آیا کیبورد در ویندوز ۱۱ کاراکترهای اشتباه تایپ می‌کند؟

0 124

آیا کیبورد لپ تاپ شما در ویندوز 11 کاراکترهای متفاوت و اشتباهی را تایپ می‌کند؟ این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که چیدمان صفحه‌کلید را تغییر می‌دهید، اما می‌تواند ناشی از مشکلات یک برنامه، تنظیمات زبان اشتباه، درایورهای قدیمی کیبورد یا مشکلات دیگر باشد. در اینجا چند راه حل وجود دارد که باید تست کنید.

 

مشکلات برنامه را بررسی کنید

اگر صفحه‌کلید شما کارکترهای اشتباه را فقط در یک برنامه خاص تایپ می‌کند، اما در جای دیگر درست تایپ می‌کند، ممکن است مشکل به آن برنامه مربوط باشد.

این مشکل می‌تواند به دلیل انتخاب تنظیمات صفحه‌کلید متفاوت در برنامه، اشکالات موجود در نسخه‌های قدیمی برنامه، یا تداخل افزونه‌ها نصب‌شده باشد. بنابراین، تنظیمات برنامه را بررسی و ریست کنید، برنامه را آپدیت کنید و هر گونه افزونه را حذف کنید. همچنین بررسی کنید که چیدمان صفحه کلید درست انتخاب شده است.

با این حال، اگر کیبورد شما همیشه کاراکترهای اشتباه تایپ می‌کند، این نشان دهنده مشکل مهم‌تری است که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

 

انجام بررسی‌های اولیه

صفحه کلید

اگر مشکل مربوط به یک برنامه نیست، فرآیند عیب یابی را با این موارد شروع کنید.

اگر از کیبورد خارجی استفاده می‌کنید، آن را از دستگاه جدا کرده و دوباره وصل نمایید.  سعی کنید آن را به پورت دیگری وصل کنید. اگر در صفحه‌کلید لپ‌تاپ با این مشکل مواجه هستید، با ری استارت دستگاه، مشکل را حل کنید.

مطمئن شوید که برنامه یا نرم‌افزاری که برای تایپ استفاده می‌کنید، متن‌های شما را به‌طور خودکار تصحیح نمی‌کند و باعث تغییر کلمات نمی‌شود. اگر این مورد فعال است، ویژگی تصحیح خودکار را خاموش کنید. علاوه بر این، هر برنامه مدیریت صفحه کلید را خاموش کنید.

اگر این بررسی‌های اولیه مشکل را حل نکرد، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

 

تنظیمات صفحه کلید خود را بررسی کنید

ویندوز از طرح‌بندی‌های صفحه‌کلید متنوعی پشتیبانی می‌کند تا هر کاربر بنا به نیاز خود از آن‌ها استفاده کند. اگر صفحه‌کلید شما کاراکترهای اشتباهی را تایپ می‌کند، ممکن است به طرح‌بندی صفحه‌کلید دیگری تغییر داده باشید.

برای بررسی این مشکل تعداد روش‌های ورودی زبان و طرح‌بندی مربوط به هر کدام را بررسی کنید. روی دکمه Start کلیک راست کرده، به «تنظیمات» بروید و وارد مسیر Time and Language > Language and Region شوید.

روی سه نقطه افقی کنار زبان اصلی کلیک کنید و “گزینه‌های زبان/Language Options” را انتخاب کنید.

به پایین اسکرول کرده  و روش‌های ورودی زبان، مانند انگلیسی، فارسی و … را به همراه طرح‌بندی صفحه‌کلید مربوط مانند QWERTY و AZERTY تنظیم نمایید..

برای بررسی اینکه آیا در حال حاضر از طرح‌بندی متفاوت از صفحه‌کلید خود استفاده می‌کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

به تنظیمات > زمان و زبان > تایپ > تنظیمات صفحه کلید پیشرفته(Settings > Time and Language > Typing > Advanced Keyboard Settings) بروید. در این بخش، روش ورودی زبانتان را از منوی کشویی انتخاب نمایید.

با فشار دادن Windows+Spacebar، تنظیمات صفحه کلید تغییر می‌کند. بررسی کنید به صورت تصادفی تغییر نکرده باشد.

