به چه مقدار فضای ذخیره سازی در گوشی هوشمند نیاز داریم؟

0 184

فضای ذخیره سازی بالاتر در گوشی‌ های هوشمند بهتر است، اما آیا ارزش هزینه کردن دارد؟ آیا عاقلانه است چند میلیون تومن بیشتر برای خرید یک گوشی با حافظه 256 بپردازیم؟

 

به گزارش ایستاتگ و به نقل از makeuseof، هنگامی که یک گوشی هوشمند می‌خرید، در حالت ایده‌آل فضای ذخیره‌سازی کافی برای رفع نیازهایتان را دارد. اما متاسفانه نیازهای همه یکسان نیست.

برخی از کاربران به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند با حداقل آن کنار بیایند.

 

یافتن میزان فضای ذخیره‌سازی مفید برای هر کاربر سخت است و یک نسخهٔ واحد وجود ندارد.

در اینجا، ما به شما کمک می‌کنیم تا میزان فضای ذخیره‌سازی مناسب در یک گوشی هوشمند را بررسی کرده و با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

 

گزینه‌های استاندارد فضای ذخیره سازی گوشی‌های هوشمند

برخلاف روزهای اولیه انتشار گوشی‌های هوشمند، فضای ذخیره سازی به شدت زیادتر شده است و آنچه قبلاً برای آن پول زیادی می‌پرداختید، با هزینهٔ کمتری در دسترس است.

به عنوان مثال، سامسونگ گلکسی اس 2 با 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی در سال 2011 عرضه شد. همچنین یک نوع گران قیمت 32 گیگابایتی نیز وجود داشت.

طبق استانداردهای امروزی، هر دو گزینه ذخیره سازی بسیار کم هستند. و این به خاطر آن است که امروزه عکس‌ها و ویدیوهای زیادی می‌گیریم، بازی‌ها و برنامه‌های موبایل بزرگ‌تر شده‌اند و …

گوشی‌های هوشمند مدرن با 32 گیگابایت به عنوان استاندارد عرضه می‌شوند و گزینه‌های ذخیره‌سازی کمتر از آن به سختی در دسترس است.

حتی اکثر گوشی‌های زیر 100 دلار دارای حداقل 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی هستند. با حداقل 32 گیگابایت، انتخاب استاندارد برای اکثر شرکت‌های گوشی‌های هوشمند به 64 گیگابایت تبدیل شده است.

با این حال، علاوه بر 32 و 64 گیگابایت، گوشی‌هایی با 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و حتی 1 ترابایت فضای ذخیره سازی نیز پیدا خواهید کرد.

 

یک نمونه عالی، آیفون 13 پرو و آیفون 14 پرو اپل است که بهترین گوشی‌های هوشمند در سال 2022 هستند.

 

64 یا 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای یک گوشی هوشمند کافی است؟

در حالی که فضای ذخیره سازی 64 یا 128 گیگابایتی روی کاغذ خوب هستند، شما هرگز به همان اندازه، ظرفیت خالی در اختیار ندارید، حتی در یک تلفن کاملاً جدید.

بخشی از این فضای ذخیره سازی غیرقابل استفاده خواهد بود؛ زیرا سیستم عامل و برنامه‌های از پیش نصب شده آن را اشغال می‌کنند.

 

و به یاد داشته باشید، هنگامی که در مورد فضای ذخیره سازی صحبت می‌شود، نباید به ارقام تکیه کنید. در حالی که می‌توانید مثلاً 110 گیگابایت در دستگاه 128 گیگابایتی فضای خالی داشته باشید، با این حال هنوز نمی‌توانید از کل 110 گیگابایت استفاده کنید. شما برای جلوگیری از نمایش اخطار پر بودن گوشی و عملکرد ضعیف به فضای تنفسی نیاز دارید.

فضای ذخیره سازی

 

هر کاربری از گوشی‌های هوشمند خود به طور متفاوتی استفاده می‌کند. از این رو، تعیین مقدار کافی فضای ذخیره سازی برای نیازهای خاص هر کاربر به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 

یکی از این عوامل عادات مصرف رسانه‌ای شما است

اگر فردی هستید که همیشه فایل‌های رسانه‌ای خود را به صورت محلی ذخیره کنید، انتخاب یک گوشی 64 گیگابایت حافظه داخلی برای شما اشتباه خواهد بود. به‌علاوه، اگر تعداد زیادی عکس یا ویدیو بگیرید و از تلفن خود به‌عنوان دستگاه ذخیره‌سازی اصلی استفاده کنید، به سرعت فضای ذخیره‌سازی پر خواهد شد. در این صورت، بهتر است یک گوشی با حافظهٔ 128 گیگابایت یا شاید بیشتر بخرید.

