هوش مصنوعی از صنعت ما دور بمانند. در حال حاضر به اندازه کافی مشکلات و اخراج‌های بی مورد وجود دارد. با وجود این، ربات‌هایی مانند ChatGPT می‌توانند در نهایت به این شغل برسند.

از آنجایی که ChatGPT در جمع آوری اطلاعات خوب است، برخی پیشنهاد کرده اند که می‌تواند برای خلاصه و نوشتن محتوایی که قبلاً در جاهای دیگر منتشر شده مفید باشد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.