روش پیدا کردن آهنگی که اسم آن را نمی‌دانید

0 148

آیا تا به حال تجربه کرده‌اید، در حین مسافرت یا در یک کافه، آهنگ زیبایی را می‌شنوید که توسط شخصی پخش می‌شود و آن موسیقی را خیلی دوست دارید؛ اما اسم آهنگ را نمی‌دانید؛برای اینکه اسم یک آهنگی که شنیده‌اید را پیدا کنید می‌توانید از چند روش کمک بگیرید.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از techindroid،  با استفاده از برنامه‌های شناسایی آهنگ در اندروید، گوشی هوشمند iOS و آنلاین می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

چندین برنامه برای دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد که آهنگ‌ها را با صدا شناسایی می‌کنند و  به ما امکان می‌دهند آهنگ‌ها را پیدا کنیم، و به همین دلیل، به بررسی مختصری از این ابزارها می‌پردازیم که در حال حاضر برای دانلود در فروشگاه Google Play در دسترس هستند.

 

همچنین برنامه‌هایی برای کاربران آیفون در فروشگاه App و برنامه‌های وب نیز وجود دارد که می‌توانیم از آنها در رایانه شخصی خود استفاده کنیم.

پیدا کردن آهنگی که اسم آن را نمی‌دانید

برای شناسایی و پیدا کردن اسم آهنگی که در اطراف تان پخش شده می‌توانید از این ابزارهای کاربردی استفاده کنید:

OK GOOGLE

OK GOOGLE

آیا می‌دانید Ok Google می‌تواند آهنگ‌ها را بهتر از هر برنامه دیگری شناسایی کند؟ این یکی از عملکردهای دستیار صوتی است. در اینجا نحوه استفاده از okay google را توضیح خواهیم داد.

 

دستیار گوگل به شما امکان می‌دهد آهنگ‌هایی را که در اطراف شما پخش می‌شوند فقط با  یک درخواست پیدا کنید.

بگویید “این چه آهنگی است؟” یا «نام این آهنگ چیست؟». شما حتی یک لینک مستقیم به گوگل برای مشاهده اطلاعات بیشتر دریافت خواهید کرد.

این یک فرآیند بسیار ساده است. ابتدا باید نماد میکروفون را در دستیار گوگل در صفحه اصلی اندروید خود یا در Ok Google فشار دهید.

سپس بپرسید “این چه آهنگی است؟/What song is this?”، “هی گوگل” “این کدام آهنگ است؟” یا “این آهنگ اسمش چیه؟/What’s the name of this song?”

سیستم شروع به گوش دادن می‌کند و اگر آهنگ را شناسایی کند، نماد نت موسیقی را نشان می‌دهد. برای تأیید، فقط آن علامت را فشار دهید.

این روش برای کاربران اندروید مزایای متعددی دارد. مثلاً فضای ذخیره سازی را با یک برنامه شخص ثالث پر نمی‌کنید.

 

Shazam

Shazam

Shazam برنامه‌ای است که نام آهنگ را به شما می‌گوید. این برنامه شناخته‌شده‌ترین برنامه برای شناسایی آهنگ است و بیشترین دانلود را دارد.

Shazam  این امکان را به ما می‌دهد تا آهنگ‌ها را در چند ثانیه شناسایی کنیم، آهنگ‌ها را بخریم و یا با استفاده از  رادیو، Spotify، Deezer یا Google Play Music  به آن‌ها گوش دهیم، ویدیوها، بیوگرافی، دیسکوگرافی و کنسرت‌های آتی هنرمندان را تماشا کنیم.

اما این همه داستان نیست.  Shazam می‌تواند تاریخ آهنگ ما را ذخیره کند، به ما امکان می‌دهد اخبار و نمودارهای جهانی آن را ببینیم.

نسخهٔ پولی این اپلیکیشن فاقد تبلیغات است.

 

Midomi (وب سایتی که آهنگ‌ها را شناسایی می‌کند)

 

Midomi یک سرویس آنلاین رایگان برای شناسایی آهنگ است که علاوه بر انجام عملکردهای مشابه، دارای موتور جستجوی پیشرفته است. با استفاده از آن، اگر اطلاعات خاصی در مورد آهنگ بخواهیم، مانند نام، آلبوم و …، می‌توانیم پیدا کنیم. تشخیص آهنگ‌ها با Midomi فقط 10 ثانیه طول می‌کشد.

 

SoundHound

Midomi

oundHound، به سرعت آهنگ مورد نظر شما را پیدا می‌کند. این می‌تواند آهنگ را با زمزمه کردن سریع شناسایی کند، اشعار را در زمان واقعی نشان داده، آهنگ را بخرد، پیش نمایش آن را پخش کند، ویدیو را در یوتیوب تماشا کند و به روز رسانی وضعیت هنرمندان را در شبکه‌های اجتماعی نشان دهد.

SoundHound همچنین دارای تاریخچه و آمار کمترین انتشار یا بیشترین اشتراک گذاری در توییتر است، و نقشه ای دارد که می‌توانید آهنگ‌هایی را که به تازگی توسط کاربران شناسایی شده‌اند، مشاهده کنید. این اپ یک نسخه پولی دارد که تبلیغات را حذف می‌کند.

 

AudioTag

AudioTag

برخلاف برنامه‌های قبلی، AudioTag عملکردی برای شناسایی آهنگ‌ها پس از گوش دادن ندارد. در عوض، این وب‌سایت فقط از بارگیری آهنگ پشتیبانی می‌کند تا بتوانیم آن را شناسایی کنیم. یعنی شما باید فایل آهنگ را در آن آپلود کنید تا بتواند آن را شناسایی کند. این بدان معناست که ما باید آهنگی را که قبلاً در رایانه خود ذخیره کرده‌ایم آپلود کنیم.

این یک سرویس بسیار خوب است که در اکثر جستجوها نتایج بسیار نزدیکی به دست می‌دهد. زمان ضبط 15 ثانیه درخواست می‌شود.

 

اگر عاشق موسیقی هستید، این برنامه‌های شناسایی آهنگ واقعاً برای شما مفید و کاربردی هستند.

آیا هیچ یک از برنامه‌های این لیست  را برای شناسایی آهنگی که در اطراف شما پخش شده امتحان کرده‌اید؟ آیا در پیدا کردن آهنگ به شما کمک کرد؟ در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.