۱۰ اپلیکیشن اسکنر برتر برای گوشی هوشمند

0 270

اپلیکیشن اسکنر، دوربین گوشی شما را به یک اسکنر تبدیل می‌کند. با این حال تعداد این برنامه‌ها بسیار زیاد است و ممکن است شما را سردرگم کند.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از top10، اگر به امضای قرارداد، ویرایش یادداشت‌های متنی یا ذخیره رسید نیاز دارید؛ می‌توانید از یک اپلیکیشن اسکنر استفاده کنید که دوربین گوشی شما را به یک اسکنر تبدیل می‌کند.

 

CamScanner

CamScanner یک برنامه اسکنر فوق العاده سریع است که به شما امکان می‌دهد اسناد را ویرایش، برچسب گذاری کرده و در فضای ابری به صورت PDF یا JPG ذخیره کنید.

 

Scanbot

Scanbot یک برنامه اسکنر همه کاره با بسیاری از خدمات ذخیره سازی ابری است تا هر نوع سندی را به طور ایمن اسکن و ذخیره کند.

 

Evernote Scannable

Evernote Scannable یک برنامه اسکنر رایگان، سریع و هوشمند برای iOS  است که با LinkedIn متصل می‌شود تا اطلاعات کارت ویزیت اسکن شده را مدیریت کند.

 

Microsoft Office Lens

Microsoft Office Lens یک برنامه اسکنر قابل اعتماد است که به سرعت تصاویر اسکن شده را به متن خوانا، قابل ویرایش تبدیل می‌کند.

 

Scanner Pro

Scanner Pro یک برنامه اسکنر موبایل است که اسناد را به صورت JPG یا PDF با وضوح تصویر و کیفیت متن عالی اسکن و ذخیره می‌کند.

 

Genius Scan

Genius Scan اسناد، رسیدها و یادداشت‌ها را اسکن می‌کند؛ علاوه بر این شما می‌توانید قراردادها را با این برنامه اسکنر موبایل سریع امضا کنید و در فضای ابری در PDF و JPG ذخیره نمایید.

 

گوگل درایو

Google Drive اسناد را اسکن کرده و قبل از ذخیره آن‌ها در فضای ابری با یک کلیک به متن قابل ویرایش تبدیل می‌کند.

 

Adobe Scan

Adobe Scan یک برنامه اسکنر موبایل که به سرعت کارت‌های ویزیت، اسناد و رسیدها را اسکن می‌کند و آنها را به متن قابل ویرایش تبدیل می‌کند.

 

Tiny Scanner

با برنامه اسکنر Tiny Scanner می‌توانید اسناد را به سرعت اسکن کرده و در فضای ابری ذخیره کنید، علاوه بر این آن‌ها را فکس کرده یا برای امنیت بیشتر یک رمز عبور اضافه کنید.

 

توربو اسکن

Turbo Scan یک برنامه اسکنر موبایل با رابط کاربری آسان است که به شما امکان می‌دهد اسناد مختلف را اسکن کرده و آن‌ها را در فضای ابری ذخیره کنید.

 

برای انتخاب یک اپلیکیشن اسکنر باید به موارد زیر دقت کنید:

اپلیکیشن اسکنر

 

سیستم‌های عامل

یکی از اولین مورد که شما باید برای انتخاب اپلیکیشن اسکنر موبایل در نظر بگیرید، سازگاری آن با تلفن همراه است.

بسیاری از برنامه‌های اسکنر تنها با یکی از سیستم عامل‌های اندروید یا iOS سازگار هستند. با این حال، بسیاری از برنامه‌های اسکنر برتر مانند Adobe Scan، Microsoft Office Lens، Genius Scan و ScanBot با iOS و Android سازگار هستند.

 

قیمت

در این میانEvernote Scannable و Adobe Scan هر دو رایگان هستند. برخی دیگر نیز دارای نسخهٔ رایگان هستند و در دستهٔ freemium  قرار می‌گیرند، اما برای ویژگی‌های اضافی باید هزینه پرداخت کنید.

CamScanner و Tiny Scanner برنامه‌های freemium هستند، در حالی که Genius Scan، ScanBot و Scanner Pro بدون نسخه رایگان عرضه شده بین 5 تا 8 دلار در ماه هزینه دارند.

 

سرعت اسکن

اگر قرار است از اپلیکیشن اسکنر تلفن همراه خود برای اسکن اسناد زیادی در محل کار استفاده کنید، تعداد میلی ثانیه‌هایی که برای اسکن مورد نیاز است می‌تواند تفاوت ایجاد کند.

Evernote Scannable سریع‌ترین برنامه اسکنر موبایل در سراسر جهان است که در واقع سریع‌تر از ابزار ثبت تصویر آنلاین کار می‌کند.

بدون نیاز به زمان زیاد، به سرعت هر چیزی را تشخیص می‌دهد، اسکن می‌کند، برش می‌دهد و ذخیره می‌کند.

Genius scan یک اسکنر تلفن همراه ساده است که ویژگی‌های زیادی ندارد، اما  سریع کار می‌کند.

