چگونه لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنیم؟

0 106

با کمی اطلاعات و سخت افزار مناسب، می‌توانید به آسانی لپ تاپ خود را  به تلویزیون وصل کنید و از محتوای لپ تاپ در صفحه نمایش بزرگ‌تر تلویزیون لذت ببرید.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از zdnet، چه به یک صفحه نمایش بزرگ‌تر نیاز داشته باشید، چه قصد دارید یک کنفرانس ارائه دهید یا به دنبال راهی ساده‌تر برای اشتراک گذاری عکس‌ها و فیلم‌ها با دوستان خود هسنید، می‌توانید به راحتی لپ تاپ خود را به تلویزیون خود متصل کنید.

شما فقط باید سخت افزار مناسب داشته باشید و بدانید چه کار باید انجام دهید.

در این مقاله از چند روش برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون به صورت سیمی و بی سیم استفاده می‌کنیم.

 

چگونه لپ تاپ خود را به تلویزیون وصل کنیم؟

استفاده از پورت HDMI تلویزیون

تلویزیون‌ها معمولاً دارای چندین پورت HDMI هستند تا چند دستگاه مختلف بتوانند به آنها وصل شوند. به عنوان مثال، یک پورت HDMI را می‌توان برای ساند بار استفاده کرد، یک پورت HDMI دیگر برای کنسول بازی استفاده می‌شود، در حالی که یک پورت سوم برای دستگاه استریم مانند Apple TV یا دستگاه Roku استفاده می‌شود.

اما می‌توانید از همان اتصال برای رایانهٔ خود استفاده کنید، چه دسکتاپ یا لپ‌تاپ.

اما از آنجایی که در حال حاضر روی لپ‌تاپ تمرکز می‌کنیم، در اینجا چند روش مختلف برای اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون با استفاده از درگاه HDMI ذکر شده است.

 

اگر لپ تاپ شما دارای پورت HDMI است، نیازی به آداپتور یا تجهیزات دیگر ندارید. کافی است یک سر کابل HDMI استاندارد را به پورت‌های HDMI لپ تاپ و و سر دیگر را به تلویزیون وصل کنید تا یک یا دو ثانیه بعد صفحه نمایش لپ تاپ روی تلویزیون شما نمایش داده شود.

 

اگر در لپ تاپ خود پورت HDMI ندارید، باید از آداپتور یا هاب استفاده کنید

اگر لپ‌تاپ جدیدتری دارید که فاقد پورت HDMI است، باید از درگاه‌های USB-C لپ‌تاپ برای اتصال استفاده کنید.

می‌توانید یک آداپتور USB-C به HDMI بخرید، از یک هاب USB-C که یک پورت HDMI در آن تعبیه شده استفاده کنید، یا یک کابل HDMI به USB-C بخرید.

 

اگر پس از اتصال لپ تاپ به تلویزیون با استفاده از کابل HDMI تصویری مشاهده نکردید، مجدداً بررسی کنید که تلویزیون شما روی ورودی مناسب تنظیم شده باشد.

اگر هنوز تصویری در تلویزیون نشان داده نشده است، تنظیمات صفحه نمایش لپ تاپ را بررسی کنید.

در ویندوز، این کار را با باز کردن تنظیمات و رفتن به  بخش نمایشگر انجام می‌دهید.

در مک می‌توانید System Preferences > Displays را باز کنید.

در تنظیمات، شما همچنین می‌توانید انتخاب کنید که نمایشگر شما آینه یا همان میرور شود. به این معنا که صفحه نمایش لپ تاپ و تلویزیون یک چیز را نشان دهند و یا تلویزیون شما به عنوان نمایشگر دوم در نظر گرفته شود.

 

اگر استفاده از اتصال سیمی بین لپ تاپ و تلویزیون مقدرو نیست، چند گزینه برای اتصال بی سیم لپ تاپ به تلویزیون وجود دارد. اما این بستگی به نوع تلویزیون یا دستگاه پخش استریم دارد، و اینکه رایانه شخصی یا مک دارید.

قبل از اینکه یکی از روش‌های زیر را انجام دهید، باید مطمئن شوید که تلویزیون و لپ تاپ هر دو به یک شبکه Wi-Fi متصل هستند و فعال بودن بلوتوث در هر دو دستگاه نیز پیشنهاد داده می‌شود.

 

در رایانه‌های شخصی:

اگر از رایانه شخصی استفاده می‌کنید، فرآیند  پیچیده است، بنابراین سعی می‌کنیم آن را به ساده‌ترین روش یاد دهیم. ساده‌ترین روش استفاده از دستگاه Chromecast یا تلویزیون مجهز به Chromecast و مرورگر Chrome Google است.

در ویندوز:

cast your laptop

برای انتقال دسکتاپ به تلویزیون، کروم  را در رایانه خود باز کنید، سپس روی منوی سه نقطه و سپس Cast کلیک کنید.

روی Sources و سپس Cast desktop کلیک کرده و سپس تلویزیون خود را از لیست دستگاه‌های موجود انتخاب نمایید.

اگر می‌خواهید یک تب خاص کروم یا یک ویدیو را ارسال کنید، روی نماد Cast که در تب یا در رابط ویدیو ظاهر می‌شود کلیک کنید.

وقتی ارسال محتوا تمام شد، روی دکمه آبی رنگ Cast نزدیک نوار آدرس کلیک کنید و سپس روی نام دستگاهی که به آن متصل هستید کلیک کنید.

 

در مکینتاش

اگر از مک استفاده می‌کنید، بهترین گزینه استفاده از فناوری AirPlay اپل برای انتقال صفحه نمایش مک است. می‌توانید این کار را با استفاده از Apple TV که به تلویزیون شما متصل است یا تلویزیون هوشمند با Apple AirPlay و HomeKit انجام دهید.

در مک، روی نماد Control Center کلیک کنید. این گزینه نزدیک گوشه سمت راست و بالای صفحه نمایش شما است.

گزینه Screen Mirroring را پیدا کرده، روی آن کلیک کنید و درنهایت Apple TV را انتخاب نمایید.

حالا کافی است همان مراحلی را که برای شروع فرآیند AirPlay انجام دادید تکرار کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.