مشکل سخت افزاری را بررسی نمایید

یک مشکل سخت افزاری در صفحه کلید شما می‌تواند عملکرد ورودی آن را مختل کند و باعث شود تا کارکتر دیگری تایپ کند. بنابراین، رد این احتمال بسیار مهم است.

اگر از صفحه کلید خارجی استفاده می‌کنید، آن را جدا کرده و به رایانه دیگر وصل کنید. اگر صفحه‌کلید درست کار کرد؛ این نشان می‌دهد که مشکل از صفحه‌کلید شما نیست.

برای بررسی مشکلات سخت افزاری کیبوردهای داخلی لپ تاپ، یک صفحه کلید خارجی را وصل کرده و تایپ کنید. اگر صفحه کلید خارجی به درستی تایپ کرد، نشان دهنده مشکل در صفحه کلید داخلی لپ تاپ شما است.

 

تداخل با برنامه‌ها را بررسی کنید

اگر از نرم‌افزارهای دیگر برای کیبورد استفاده می‌کنید؛ ممکن است تداخل ایجاد کرده باشد.

اگر از هر نرم‌افزار مدیریت صفحه کلید دیگری برای برنامه‌ها و بازی‌های خاص استفاده می‌کنید، آن‌ها را موقتاً غیرفعال کنید تا هرگونه تداخل رد شود. اگر از چنین نرم‌افزاری استفاده نمی‌کنید، از روش‌های بعدی استفاده کنید.

 

درایورهای صفحه کلید خود را آپدیت کنید

یک درایور صفحه کلید قدیمی یا خراب ممکن است دلیلی برای تایپ کاراکترهای اشتباه باشد. برای رد این نظریه، درایورهای خود را به روز کنید. برای این کار وارد وب سایت سازنده لپ تاپ یا صفحه کلید خود شوید و جدیدترین درایورهای موجود را دانلود کنید.

حالا فایل دانلود شده را اجرا کرده و نصب کنید. اگر به نصب دستی نیاز دارند، روی دکمه Start کلیک راست کرده، «Device Manager» را باز کنید، «Keyboard» را گسترش دهید، روی دستگاه صفحه کلید خود کلیک راست کرده و «Update Driver» را از منوی زمینه انتخاب کنید.

درایورهای صفحه کلید را مجدداً نصب کنید

اگر هیچ یک از روش‌های بالا درست نبود؛ درایورهای صفحه کلید را حذف کرده و دوباره نصب کنید. حذف درایورهای صفحه کلید باعث غیرقابل استفاده شدن کیبورد می‌شود. قبل از شروع فرآیند، یک ماوس تهیه کنید.

برای حذف درایورهای صفحه کلید، روی دکمه Start کلیک راست کرده و «Device Manager» را باز کنید. «صفحه‌کلیدها» را گسترش داده و روی دستگاه صفحه‌کلید موردنظر کلیک راست کرده و «حذف دستگاه» را انتخاب کنید.

اگر چند دستگاه صفحه کلید دارید مراحل را برای حذف آنها تکرار نمایید. سپس دستگاه خود را ری استارت کنید و ویندوز به طور خودکار درایورهای جدید را نصب می‌کند.

 

دستگاه خود را اسکن کنید

بدافزار می‌تواند بر عملکرد سخت افزار سیستم تأثیر منفی گذاشته و منجر به مشکلات زیادی شود. علاوه بر این ممکن است باعث شود صفحه کلید شما رفتار اشتباهی داشته باشد. به همین دلیل، باید این مشکل را رفع کنید. در ابتدا یک اسکن سریع بدافزار با استفاده از Microsoft Defender انجام دهید.

Windows Security را در جستجوی ویندوز تایپ کنید و روی میانبر “Windows Security” کلیک کنید تا برنامه باز شود. ، به Settings > Privacy and Security > Windows Security > Open Windows Security بروید.

به تب «Virus and Threat Protection» در سمت چپ بروید و روی «اسکن سریع/Quick Scan» کلیک کنید تا سیستم را از نظر بدافزار اسکن کنید.

Microsoft Defender اسکن را انجام می‌دهد. اگر بدافزار را شناسایی کرد، باید آن را حذف کنید.

منبع: howtogeek

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.