چگونه ماشین حساب را در بالای صفحهٔ ویندوز ۱۱ ثابت نگه داریم؟

0 283

آیا برای محاسبات کاری خود نیاز دارید ماشین حساب را در بالای صفحهٔ ویندوز خود ثابت نگه دارید؛ اما نمی‌توانید؟

به گزارش ایستاتگ و به نقل از wethegeek، با استفاده از این روش‌ها، ماشین حساب روی ویندوز همیشه قابل مشاهده و در دسترس خواهد بود، صرف نظر از اینکه چه اتفاقی در سیستم شما رخ می‌دهد.

وقتی یک برنامه یا پنجره دیگر را در ویندوز باز می‌کنید؛ ماشین حساب استاندارد رایانه ویندوز شما از دید پنهان می‌شود و این آزاردهنده است و شما هر بار باید روی آن کلیک کنید تا دوباره نمایان شود.

برای دسترسی همیشگی به این برنامه و نگه داشتن ماشین حساب در بالای صفحه ویندوز، این مراحل را دنبال کنید.

 

مرحله 1: برنامه Calculator را باز کنید. می‌توانید Win + R را فشار داده و calc.exe را تایپ کنید تا برنامه باز شود یا Calculator را در منوی استارت جستجو کنید.

ماشین حساب در ویندوز

مرحله 2: وقتی برنامه ماشین حساب روی دسکتاپ باز شد، به دنبال نماد کوچکی باشید که دارای یک فلش مایل به راست و به سمت بالا است. این نماد در کنار “Standard” برنامه ماشین حساب خواهد بود.

مرحله 3: این ویژگی “Always on top است که باید یک بار روی آن کلیک نمایید تا برنامه ماشین حساب را در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش شما تنظیم کند.

Always on top

اگر روی این گزینه کلیک کنید، پنجره ماشین حساب بالای تمام پنجره‌های دیگر و به صورت ثابت قرار می‌گیرد.

 

نکته: در صورتی که پشیمان شده‌اید می‌توانید یک بار دیگر روی این نماد کلیک کنید تا حالت «Always on top» خاموش شود و اندازه ماشین حساب به اندازه پیش‌فرض تغییر نماید.

 

علاوه بر این می‌توانید از کلیدهای میانبر نیز استفاده کنید؛ به طور مثال:

وقتی برنامه Calculator باز شد، Alt + فلش رو به بالا را روی صفحه کلید خود فشار دهید و به حالت Always On Top تغییرخواهد کرد.

وقتی برنامه Calculator باز شد، Alt + فلش پایین را روی صفحه کلید خود فشار دهید و به حالت پیش فرض تغییر می‌کند.

 

اکنون می‌توانید از ماشین‌حساب استفاده کنید بدون اینکه با سایر برنامه‌ها و پنجره‌های پوشانده شود؛ استفاده کنید.

 

در ادامه به یکی از مشکلات رایج در برنامه ماشین حساب می‌پردازیم.

بسیاری از کاربران Calculator App  از عدم کپی و پیست اعداد از یک سند ورد یا یک برگه اکسل در برنامه Calculator شکایت دارند.

این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که بخواهید یک عدد بزرگ و پیچیده را در برنامه پیست کنید یا به دلیل وجود یک مشکل ناشناخته در سیستم عامل ویندوز رخ می‌دهد.

 

اگر عددی را کپی و پیست می‌کنید و هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد، بهتر است قابلیت کپی ویندوز 11 خود را به‌روزرسانی کنید. این به روز رسانی باید به صورت خودکار انجام شود.

راه حل موقت دیگر این است که یک نرم افزار ماشین حساب دیگر را انتخاب کنید تا بتواند هر دو مشکل احتمالی را برطرف کند. بسیاری از برنامه‌های ماشین حساب طرف سوم در بازار وجود دارند که عملکردهای بیشتری نسبت به ماشین حساب داخلی ویندوز در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

جمع بندی

اگر در حین استفاده از ماشین حساب، با باز کردن پنجره و یا برنامه دیگر، ماشین حساب شما پنهان شد و قابل مشاهده نبود؛ می‌توانید از این مقاله کمک بگیرید.

با این کار شما می‌توانید همیشه برنامه ماشین حساب را  در بالای صفحه ویندوز خود ثابت نگه دارید تا همیشه و در کنار پنجره‌های دیگر قابل مشاهده و به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

در صورت داشتن هر گونه سوال یا پیشنهاد در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.