با قابلیت‌های نسخه ۲۰۲۱ مایکروسافت آفیس شگفت زده می‌شوید

0 197

هنگامی که مایکروسافت آفیس 2021 را نصب می‌کنید، متوجه تفاوت‌ها می‌شوید. هدف مایکروسافت ساده کردن ظاهر و احساس کاربر است تا بتواند روی کار تمرکز کند.

 

به روز رسانی مایکروسافت آفیس

microsoft office1

به گزارش ایستاتگ و به نقل از online-tech-tips، شما ممکن است مایکروسافت آفیس و آفیس 365 یا مایکروسافت 365 را با هم اشتباه بگیرید. مایکروسافت آفیس مجموعه ای از آفیس‌های استانداردی است که شما سال‌ها از آن استفاده کرده‌اید و شامل برنامه دسکتاپ Word، Excel، PowerPoint، Outlook، Access و Publisher است.

 

Office Home & Student دارای Word، Excel و PowerPoint است. Office Home & Business  بخش Outlook را اضافه می‌کند.

همه اینها برای سیستم عامل‌های مایکروسافت ویندوز و اپل مک در دسترس هستند.

آفیس 365 که اکنون با نام مایکروسافت 365 در دسترس است، یک سرویس اشتراکی است که به هر یک از  برنامه‌های دسکتاپ و برنامه‌های آفیس مبتنی بر وب و … مانند ذخیره سازی ابری OneDrive، Teams، SharePoint، Intune، Exchange و سرویس‌های امنیتی داخلی دسترسی  دارد.

 

در این میان Office Online نیز وجود دارد. این نسخه رایگان برنامه‌های آفیس، از جمله Word، Excel، PowerPoint، OneNote و برنامه آفیس برای دستگاه‌های اندروید و iOS است.

 

چه نسخه‌ای از آفیس را روی سیستم تان دارید؟

اگر ویندوز دارید، سند Word را باز کنید، فایل را از گوشه سمت چپ بالا انتخاب کرده و  روی Account یا Help کلیک کنید.

نسخه آفیس و اطلاعات خود را در قسمت اطلاعات در سمت راست مشاهده خواهید کرد.

اگر File>Account یا File>Help را مشاهده نمی‌کنید، ممکن است آفیس شما قدیمی باشد.

در مک

اگر Mac دارید، Word را باز کرده، به منوی Word رفته و روی About Word کلیک کنید.

در کادر محاوره‌ای، نسخه ورد یا در وسط (Mac 2016) یا در گوشه بالا سمت چپ (Mac 2011) ظاهر می‌شود.

 

چرا باید از مایکروسافت آفیس 2021 استفاده کنیم؟

برای کاربر خانگی، ممکن است تفاوتی بین آفیس 2019 و آفیس 2021 نباشد.

با این حال، کاربران حرفه ای باید جدیدترین نسخه را دریافت کنید تا آخرین ویژگی‌ها، حداکثر سازگاری و امنیت را در اختیار داشته باشند، به خصوص هنگام تبادل فایل‌ها.

شرکت‌هایی که از نسخه‌های قدیمی‌تر 2019 استفاده می‌کنند، باید به آفیس 2021 به روز رسانی کنند.

هنگامی که آفیس 2021 را نصب می‌کنید، متوجه تفاوت‌ها می‌شوید. هدف مایکروسافت ساده کردن ظاهر و احساس کاربر است تا بتواند روی کار تمرکز کند.

 

قابلیت همکاری بهتر

با نسخهٔ جدید دیگر نیازی به ارسال صفحات گسترده به همکاران نیست. کافی است فایلی را که روی آن کار می‌کنید به اشتراک بگذارید و همه می‌توانند در زمان واقعی با هم روی فایل کار کنند. در سمت راست بالای برنامه، می‌توانید ببینید چه کسی در حال حاضر روی آن کار می‌کند. این کار نیاز به ذخیره سند در OneDrive یا SharePoint دارد.

 

ذخیره خودکار هر تغییر

از حساب مایکروسافت برای دریافت نسخه رایگان یا پولی OneDrive استفاده کنید. بعد از آن هر سندی که در OneDrive ذخیره می‌کنید، به طور خودکار هر تغییری را ذخیره می‌کند. هرگز نگران بازیابی فایل گم شده یا تعمیر یک سند نباشید.

 

دارک مود

در کنار تازه‌سازی و جلوه‌های بصری، ورد  دارای حالت تاریک است و این فقط مخصوص رنگ روبان نیست. خود صفحه تاریک می‌شود. همانطور که می‌دانید حالت تاریک فشار روی چشم را کاهش می‌دهد. همچنین ممکن است نور آبی را کاهش دهد و به خواب شما کمک کند.

 

با صدای بلند بخوانید

ترفند نویسندگان قدیمی این است که نوشته خود را با صدای بلند بخواند تا ببیند چگونه است و آیا ایرادی ندارد. این کار برای یافتن کلمات و تنظیم لحن و پیدا کردن مشکلات نگارشی عالی است. ورد جدید این قابلیت را در خود جای داده است و باعث می‌شود شما به چشمان خود استراحت دهید.

ورد سند شما را با صدای مردانه یا زنانه بازخوانی می‌کند.

 

رسانه‌های بیشتر و در دسترس تر

با استفاده از کتابخانه محتوای ممتاز آفیس، کاربران ذوق زده خواهند شد. شما می‌توانید تصاویر، نمادها، عکس‌ها، تصاویر و موارد دیگر را تنها با چند ضربه وارد کنید. دیگر  نیازی نیست ساعت‌ها برای تصاویر عمومی در وب جستجو کنید.

 

مترجم داخلی Outlook

داشتن یک مترجم در برنامه‌های مایکروسافت واقعاً کاربردی است. اکنون Outlook می‌تواند ایمیل‌ها را به بیش از 70 زبان ترجمه کرده و رونوشت ایجاد کند تا بتوانید اصل فایل را نیز نگه دارد.

 

در دسترس بمانید

خوشبختانه، مایکروسافت از چالش‌هایی که برخی از کاربران با آن روبرو هستند آگاه‌تر شده و این کار را برای ما آسان‌تر می‌کند تا بتوانیم کار خود را از طریق جستجوگر در دسترس نگه داریم.

 

چگونه به آفیس 2021 آپدیت شویم؟

آیا متقاعد شده اید که Office 2021 ارزش آپدیت کردن را دارد؟ پس بهتر است هر چه زودتر نسخهٔ قبلی را حذف کرده و این ورژن را نصب کنید.

مطمئن شوید که دستگاه، پیش نیازهای نصب آفیس 2021 را دارد:

با بررسی موارد بالا، آفیس 2021 را دانلود و نصب کنید.

اگر نسخه‌های قبلی آفیس را دارید، باید آن‌ها را حذف کنید. اگر از Outlook استفاده می‌کنید، از فایل‌های داده Outlook یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. به روز رسانی امنیتی آفیس 2021 به صورت خودکار انجام می‌شود.

 

چه قابلیت‌های جدیدی در مایکروسافت آفیس 2021 وجود دارد؟

ویژگی بسیار زیادی آپدیت شده است که نمی‌توان به همهٔ آن‌ها پرداخت. نسخه ویندوز یا مک آفیس سورپرایزهای زیادی برای شما دارد. برای کشف این ویژگی‌ها شما به روزها و ساعت‌های زیادی نیاز دارید.  ویژگی جدید مورد علاقه شما چیست؟ می‌خواهید مایکروسافت چه چیزی را در آفیس اضافه یا تغییر دهد؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.