همه چیز در مورد مشخصات، قیمت و اخبار آیفون تاشو در سال ۲۰۲۳

0 1,654

ادغام آیفون و آی‌پد در یک گوشی یکی از روش‌هایی است که اپل می‌تواند گوشی تاشوی خود را بسازد تا  شاید مانند مدل Motorola Razr  تاشو شود. البته اینها فقط شایعه هستند و برخی از تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که اپل در ابتدا یک آیپد تاشو وارد بازار کند؛ نه یک آیفون تاشو.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از lifewire، در هر صورت، عرضهٔ یک دستگاه تاشو توسط اپل دور از انتظار نیست.

 

مفهوم آیفون تاشو

مارک گورمن از بلومبرگ معتقد است اپل در گذشته یک آیفون تاشو را مورد بررسی قرار داده، اما پیش بینی نمی‌کند که در آینده نزدیک (اوایل سال 2023) آیفون تاشو عرضه شود.

یکی از ایده‌های پشت دستگاه تاشو اپل، آی پدی است که تا می‌شود.

با این حال، شایعات پیرامون این دستگاه ممکن است آیفون یا آیپد هیبریدی را نشان دهد که احتمالاً iPhone Flip یا iPhone Fold نامیده می‌شود.

البته هیچ کس برنامه‌های آینده اپل را نمی‌داند؛ اما یک شرکت تحلیلگر پیش بینی می‌کند که اپل ابتدا یک آیپد تاشو را تا سال 2024 عرضه خواهد کرد.

 

آیپد تاشوی اپل

با اینکه هیچ جزئیات رسمی از سوی اپل منتشر نشده است؛ پتنت‌های ثبت شده در سال‌های 2011، 2014، ژوئن 2016، آگوست 2016، 2018 و 2020 این را ثابت می‌کنند. البته این پتنت‌ها  نشان می‌دهد که اپل با وجود علاقه ظاهری به دستگاه تاشو، قصد ندارد آن را وارد بازار کند.

آیفون تاشو آیفون تاشو آیفون تاشو آیفون تاشو

طرح‌های مختلفی در آن اسناد وجود دارد و برخی از آنها به شدت با بقیه متفاوت هستند؛ یعنی در روش‌های تا شدن گوشی با هم فرق دارند.

شایذ این برنامه‌ها به این معنی باشد که آنها به چیز متفاوتی اشاره دارند، مانند یک کتابخوان الکترونیکی یا تبلت.

 

تخمین تاریخ انتشار آیفون تاشو

اگر شرکتی بخواهد فناوری گوشی تاشو را به نهایت خود برساند، آن اپل است.

آزمایش‌ها و بهبودهای زیادی در این بخش مورد نیاز است و باید از اشتباهات سایر شرکت‌ها با فناوری تاشو درس گرفت و این زمان بر است. بر اساس افشاگران قابل اعتماد، تا سال 2025 نباید انتظار یک آیفون تاشو داشته باشیم. احتمالاً آیفون 15 ابتدا وارد بازار خواهد شد و سپس آیفون تاشو را می‌بینیم.

 

شایعات قیمت آیفون تاشو

آیفون تاشو بدون شک ارزان نخواهد بود. ایفون ها به قیمت 1000 دلار نزدیک می‌شوند و فراتر از آن می‌روند. فقط کافی است به قیمت آیفون 14 پرو مکس نگاه کنید.

حالا وقتی گوشی تاشو باشد و صفحه دیگری وصل شود چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر به گلکسی فولد استناد کنید، قیمت  گوشی تاشو اپل می‌تواند به 2000 دلار برسد.

البته اپل مجبور نیست از این روش پیروی کند، به خصوص اگر بخواهد در بازار زنده بماند. اما باز هم اپل برند ارزانی نیست.

 

با این حال، اگر آنها طراحی تاشو را انتخاب کنند که در آن یک پنل به دو قسمت تقسیم شود، ممکن است ارزان‌تر باشد.

اما همچنان از آیفون معمولی شما گران‌تر است.

اگر شایعات مبنی بر اینکه اپل دو گوشی تاشو و عمودی خواهد داشت درست باشد، نه تنها به دلیل ذخیره سازی و اندازه صفحه نمایش، بلکه به دلیل نوع تاشو بودن، انتظار قیمت‌های بالایی را داشته باشید.

 

ویژگی‌های آیفون تاشو

از گذشته تا کنون با بزرگ‌تر شدن پنل گوشی، ما از صفحه‌نمایش بزرگتری برای خواندن، تماشای فیلم، بازی کردن و انجام چند کار استفاده می‌کنیم. یک گوشی تاشو برای این کارها عالی است.

