۲۰ نکته و ترفند جالب در اندروید

0 331

این نکات، ترفندها و هک‌های عالی را در گوشی هوشمند اندرویدی خود اجرا کنید تا لذت استفاده از گوشی هوشمند چند برابر شود.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از  techindroid، بیش از 80 درصد گوشی‌های هوشمند دنیا اندروید هستند، اما آیا می‌دانید برخی امکانات و عملکردهایی که در گوشی هوشمند شما ارائه می‌شود از دید شما پنهان است.

در این مقاله ما اسرار، ترفندها و کدهای اندروید را به شما ارائه می‌دهیم.

20 ترفند جالب در اندروید

بازی مخفی اندروید

همه نسخه‌های اندروید یک شگفتی دارند، که به آن «تخم مرغ عید پاک» می‌گویند.

در یک نسخه اندروید گوگل یک بازی کوچکFlappy Bird  وجود دارد که شما را غافلگیر می‌کند.

برای دسترسی به تخم مرغ عید پاک خودتان باید به تنظیمات> درباره تلفن بروید و سپس چند بار در نسخه اندروید ضربه بزنید تا صفحه جدیدی ظاهر شود. چندین بار روی صفحه کلیک کنید و سپس در مرکز صفحه روی لوگو بازی کنید.

حتی کروم تخم‌مرغ عید پاک مخصوص خود را دارد . وقتی دایناسور پیکسلی ظاهر شد، صفحه را لمس کرده و مسیر را طی کنید و مراقب باشید به موانع برنخورید.

 

برنامه‌های از پیش نصب شده را غیرفعال کنید

اکثر دستگاه‌ها برنامه‌های از پیش نصب‌شده‌ای دارند که ما نمی‌توانیم آن‌ها را حذف کنیم و مدام از ما به‌روزرسانی می خواهند. ما نمی‌توانیم آنها را حذف کنیم، اما می‌توانیم آنها را غیرفعال کنیم و اعلان‌های آنها را خاموش کنیم.

 

برای غیرفعال کردن یک برنامه:

به Settings> Applications> All رفته و برنامه‌ای را که می‌خواهید را انتخاب کنید. ابتدا تیک «نمایش اعلان‌ها» را بردارید تا به‌روزرسانی‌ها به شما اطلاع داده نشود. سپس بر روی «غیرفعال کردن» کلیک کنید و تایید کنید.

اگر زمانی پشیمان شدید و خواستید دوباره آن را فعال کنید. فقط باید به عقب برگردید، برنامه را در بخش “غیرفعال” پیدا کنید و روی گزینهٔ “فعال کردن” کلیک کنید.

 

دسترسی سریع بدون باز کردن اعلان‌ها

دسترسی سریع بدون باز کردن اعلان‌ها

از دو انگشت برای کشیدن نوار وضعیت استفاده کنید و مستقیماً میانبرها را اعمال کنید.

 

گزینه‌های توسعه دهنده را فعال کنید

گزینه‌های توسعه‌دهنده به ما امکان می‌دهند از گوشی استفاده‌های پیشرفته‌ای داشته باشیم و به ما امکان کنترل بخش‌هایی از سیستم مانند زمان برای راه‌اندازی یک پنجره جدید، فعال‌سازی اشکال‌زدایی USB، نمایش لمس روی صفحه و برخی گزینه‌های جالب را می‌دهند.

برای فعال کردن این گزینه‌ها وارد Settings > About phone شوید و به «Build Number» نگاه کنید. 10 بار پشت سر هم روی آن ضربه بزنید.

 

به منوی مخفی دسترسی پیدا کنید

به منوی مخفی دسترسی پیدا کنید

اندروید دارای یک ترفند مخفی است که از طریق آن می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد ترمینال خود مانند آمار استفاده بر اساس برنامه، وضعیت باتری (دما، میزان استفاده، سلامت و …) بدانید.

برای دسترسی به این منو باید کد مخفی *#*#4636#*#* را تماس بگیرید و به طور خودکار آن را وارد کنید.

