۷ باور اشتباه در مورد بازی‌های رایانه‌ای

0 245

کامپیوترهای گیمینگ و بازی‌های رایانه‌ای راه طولانی را طی کرده‌اند؛ با این حال افرادی که با این پلتفرم آشنا نیستند باورها و تصورات اشتباهی در مورد آن دارند که بیشتر آن‌ها بر اساس اطلاعات نادرست یا باورهای قدیمی است.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از  makeuseof، در این مقاله 7 باور اشتباه در مورد بازی‌های رایانه‌ای را با شما در میان می‌گذاریم. از تصورات غلط در مورد سخت افزار گران گرفته تا این باور که هیچ بازی انحصاری در این بخش وجود ندارد.

باورهای اشتباه در مورد بازی‌های رایانه‌ای

برای لذت بردن از بازی به یک کامپیوتر گیمینگ رده بالا نیاز دارید

بازی‌های رایانه‌ای

این یک تصور غلط بسیار رایج است. درست است داشتن یک رایانه قدرتمند با اجزای پیشرفته تجربه بازی شما را بهبود می‌بخشد، اما برای لذت بردن از بازی رایانه شخصی به این سیستم نیازی نیست.

امروزه اکثر عناوین بازی‌های مدرن، روی سخت افزارهای سطح پایه یا میان رده، به خوبی جواب می‌دهند.

پردازنده باهسته های بیشتر بهتر است

بازی‌های رایانه‌ای

داشتن یک CPU با هسته بالاتر عالی است. وظایفی مانند رندر کردن یا اجرای ماشین مجازی تخت تاثیر این توانایی قرار می‌گیرد، زیرا رایانه می‌تواند چندین فرآیند را به طور همزمان اجرا کند. اما در مورد بازی‌ها این داستان فرق می‌کند.

پردازنده‌های مدرن شش تا 10 هسته دارند. اکثر بازی‌های قدیمی به عملکرد تک هسته ای پردازنده نیاز دارند، اما بازی‌های جدید حداقل به دو تا شش هسته پردازنده نیاز دارند. با این حال، پردازنده‌های سال 2013 دارای 4 تا 8 هسته بودند که این توانایی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

رم بیشتر مساوی با عملکرد بیشتر

اگر یک ویرایشگر ویدیو، یک طراح کد یا یک تولید کننده موسیقی هستید، رم برای شما ضروری است. در گیمینگ و بازی، داستان متفاوت است. اگر می‌خواهید متوجه شوید چه مقدار رم برای بازی نیاز دارید، پاسخ متغیر است. در حالی که رم بیشتر باعث می‌شود رایانه شما سریع‌تر باشد، اما همیشه باعث افزایش نرخ فریم در بازی نمی‌شود.

مثلاً اگر یک بازی فقط از 10 گیگابایت رم استفاده می‌کند، پس داشتن 64 گیگابایت رم به نوعی هدر دادن پول است. امروزه شما با داشتن سیستم‌هایی با رم 16 گیگابایتی تا چند سال آینده مشکلی نخواهید داشت. حتی رم ۸ گیگابایتی هم خوب است.

بازی با نرخ تازه سازی بالا یک تله است

تا چند مدت پیش بازی‌های کنسولی با سرعت 30 یا 60 فریم بر ثانیه محدود بودند. با عرضه PS5 و Xbox Series X، عناوین بازی‌ها از نرخ تازه سازی بالاتر پشتیبانی می‌کنند. اکنون می‌توانید بازی‌هایی مانند God of War: Ragnarok را با فرکانس ۱۲۰ هرتز بازی کنید. البته رایانه‌های شخصی از مدت‌ها پیش از بازی‌های کنسولی از نرخ تازه‌سازی بالا پشتیبانی می‌کرد.

بنابراین این اصلاً حقه نیست. اگر بازی‌های شاتر رقابتی را انجام می‌دهید، بهتر است بدانید که انجام بازی‌هایی مانند CS: GO با فرکانس ۱۴۴ هرتز به شما برتری می‌دهند.

هیچ بازی انحصاری در بخش رایانه شخصی وجود ندارد

سونی و مایکروسافت کنسول‌های بازی خاص خود دارند. بازی‌های انحصاری این شرکت‌ها به افزایش فروش کنسول کمک می‌کنند و بیشتر گیمرهای کنسول نسبت به آن‌ها علاقه دارند. این فرهنگ برای گیمرهای رایانه شخصی متفاوت است، زیرا آنها دوست دارند همه چیز را بازی کنند. با این حال، گفتن اینکه هیچ انحصاری در  رایانه‌های شخصی وجود ندارد نادرست است.

بازی‌هایی مانند Valorant، CS: GO، Escape from Tarkov و Half-Life: Alyx عناوین انحصاری رایانه‌های شخصی هستند.

اورکلاک همیشه اهمیت دارد

بازی‌های رایانه‌ای

بسیاری از گیمرهای رایانه شخصی معتقدند که اورکلاک ضروری است. اکثرا این یک ارتقاء رایگان در عملکرد است، اما خطرات خاصی نیز دارد.

مثلاً در حالی که می‌توانید GPU خود را اورکلاک کنید، این احتمال وجود دارد که در بخش پایداری مشکلاتی ایجاد شود. علاوه بر این، اورکلاک کردن سخت‌افزار مدرن سخت است.

رایانه‌های شخصی گران‌تر است

این یکی از باورهای اشتباه دیگر در بحث بی پایان بین گیمرهای کنسول و رایانه شخصی است.

در حال حاضر، PS5 و Xbox Series X عملکردی مشابه با رایانه‌های شخصی سطح بالا دارند و قیمت آن‌ها 500 دلار است. اما سخت افزار رایانه شخصی از نظر قیمت بالاتر است.

با این حال شما با پرداخت یک رایانه گیمینگ می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. جدای از بازی کردن، می‌توانید رایانه‌های بازی خود را به عنوان یک سیستم کاری در نظر بگیرید.

همچنین، بازی‌ها به دلیل فروش بیشتر ارزان‌تر هستند، برای بازی آنلاین نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

بنابراین، با اینکه رایانه شخصی گران‌تر است، ممکن است ارزش آن بیشتر از کنسول باشد.

این باورهای اشتباه در مورد بازی رایانه شخصی را نادیده بگیرید

گیمرهای رایانه شخصی بیشتر از یک فرد عادی نگران جزئیات کوچک هستند. اما بهتر است همیشه نگران اورکلاک، ارتقاء و نرخ فریم نباشید. مطمئناً، همه این فاکتورها مهم هستند، اما شما به راحتی می‌توانید با حداقل امکانات از بازی خود لذت ببرید.

با این حال، یک چیز وجود دارد که همهٔ گیمرها می‌توانند در مورد آن توافق داشته باشند: رایانه‌های شخصی گیمینگ همیشه بهتر از لپ تاپ‌های گیمینگ هستند.

بیشتر لپ‌تاپ‌های گیمینگ عمر باتری کمی دارند، معمولاً  زود داغ می‌شوند و گران‌تر از مدل‌های دسکتاپ خود هستند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.