چگونه خطای Emergency Calls Only/ فقط تماس‌های اضطراری را در گوشی‌های اندروید برطرف کنیم؟

0 255

ممکن است گاهی اوقات با این پیام دلهره آور در نوار وضعیت دستگاه اندروید خود برخورد کنید که می‌گوید فقط تماس‌های اضطراری/ Emergency Calls Only. اما این پیام به چه معناست و چگونه می‌توان این خطا را رفع کرد؟

همه گوشی‌های اندروید، آیفون همیشه می‌توانند به برقراری تماس‌های اضطراری بدون توجه به اتصال سلولی بپردازند. “فقط تماس‌های اضطراری” دقیقاً به این معنا است: شما فقط می‌توانید با شماره‌های اضطراری تماس بگیرید که شامل اورژانس و پلیس است.

 

چرا گوشی من دچار خطای Emergency Calls Only/ فقط تماس‌های اضطراری شده است؟

همانطور که انتظار دارید، رایج‌ترین دلیل خطا و پیام «فقط تماس‌های اضطراری» مربوط به اتصال شبکه هستند. اگر خارج از منطقه تحت پوشش شبکه گوشی همراه خود باشید، سیم کارت شما غیرفعال شده یا حالت هواپیما را روشن کرده اید، اغلب این پیام ظاهر می‌شود. خبر خوب این است که می‌توانید به آسانی این خطا را رفع کنید.

 

رفع خطای «فقط تماس‌های اضطراری» در گوشی اندروید

رفع خطای «فقط تماس‌های اضطراری» در گوشی اندروید

اول از همه، بررسی کنید که آیا در منطقه ای هستید که ارائه دهنده شبکه تلفن همراه شما آن را پوشش نمی‌دهد؟ تنها راه حل برای این مشکل این است که سعی کنید مکانی را پیدا کنید که سیگنال داشته باشد.

 

آیا سیم کارت شما فعال و به درستی در گوشی قرار دارد؟

سیم کارت شما در خط مقدم و دلیل اصلی نشان دادن پیام «فقط تماس‌های اضطراری» است. بنا به دلایلی، ممکن است ابتدا سیم کارت غیرفعال شده یا به درستی فعال نشده باشد. باهم این مشکل را رفع می‌کنیم.

بسته به گوشی تان، به Settings > Connections > Mobile Networks یا Settings > Network & Internet > SIM بروید. سیم کارت خود را انتخاب کرده و مطمئن شوید که روشن است.

آیا حالت هواپیما فعال است یا خیر؟

حالت هواپیما تمام اتصالات بی سیم گوشی تان، از جمله تلفن همراه را غیرفعال خواهد کرد. بنابراین، اگر حالت هواپیما فعال است، نمی‌توانید تماس تلفنی برقرار کنید و خطای «فقط تماس‌های اضطراری» نشان داده می‌شود. با ما همراه باشید تا این مشکل را حل کنیم.

یک یا دو بار از بالای صفحه به پایین بکشید تا منوی تنظیمات سریع باز شود. به دنبال گزینه «حالت هواپیما» باشید که معمولاً به صورت یک نماد هواپیما است و بررسی کنید که فعال نیست. روی آن ضربه بزنید تا در صورت روشن بودن خاموش شود.

ارائه دهنده تلفن همراه را به صورت دستی انتخاب کنید

معمولاً وقتی که یک سیم کارت را وارد می‌کنید یا یک eSIM را فعال می‌کنید، تلفن اندروید شما به طور خودکار ارائه دهنده خدمات تلفن همراه را تشخیص داده و فعال می‌کند. اگر این ویژگی به درستی کار نمی‌کند، می‌توانید وارد شوید و خودتان آن را به صورت دستی انتخاب کنید.

به Settings > Connections > Mobile Networks یا Settings > Network & Internet > SIM بروید. سیم کارت خود را انتخاب کنید و «انتخاب خودکار شبکه/ Automatically Select Network» را خاموش نمایید، سپس شبکه خود را انتخاب کنید.

 

برای سیگنال سلولی بهتر از 3G  استفاده کنید

امروزه، دستگاه‌های اندرویدی به‌طور پیش‌فرض 5G یا 4G LTE  دارند، اما این شبکه‌ها ممکن است به اندازه شبکه 3G یا حتی 2G شرکت مخابراتی شما گسترده نباشند. برای رفع خطای تماس اورژانسی می‌توانید گوشی تان را به 3G تنزل دهید تا ببینید آیا دریافت سیگنال وجود دارد یا خیر.

باید به تنظیمات سیم کارت بروید. بسته به دستگاه، این مورد را ممکن است در Settings > Connections > Mobile Networks, or Settings > Network & Internet > SIMs باشد. به دنبال “حالت شبکه/ Network Mode ” یا “شبکه ترجیحی/ Preferred Network ” بگردید و آن را به 3G تغییر دهید.

 

تنظیمات شبکه را به تنظیمات اولیه ریست کنید

احتمالاً می‌دانید که با ریست فکتوری یا همان بازنشانی کارخانه‌ای می‌توانید تمام گوشی خود را به تنظیمات اولیه برگردانید اما لازم نیست انقدر افراط کنید. اندروید به شما اجازه می‌دهد فقط تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید.

در گوشی‌های سامسونگ، به Settings > General Management > Reset > Reset Network Settings بروید.

در گوشی‌های گوگل پیکسل، به Settings > System > Reset Options > Reset Mobile Network Settings بروید.

 

گوشی را ریستارت کنید

در اینجا یک روش ساده وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. این روش بسیاری از مشکلات گوشی تان را حل می‌کند: گوشی تان را ری استارت کنید.

معمولاً می‌توانید دکمه پاور را به مدت طولانی فشار دهید و «راه‌اندازی مجدد/ Reboot» را از منو انتخاب کنید. با این حال، این روش با توجه به برند گوشی تان ممکن است متفاوت باشد.

 

حافظه پنهان/ حافظه کش برنامه SIM Toolkit را پاک کرده و برنامه را متوقف کنید

اگر همه راه حل‌ها شکست خورد، آخرین کاری که می‌توانید قبل از ریست فکتوری انجام دهید این کار است. یک برنامه سیستمی در همه دستگاه‌های اندرویدی به نام “SIM Toolkit” وجود دارد. البته  این برنامه ای نیست که در کشوی برنامه ببینید، اما می‌توانید آن را در تنظیمات پیدا کنید.

تنظیمات را در گوشی خود باز کنید و به بخش “برنامه‌ها/ Apps ” بروید. اگر به طور پیش‌فرض این برنامه را نمی‌بینید، باید فهرست کامل برنامه‌ها را باز کنید و «Show System» را از منو انتخاب کنید تا همه برنامه‌های نصب شده روی دستگاهتان را ببینید.

به پایین بروید و برنامه “SIM Toolkit” را پیدا کنید. اکنون حافظه پنهان را پاک کنید و برنامه را مجبور به راه اندازی مجدد کنید.

بهتر است بدانید که خطای «فقط تماس‌های اضطراری» معمولاً برای رفع به اقدامات پیچیده ای نیاز ندارد. معمولاً یافتن مکانی با دریافت سیگنال بهتر این اخطار و پیام را برطرف می‌کند. امیدواریم یکی از روش‌های بالا مشکل شما را حل کرده باشد.

منبع:howtogeek

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.