اگر تعداد کمی از فایل‌های رسانه‌ای را در دستگاه خود ذخیره می‌کنید، 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی مناسب است.

منظور ما از کم این است که شما به‌جای دانلود موسیقی، فیلم و برنامه‌های تلویزیونی آن‌ها  را به صورت آنلاین پخش می‌کنید. اگر شما چنین فردی هستید، 128 گیگابایت می‌تواند فضای ذخیره سازی زیادی برای شما باشد.

 

با این حال، 128 گیگابایت فضای بیشتری برای بازی با استفاده متوسط برای شما بهتر است، به خصوص با توجه به اینکه اکثر گوشی‌های هوشمند مدرن با اسلات توسعه حافظه هیبریدی یا اختصاصی عرضه نمی‌شوند.

به این ترتیب، راهی برای ارتقای فضای ذخیره‌سازی به جز خرید یک گوشی جدید وجود ندارد.

 

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت، بازی است

اگر همیشه بازی‌های گرافیکی مانند Fortnite، Call of Duty یا PUBG بازی می‌کنید، بدون تردید به سراغ ۱۲۸ گیگابایت بروید. در نهایت، اگر از فضای ابری استفاده می‌کنید و ترجیح می‌دهید فایل‌های خود را به صورت آنلاین داشته باشید، نیازی به تهیه یک گوشی 128 گیگابایتی نیست. می‌توانید به طور مرتب از فایل‌ها نسخه پشتیبان تهیه کرده و آنها را به صورت محلی حذف کنید تا فضا آزاد شود.

 

با این حال، با وجود عوامل بالا، 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای مصرف کننده معمولی کافی است. اما اگر گاهی اوقات با فایل‌های رسانه ای زیادی سرو کار داید، 128 گیگابایت باید نیازهای شما را پوشش دهد.

 

به طور خلاصه، ما 64 گیگابایت را برای اکثر افراد توصیه می‌کنیم، اما اگر می‌توانید 128 گیگابایت بخرید و خیال خودتان را راحت کنید.

 

آیا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی زیادی است؟

همانطور که گفتیم، جواب این سوال به کاربر گوشی هوشمند بستگی دارد. اغلب مردم می‌توانند با 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی به خوبی کار کنند، در حالی که 128 گیگابایت برای افرادی است که به کمی فضای بیشتر نیاز دارند.

 

شاید 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی زیادی باشد؛ اما اگر همیشه فیلم‌ها و ویدئوهای زیادی ثبت می‌کنید؛ یا بازی‌های گرافیک فشرده را اجرا می‌کنید؛ این فضا برای شما بهتر است

در یک گوشی هوشمند، اگر فایل‌های رسانه‌ای زیادی را ذخیره می‌کنید، بازی‌هایی با منابع فشرده بازی می‌کنید، یا محتوای ویدیویی یا تصویری را به صورت آنلاین ایجاد می‌کنید، این گزینه به شما آزادی بیشتری نسبت به 128 گیگابایت می‌دهد.

 

ما به چند گیگابایت فضای ذخیره سازی روی گوشی نیاز دارید؟

هرچه فضای ذخیره سازی گوشی شما بیشتر باشد، بهتر است.

با این حال، افزایش فضای ذخیره سازی هزینه بالایی دارد.

هنگام گرفتن تصاویر با وضوح بالا و ویدیوهای 4K می‌توانید از یک گوشی با فضای ذخیره سازی 512 گیگابایتی استفاده کنید.

با این حال، باید نیازهای خود را در نظر بگیرید زیرا تفاوت قیمتی بالایی دارد.

به طور کلی، عادات استفاده شما  از گوشی هوشمند تعیین می‌کند که به چند گیگابایت در گوشی خود نیاز دارید.

با تمام این تفاسیر، اگر بتوانید گوشی هوشمند مورد نظر را با فضای ذخیره‌سازی بیشتر بخرید، ارزش این کار را دارد.

حتی اگر از آن استفاده نکنید، ممکن است ارزش فروش گوشی هوشمندتان را بیشتر کند.

داشتن فضای ذخیره‌سازی استفاده نشده بر عملکرد تأثیر منفی نمی‌گذارد، پس چرا آن را انتخاب نکنیم؟

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.