انتقال بازی‌ها و اطلاعات ذخیره شده PS4 به PS5

0 193

اگر به تازگی یک PS5 خریده‌اید، تبریک می‌گوییم، اما بهتر است هنوز PS4 خود را نفروشید. شما می‌توانید تمام داده‌های ذخیره‌شده و بازی‌ها را از PS4 به PS5  انتقال دهید.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از androidauthority، در اینجا تمام روش‌هایی انتقال بازی‌های و داده‌های ذخیره شده PS4 به PS5 گرداوری شده است.

برای انتقال بازی‌های و داده‌های ذخیره شده PS4 به PS5، هر دو کنسول را به صورت بی سیم یا با کابل LAN به یک شبکه Wi-Fi متصل کنید.

سپس به Settings–> System–> System Software–> Data Transfer در PS5 بروید.

کنسول PS4 خود را از لیست دستگاه‌های شناسایی شده انتخاب کنید.

 

انتقال بازی‌های و اطلاعات ذخیره شده PS4 به PS5

چهار راه برای انتقال بازی‌های و داده‌های ذخیره شده PS4 وجود دارد:

این 4 روش شامل Wi-Fi، LAN، فضای ذخیره‌سازی گسترده یا فضای ذخیره‌سازی ابری است.

 

 

انتقال با اتصال شبکه وایفای و LAN

ساده‌ترین روش برای انتقال داده‌ها از طریق Wi-Fi است.

کنسول PS5 و کنسول PS4 را از منوی تنظیمات به یک شبکه متصل کنید.

علاوه بر این شما می‌توانید هر دو کنسول را با استفاده از کابل‌های LAN به یک مودم Wi-Fi متصل کنید یا به صورت بی سیم وصل شوید.

هنگامی که کنسول‌های خود را به صورت بی‌سیم به یک شبکه یکسان وصل کردید، می‌توانید از کابل LAN برای اتصال کنسول‌های PS5 و PS4 به یکدیگر برای سرعت انتقال بیشتر استفاده کنید.

در حین انتقال، اگر تلویزیون شما بیش از یک پورت HDMI دارد، می‌توانید از یک نمایشگر دوم استفاده کنید یا هر دو کنسول را روشن بگذارید در حالی که سیم‌های HDMI آن‌ها را جدا کردید.

 

هنگامی که برای اولین بار کنسول PS5 خود را روشن کردید، دستورالعمل‌های انتقال داده روی صفحه نمایش، نشان داده می‌شود. اگر در ابتدا آن را رد کردید، می‌توانید با رفتن به مسیر Settings–> System–> System Software–> Data Transfer این گزینه را پیدا کنید.

وقتی برای شروع آماده شدید روی Continue کلیک کنید.

در حین انتقال داده، هیچکدام از آنها را خاموش نکنید، زیرا انجام این کار ممکن است به سیستم‌ها آسیب برساند.

 

وقتی کنسول PS5 پیغام Prepare for Data Transfer را نشان داد، دکمه پاور کنسول PS4 را برای یک ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

در کنسول PS5 ، داده‌هایی را که قصد دارید انتقال دهید انتخاب کنید. در بیشتر موارد، داده‌ها و هر بازی دانلود شده‌ای که در حال حاضر بازی می‌کنید ذخیره می‌شود.

Start transfer را انتخاب کنید و اجازه دهید کنسول تا پایان مراحل را طی کند.

کنسول PS5 شما به طور خودکار نزدیک به پایان فرایند انتقال داده ریست می‌شود. پس از راه اندازی مجدد کنسول، همه بازی‌ها را پیدا کرده و فایل‌های PS4 خود را در PS5 ذخیره می‌کند.

 

انتقال از روش سرور ابری PS

انتقال از روش سرور ابری PS

اگر مشترک پلی استیشن پلاس هستید، می‌توانید از سرور ابری سونی برای ذخیره و دانلود داده‌ها استفاده کنید. این روش شامل آپلود داده‌های PS4 در سرور ابری و سپس دانلود داده‌ها در کنسول PS5 است.

 

در کنسول PS4 ، به Settings–> Application Data Management–> Saved Data in System Storage–> Upload to Online Storage بروید.

بازی‌ها و فایل‌های مورد نظر را انتخاب کنید و Yes را برای بازنویسی فایل ابری انتخاب نمایید. شما می‌توانید تا 100 گیگابایت داده ذخیره شده PS4 و تا 1000 فایل داده ذخیره شده PS4 را ذخیره کنید.

 

هنگامی که PS4 آپلود داده‌ها را به اتمام رساند، PS5 را روشن کنید و به Settings –> Saved Data and Game/App Settings بروید.

داده‌های ذخیره شده (PS4) را انتخاب کرده و Cloud Storage را انتخاب نمایید تا همه اطلاعاتی را که در فضای ابری ذخیره کرده‌اید مشاهده کنید. فایل‌ها و بازی‌هایی را که می‌خواهید دانلود کنید انتخاب کرده و Download to Console Storage را انتخاب کنید.

برای بازی‌های PS5، اگر Sync Saved Data–> View Sync Status را انتخاب کنید، تا بتوانید وضعیت همگام‌سازی هر بازی را بررسی نمایید.

علاوه بر این می‌توانید یک بازی را از کتابخانه اصلی هایلات کنید، دکمه آپشن را فشار دهید و سپس بررسی وضعیت همگام‌سازی داده‌های ذخیره‌شده را انتخاب نمایید.

 

انتقال با استفاده از دستگاه ذخیره سازی خارجی

انتقال با استفاده از دستگاه ذخیره سازی خارجی

به جای دانلود مجدد بازی PS4 در کنسول PS5، می‌توانید هر بازی PS4 نصب شده بر روی یک دستگاه ذخیره سازی خارجی را با اتصال به PS5 بازی کنید.

قبل از جدا کردن فضای ذخیره‌سازی از PS4 خود،  مسیر Settings-> Devices-> USB Storage Devices  و Stop را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید با خیال راحت کابل را جدا کرده و به PS5 خود وصل کنید.

 

سوالات متداول

چگونه فیلم‌ها را از PS4 به آیفون منتقل کنم؟

بهترین روش انتقال بازی از PS4 به آیفون، می‌توانید هر تصویر یا ویدیویی گیم‌پلی خود را در برنامه تلفن همراه PlayStation که تا 14 روز با حساب PS شما همگام‌سازی شده، پیدا کنید.

 

آیا می‌توانید اطلاعات PS4 را بدون کابل LAN به PS4 دیگر منتقل کرد؟

اگر کابل LAN ندارید، سریع‌ترین روش برای انتقال داده‌های ذخیره شده بین دو کنسول PS4 ، استفاده از هارد اکسترنال یا کارت USB است.

داده‌ها را از یک کنسول دانلود کنید، سپس هارد را وصل کنید تا در کنسول دیگر آپلود کنید.

از طرف دیگر، اگر مشترک پلی استیشن پلاس هستید، می‌توانید داده‌های ذخیره شده خود را از سرور ابری روی PS4 جدید دانلود کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.