 

«System UI Configurator» را فعال کنید

برای فعال کردن این گزینه‌ها باید این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. گزینه دیگری در تنظیمات ظاهر می‌شود که در آن می‌توانید به سفارشی کردن میانبرها و نمادهای نوار وضعیت بپردازید.

 

صفحه کلید عددی بزرگ

شما با این ترفند می‌توانید صفحه‌کلید را طوری تنظیم کنید که به‌جای صفحه‌کلید معمولی، اعداد را به‌عنوان کلید روی حروف نمایش دهد.

به Settings> Language & input> Keyboard Google> Look and Feel> Custom input styles بروید، روی نماد “+” کلیک کنید تا یک نماد جدید اضافه شود. زبان خود را انتخاب کنید، در گزینه‌های “نوع” “PC” را انتخاب کنید و روی “افزودن” کلیک می‌کنید.

 

تشخیص صدا بدون اینترنت

می‌توانید از برنامه تشخیص صدای گوگل استفاده کنید، حتی اگر آفلاین باشید.

برای این کار باید بسته تشخیص صدای زبان مورد نظر خود را دانلود کنیم. اگر Google Now را دارید، انگشت خود را از صفحه اصلی به سمت راست بکشید تا Google Now باز شود و دوباره به سمت راست بکشید تا منو ظاهر شده و «تنظیمات» را انتخاب کنید.

اگر راه‌انداز Google Now ندارید؛ برنامه‌ای به نام Google (نماد آبی) را باز کنید، به سمت راست بکشید تا منو ظاهر شود و تنظیمات را انتخاب کنید.

وقتی تنظیمات Google Voice > Speech Recognition آفلاین > All را انتخاب کردید و زبان خود را انتخاب نمایید. پس از دانلود و پس از اتمام در دسترس خواهد بود.

 

روی هر قسمتی که می‌خواهید زوم کنید

کسانی که مشکلات بینایی دارند از این ترفند استقبال خواهند کرد. شما می‌توانید روی هر صفحه نمایش اندروید بزرگنمایی کنید. فقط باید گزینه Setup> Accessibility> Magnifier gestures را فعال کنیم.

 

اعلان‌های یک برنامه را غیرفعال کنید

اعلان‌های یک بازی یا برنامه‌ای که استفاده نمی‌کنید ممکن است شما را آزار دهد. اعلان‌های هر برنامه‌ای را می توان به راحتی خاموش کرد.

وارد Settings > Applications شوید و برنامه را انتخاب کنید. علامت تب نمایش اعلان‌ها را بردارید و پیام را تایید کنید.

 

کش را پاک کنید

تا پیش از این اگر می‌خواهید تمام حافظه پنهان دستگاه را حذف کنید، باید وارد حالت ریکاوری شوید و پارتیشن پاک کردن کش را انتخاب کنید، اما  در نسخه‌های جدید اندروید یک گزینه مستقیماً در منوی تنظیمات وجود دارد. تنظیمات> فضای ذخیره سازی داخلی> داده‌های ذخیره شده را انتخاب کنید و حافظه پنهان را پاک کنید.

 

مکان جعلی

شما می‌توانید در اندروید سرویس GPS را فریب دهید. برای این کار باید چندین مرحله را انجام دهیم. ابتدا در تنظیمات> گزینه‌های برنامه‌نویس «مکان‌های ساختگی» را فعال کنید. اکنون به اپلیکیشنی مانند Fake Location نیاز داریم تا مکان دیگری را شبیه سازی کند. برنامه را باز کرده و مکان را در جایی که دوست دارید باشید قرار دهید و به اشتراک بگذارید.

 

انیمیشن‌های مخفی Hangouts

در برنامه Hangouts چند انیمیشن مخفی وجود دارد  که اگر کدهای مخفی آن را بدانید می‌توانید ارسال کنید.

 

اعلان‌ها را کنترل کنید

اعلان‌ها روی صفحه قفل دستگاه در دید همه است و می‌تواند برخی از اطلاعات خصوصی یا حساس را نشان دهد. برای جلوگیری از این امر، بهتر است اعلان‌های برنامه را غیرفعال کنید یا پیش نمایش برنامه را پنهان کنید.