 

همانطور که قبلاً گفتیم اپل یک مبتکر است.

شاید بتوانند گوشی تاشویی بسازند که بهتر از بقیه برندها کار کند.

شاید آیفون تاشو از چین و چروک نمایشگرهای تاشو، رنج نبرد. یا همانطور که این پتنت‌ها نشان داد، یک گوشی تاشو اپل ممکن است از پیکسل‌های خود گرم شونده برای جلوگیری از آسیب در حین تا شدن استفاده کند.

اگر صفحه نمایش سوم در حالت تا شدن در دسترس باشد؛ شاید نرخ تازه سازی آن به قدری بالا باشد که از صفحه اصلی قابل تشخیص نباشد.

آیفون تاشو

 

iOS، نرم‌افزاری که آیفون را اجرا می‌کند، می‌تواند برای پشتیبانی از نمایشگرهای متعدد در گوشی‌های تاشو اصلاح شود.

البته نباید انتظار داشته باشید که عملکرد آن از آیفون معمولی با یک صفحه نمایش بسیار متفاوت باشد. اپلیکیشن‌ها نیز برای اینکه در آیفون با دو صفحه نمایش به کار گرفته شوند، باید چندین صفحه نمایش را پشتیبانی کنند.

در غیر این صورت، گوشی بزرگ‌تر فایده‌ای برای شما ندارد.

با توجه به اینکه یک گوشی بزرگ‌تر شبیه تبلت است، منطقی است آیفون تاشو از Apple Pencil پشتیبانی کند.

آخرین نسخه مداد اپل تنها با تعدادی از آیپدها کار می‌کند، اما انتظار می‌رود نسخه جدیدی برای آیفون تاشو در دسترس باشد.

 

مشخصات و سخت افزار آیفون تاشو

بنابراین آیفون Flip چگونه کار می‌کند؟

هر کسی حدس‌های متفاوتی می‌زند، اما چند گزینه وجود دارد:

یک صفحه نمایش بزرگ و تاشو مانند گلکسی فولد و یا دو صفحه نمایش مجزا که روی یک لولا قرار دارند و یا سه صفحه دارد، دو صفحه معمولی و سومی برای زمانی که گوشی در موقعیت تا شده خود قرار دارد.

 

بر اساس اطلاعات نشت پیدا کرده، iPhone Flip از فاصله دور شبیه یک گوشی معمولی به نظر می‌رسد، اما مانند گوشی‌های تاشو به سبک قدیمی به صورت عمودی تا می‌شود و می‌تواند یک صفحه نمایش کوچک در خارج داشته باشد؛ چیزی شبیه به Galaxy Z Flip.

 

طبق گزارش‌ها، اپل در حال تست چند نمونه اولیه با نمایشگرهای تاشو هستند.  این امکان وجود دارد که آنها دو نسخه از آیفون فلیپ را منتشر کنند.

حال سوال این جا است که این آیفون تاشو آیا از دو صفحه نمایش با اندازه کامل استفاده می‌کند تا در هنگام باز شدن به تبلت تبدیل شود، یا مانند Duo به سمت عقب باز می‌شود.

در اینجا رندر ConceptsiPhone از  “iPhone Fold” با دو صفحه نمایش است.

 

مینگ چی کو، تحلیلگر، معتقد است که آیفون تاشو با صفحه‌ای به اندازه 8 اینچ تولید می‌شود.

Omdia پیش‌بینی می‌کند که آیفون OLED و 7.3 تا 7.6 اینچی است و اندازه بزرگ‌تر آن را شبیه به Galaxy Z Fold 2 می‌کند.

همانطور که می‌دانید  آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچ و آیپد مینی 2021 8.3 اینچ است، بنابراین این آیفون تاشو در واقع ترکیبی از گوشی و تبلت است. یک گوشی تاشو به سبک فبلت.

Kuo همچنین فاش کرده که اپل در حال تست فناوری صفحه نمایش با جوهر الکترونیک رنگی است که ممکن است به عنوان صفحه دوم در گوشی تاشو استفاده شود.

همه گوشی‌های جدید، از جمله جدیدترین آی‌پدها و آیفون‌ها، از 5G برای انتقال داده در اتصالات تلفن همراه پشتیبانی می‌کنند. بنابراین می‌توانید همین انتظار را برای آیفون تاشو داشته باشید.

ارتقا بخش‌هایی مانند باتری، قدرت پردازش و رم برای مدیریت چندین نمایشگر که همگی قادر هستند به طور مستقل چند کار را انجام دهند، مهم است. فضای ذخیره سازی آیفون تاشو ممکن است در مقایسه با آیفون فعلی تغییری نداشته باشد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.