 

استفاده آسان

وقتی برنامه اسکنر خود را نصب می‌کنید؛ دوست ندارید زمان زیادی را با آن ور بروید تا روش کارش را یاد بگیرید.

اینکه بصری و آسان باشد، بسیار اهمیت دارد.

Scanbot انتخاب خوبی است. رابط کاربری به اندازه کافی ساده و واضح است و برای دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید نیازی به مراجعه به دستورالعمل‌ها نیست.

یکی دیگر از گزینه‌های آسان CamScanner است. این یک رابط کاربری بصری با تنظیمات خودکار هوشمند دارد که  نیازی به تنظیمات اضافی ندارد.

 

وضوح متن

اگر فقط برای پیگیری هزینه‌ها رسید می‌گیرید، کیفیت متن مهم نیست. از طرفی اگر بخواهید ویرایش کنید و برای اهداف کاری، متن را اسکن کنید، به یک برنامه اسکنر موبایل با قابلیت OCR (تشخیص نوری کاراکتر) بالا نیاز دارید.

ثبت قراردادها برای امضا و حفظ خوانایی و وضوح اهمیت دارد. در این میان  نسخه Scanner Pro عالی است.

 

یکی دیگر از گزینه‌های خوب Microsoft Office Lens است. این اپ برای تولید اسناد واضح و خوانا در قالب PDF یا JPG عالی است و می‌تواند آنها را به سرعت و به راحتی به فرمت .doc قابل ویرایش تبدیل کند.

آفیس لنز در پاکسازی کردن اسناد، کارت‌ها و عکس‌ها و همچنین پس‌زمینه‌های شلوغ عالی عمل می‌کند.

 

در حالی که Turbo Scan یک اسکنر تلفن همراه ساده است، اما در کیفیت تصویر عالی است. البته متاسفانه دارای تشخیص متن OCR نیست، اما اگر می‌خواهید تصاویر یادداشت‌ها، کارت‌های ویزیت، اسناد یا متن را به وضوح و ایمن ذخیره کنید، به خوبی این کار را انجام می‌دهد. حتی در نور ضعیف یا متن تار، Turbo Scan بهترین تصویر ممکن را ثبت می‌کند.

 

روش‌های ذخیره سازی

هنگامی که اسناد خود را اسکن کردید، داشتن چند روش برای ذخیره سازی و اشتراک گذاری مفید است.

Google Drive یک مزیت آشکار دارد و شما می‌توانید بلافاصله تصاویر خود را در درایو ذخیره کنید و از آنجا با هر مخاطب گوگل به اشتراک بگذارید.

شما همچنین می‌توانید آن‌ها را از طریق ایمیل یا Dropbox ارسال کنید.

Scanner Pro و Scanbot هر دو تعداد زیادی امکانات ذخیره سازی و اشتراک گذاری را ارائه می‌دهند.

 

امنیت

ممکن است شما جیمز باند نباشید که از اسناد محرمانه محافظت می‌کند، اما همچنان امنیت برای شما مهم است.

CamScanner به شما امکان می‌دهد هنگام ارسال لینک به یک سند اسکن شده، از رمز عبور و تاریخ انقضا استفاده کتید.

Genius Scan با امکان رمزگذاری سند اسکن شده به صورت PDF، سطح حفاظت بیشتری را به همراه دارد.

Scanbot و Tiny Scanner هر دو به شما این امکان را می‌دهند که از فایل‌های PDF با رمز عبور محافظت کنید.

 

امکانات

علاوه بر این قابلیت‌ها، برنامه‌های مختلف اسکنر موبایل دارای ویژگی‌های اضافی متفاوتی هستند که بسته به نیاز شما می‌توانند کاربردی باشند.

مثلاً توانایی ذخیره اسناد به عنوان فایل‌های JPEG و PDF است، چیزی که توسط بسیاری از برنامه‌ها از جمله Tiny Scanner و Evernote Scannable ارائه می‌شود.

Microsoft Office Lens حتی به شما امکان می‌دهد متن را با فرمت .doc ذخیره کنید و آن را به سرعت به OneNote، Word و PowerPoint برای ویرایش صادر کنید.

 

چاپ درون برنامه‌ای ابری یک ویژگی دیگر است که توسط CamScanner ارائه شده است.

شما می‌توانید سند را در برنامه تگ، ویرایش و حاشیه نویسی کنید و سپس بدون نیاز به برنامه دیگر و مستقیماً آن را برای چاپ ارسال کنید.

 

همراه با Tiny Scanner و Genius Scan، CamScanner دارای قابلیت فکس است تا اسناد خود را از برنامه فکس کنید.

Genius Scan افزونه‌های جداگانه‌ای را ارائه می‌کند که شامل ادغام با Expensify برای استخراج خودکار اطلاعات از رسیدهای اسکن شده و ذخیره آن در برنامه ردیابی هزینه‌ها است.

همچنین می‌توانید برنامه Genius Scan Sign را خریداری کنید که به شما امکان می‌دهد قراردادهای اسکن‌شده را در داخل برنامه امضا کنید؛ بدون اینکه نیازی به ویرایش یا تغییر متن باشد.

Evernote Scannable توانایی اتصال با لینکدین را دارد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.