بهترین گوشی‌های هوشمند با عمر باتری بالا در ۲۰۲۳

0 220

در این مقاله ما همه گوشی‌های هوشمند سال 2022 را مورد آزمایش قرار داده‌ایم؛ تا متوجه شویم کدام یک دارای طولانی‌ترین و بهترین عمر باتری است و شارژ را برای ساعت بیشتری نگه می‌دارد.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از expertreviews، تصمیم گیری در مورد خرید گوشی هوشمند سخت است. همه ما برای عکس‌های اینستاگرام خود به یک گوشی با عملکرد خوب و دوربین عالی نیاز داریم. اما عمر باتری گوشی هوشمند نیز عامل مهمی است.

 

مهم نیست که گوشی جدید شما چقدر خوب باشد، اما اگر همیشه مجبور باشید آن را شارژ کنید، به دردسر می‌افتید.

هنگام تصمیم‌گیری، بهتر است به اندازه باتری (بر حسب میلی‌آمپر ساعت) دقت کنید تا طول عمر گوشی را به صورت تئوری بدانید.

البته عوامل دیگری مانند اندازه و وضوح صفحه نمایش و بهره وری نقش مهمی دارند.

در این مقاله بهترین گوشی‌های هوشمند با عمر باتری بالا در سال 2022 را رتبه بندی کرده‌ایم، از جمله پرچمداران گران و گوشی های اقتصادی فراموش شده.

 

برای اندازه گیری عمر باتری گوشی هوشمند، کارشناسان ما یک تست پخش مداوم ویدئو را اجرا می‌کنند.

فایل ویدیویی شامل صحنه‌هایی از فیلم مرد عنکبوتی 2 است که با کد H.264 و به مدت 20 ساعت لوپ شده است.

ما از برنامه پخش کننده ویدیوی VLC در Google Play یا Apple App Store استفاده کردیم.

همچنین گوشی در حالت هواپیما قرار داده شد، روشنایی خودکار و تنظیمات خواب خاموش و روشنایی صفحه را روی 170cd/m2 استاندارد تنظیم شد.

حالت هواپیما همه ویژگی‌های بی‌سیم تلفن را خاموش می‌کند و عمر باتری را افزایش می‌دهد. به این معنی که آزمایش‌ها تکرارپذیر و ثابت هستند.

 

نتایج تست بهترین گوشی با عمر باتری بالا در سال 2022:

همانطور که از نمودار زیر می‌بینید، عمر باتری گوشی‌های هوشمند، با وجود رکود اندکی در سال‌های اخیر، به سرعت بهبود یافته است.

همه 20 تلفن تست شده قبل از نیاز به شارژ مجدد، بیش از 23 ساعت در معیار باتری رتبه به دست آورده اند.

این شامل سامسونگ گلکسی M31 می‌شود که برنده قبلی یعنی Lenovo P2 را از جایگاه خود خارج کرد.

Galaxy M31 که بیش از 30 ساعت در تست باتری دوام آورد، در شرایط مشابه با بیش از 90 دقیقه لنوو P2 را شکست داد.

در جایگاه دوم، Sony Xperia 10 IV  قرار دارد که تقریباً در مقابل نسل قبلی خود که اکنون در رتبه سوم قرار دارد؛ باتری با عمر 29 ساعت و 36 دقیقه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Realme 9 4G برای اولین بار در جایگاه چهارم قرار گرفت و باتری آن 28 ساعت و 17 دقیقه دوام آورد.

وان پلاس با مجموع شش گوشی، در لیست 20 گوشی برتر بیشترین فراوانی را دارد. ریلمی و سامسونگ هر کدام با سه گوشی در جایگاه بعدی هستند و اوپو و موتورولا دو گوشی دارند.

 

بهترین آیفون با عمر باتری بالا

بهترین آیفون با عمر باتری بالا

همانطور که قبلاً اشاره کردم، تنها یک آیفون در نمودار عمر باتری کلی ما ظاهر شد، بنابراین تصمیم گرفتم یک بخش جداگانه برای طرفداران اپل در نظر بگیریم که ممکن است کنجکاو باشند تا متوجه شوند کدام آیفون به صدر جایگاه iOS می‌رسد.

از لحاظ تاریخی، تعداد کمی از آیفون‌ها توانسته‌اند با گوشی‌هایی اندروید رقابت کنند، اما از زمان عرضه آیفون 11 همه چیز به طرز چشمگیری بهبود یافته است.

همانطور که نمودار زیر ثابت می‌کند، سه تا از جدیدترین گوشی‌های هوشمند اپل دوام کافی برای پخش بیش از 20 ساعت ویدئو را دارند. تنها آیفون 13 مینی و آیفون SE (2022) موفق نشدند. آیفون 13 پرو مکس، آیفون 13 پرو و آیفون 13 معمولی نیز خیلی به گوشی‌های لیست ما نزدیک بودند.

 

من این نمودار را به روشی کمی متفاوت تنظیم کردم.  در عوض آیفون‌ها را به ترتیب انتشار فهرست کرده‌ام.

همانطور که می‌بینید، علیرغم چند اشتباه در طول مسیر اپل، عمر باتری آیفون به طور کلی در حال بهبود است (به غیر از نسخه‌های کوچک).

ما تست استاندارد باتری خود را از سال 2013 آغاز کردیم، بنابراین هیچ داده ای قبل از iPhone 5C وجود ندارد و همچنین هیچ داده‌ای برای iPhone 7 Plus وجود ندارد، زیرا تست باتری برای این گوشی انجام نشد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.