برای انجام این کار به تنظیمات برنامه در بخش تنظیمات> برنامه‌ها بروید و برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. تیک گزینه آخر را بردارید و حریم خصوصی شما امن خواهد بود.

 

هنگام ضبط ویدیو عکس بگیرید

احمقانه است؛ اما گرفتن یک عکس در حین فیلم برداری در برخی شرایط بسیار کاربردی است.

این کار بسیار ساده است، کافی است در حین ضبط ویدیو، صفحه را لمس کنید و عکس در گالری درست در پشت ویدیو ذخیره می شود.

 

دو حساب واتساپ (یا فیس بوک یا توییتر) در یک دستگاه داشته باشید

در گوشی اندروید شما می‌توانید اکانت‌های مختلفی برای یک سرویس داشته باشید.

برای تنظیم یک کاربر جدید می‌توانید به تنظیمات > کاربران > افزودن کاربر بروید.

پس از ایجاد، می‌توانید با ضربه زدن بر روی نماد کاربر و انتخاب نمایه، به سرعت از میانبرها به نمایه دسترسی پیدا کنید.

در هر یک از پروفایل‌ها شما فایل‌های شخصی مجزا مانند عکس‌ها و حساب‌های سرویس‌هایی مانند جیمیل، واتس اپ، فیس بوک یا توییتر در دسترس خواهند بود.

 

ریست اجباری گوشی

اگر گوشی هوشمند شما به دلایلی به هیچ چیزی پاسخ نمی‌دهد، می‌توانید آن را به صورت اجباری ریست کنید. کافیست دکمه پاور را بیش از 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا دستگاه راه اندازی شود.

 

وارد Safe Mode شوید

گاهی اوقات برنامه‌هایی وجود دارند که کل سیستم گوشی هوشمند را دچار مشکل می‌کنند. برای رفع اشکال مربوط به نرم افزار شخص ثالث، بهتر است دستگاه خود را در حالت ایمن راه اندازی کنیم. به این ترتیب همه برنامه‌هایی شخص ثالث نصب شده غیرفعال می‌شوند و فقط برنامه‌های بومی سیستم کار می‌کنند.

برای راه اندازی مجدد دستگاه در حالت ایمن:

 

دکمه خاموش/روشن را فشار دهید تا گزینه خاموش کردن نمایان شود. حالا گزینهٔ “خاموش کردن” را فشار داده و نگه دارید تا هشدار راه اندازی مجدد در حالت ایمن ظاهر شود.

 

رنگ‌های صفحه نمایش و تصحیح رنگ

در منوی Settings> Accessibility دو گزینه برای کنترل رنگ‌های صفحه نمایش قرار دارد.

یکی «Invert Colors» است، این گزینه کل طیف رنگی که صفحه نمایش نشان می‌دهد را تغییر می‌دهد.

گزینه دیگر “تصحیح رنگ” است. این گزینه ای برای کمک به افراد مبتلا به کوررنگی است. این نوع کوررنگی دارای سه نوع پروتانوپیا (قرمز-سبز)، دوترانوپیا (قرمز-سبز) و تریتانوپیا (آبی-زرد) است.

وقتی این گزینه را فعال کنید، صفحه نمایش طیف رنگی را نشان می دهد که در آن از رنگ‌هایی که هر نوع کور رنگی ممکن است اشتباه بگیرند، فاکتور می گیرد.

 

اگر صفحه نمایش گوشی اندرویدتان شکسته از ماوس استفاده کنید

ماوس

صفحه نمایش گوشی اندرویدی شما شکسته است و گاهی اوقات به لمس واکنش نشان نمی‌دهد، بنابراین برای کنترل گوشی هوشمند به یک کابل OTG و یک ماوس کامپیوتر نیاز دارید.

می‌توانید از اندروید با ماوس رایانه استفاده کنید. بنابراین فقط به کابل آداپتور از پورت micro USB به USB نیاز دارید. به محض اتصال ماوس به دستگاه، نشانگر ماوس  روی صفحه گوشی مشاهده می‌شود و به راحتی می‌توانید آن را کنترل کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.