افزایش حافظه داخلی اندروید با چند ترفند

0 327

آیا از پر شدن حافظه داخلی گوشی اندروید خود کلافه شده‌اید. با این راهکارها می‌توانید تا میزان زیادی فضایحافظه داخلی در اندروید را بدون روت افزایش دهید.

 

به گزارش ایستاتگ و به نقل از  techindroid و easeus، همه ما از پر شدن حافظه داخلی اندروید عصبی می‌شویم. با این حال، می‌توانید با حذف برخی برنامه‌ها مقداری از این فضا را آزاد کنید، اما این بهترین راه‌حل نیست.

بعد از آن هر بار یک برنامه را آپدیت می‌کنید، باگ شروع می شود یا اگر بخواهید یک برنامه جدید نصب کنید، پیام پر بودن فضای داخلی گوشی شما را عصبانی خواهد کرد.

 

اگر گوشی هوشمند شما دارای اسلات کارت SD است، می‌توانید با انتقال برخی از برنامه ها به کارت حافظه، حافظه داخلی را کمی افزایش دهید.

البته بهتر است بدانید که سرعت و ظرفیت ذخیره سازی کارت microSD کمتر از حافظه داخلی دستگاه است.

بنابراین ما همیشه خرید یک کارت SD با عملکرد خوب را توصیه می‌کنیم. حداقل به یک کارت SD کلاس 10 نیاز دارید.

 

افزایش حافظه داخلی اندروید

همانطور که می‌دانید، بسیاری از گوشی های اندروید در حین نصب بازی ها و برنامه ها با مشکل پر شدن حافظه داخلی مواجه هستند. این مشکل به ویژه در گوشی های ارزان تر جدی است؛ زیرا اکثر این گوشی ها حافظه کمی دارند.

اگر فضای ذخیره‌سازی کافی در گوشی اندروید ندارید، می‌توانید حافظه داخلی را با چندین روش مختلف افزایش دهید.

 

روش 1. حذف برنامه‌ها، پاک کردن هیستوری برای افزایش حافظه داخلی

حذف برنامه‌ها

در برخی موارد برنامه های اندروید فضای بسیار زیادی را با سابقه مرور و حافظه کش اشغال می‌کنند. با گذشت زمان، هر برنامه روی گوشی کاربران با فایل های کش پر می‌شود. بنابراین، پاکسازی برنامه‌ها، هیستوری یا کش‌ها مطمئناً فضای بیشتری را ذخیره کرده و حافظه داخلی اندروید را افزایش می‌دهد.

 

برنامه های غیرضروری در اندروید را حذف کنید

به «تنظیمات» > تب «برنامه‌ها» بروید و برنامه‌های غیرضروری یا ناخواسته را انتخاب کنید و «حذف » یا «پاک کردن داده‌ها» را انتخاب کنید.

علاوه بر این می توانید داده‌های برنامه را حذف یا پاک کنید.

برای افزایش حافظه تلفن، تاریخچه برنامه یا حافظه پنهان را پاک کنید

به «تنظیمات» > «فضای ذخیره‌سازی» بروید و روی «داده‌های حافظه پنهان» کلیک کنید . پیامی می‌بینید که می‌گوید «این داده‌های ذخیره‌شده را برای همه برنامه‌ها پاک می‌کند»، روی «تأیید» کلیک کنید.

 

روش 2. انتقال داده ها به فضای ذخیره سازی ابری یا رایانه شخصی

اگر یک حساب ابری مانند Google Drive یا Dropbox در گوشی اندروید دارید، با انتقال داده‌ها به فضای ذخیره سازی ابری، می‌توانید فضای ذخیره سازی گوشی اندروید را خالی کنید.

عکس‌ها، ویدیوها یا فایل‌های دیگر را در کلود آپلود کنید تا فضای آزاد بیشتری در اندروید ذخیره شود.

 

اگر حساب ابری ندارید، می‌توانید از رایانه یا تبلت و یا سایر دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی برای خالی کردن حافظه داخلی در اندروید انتخاب کنید. سعی کنید داده هایی که به ندرت استفاده می‌کنید را به رایانه شخصی منتقل کنید و آن‌ها را در گوشی خود حذف کنید.

اگر نمی‌خواهید داده‌ها یا فایل‌های اندروید را منتقل کنید و در فضای ابری یا رایانه شخصی ذخیره کنید، می‌توانید برای افزایش حافظه داخلی اندروید با USB OTG، حافظه اضافه کنید.

 

روش 3. فضای ذخیره سازی اندروید را با USB OTG بیشتر کنید

USB

USB On-The-Go (USB OTG یا OTG) دستگاه‌های USB خوری هستند که به تبلت‌ها یا تلفن‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا به عنوان میزبان عمل کرده و به سایر دستگاه‌های USB مانند فلش USB، دوربین‌های دیجیتال، ماوس یا صفحه‌کلید متصل شوند. بنابراین می‌توانید یک وسیله جانبی مانند یک دستگاه ذخیره سازی USB را به گوشی اندروید متصل کنید و فضای بیشتری به آن اضافه کنید.

USB OTG با افزودن هارد اکسترنال یا درایو USB به گوشی با آداپتور OTG به شما کمک می‌کند تا فضای ذخیره سازی داخلی اندروید را ارتقا دهید.

 

روش افزایش فضای ذخیره سازی داخلی در گوشی های اندروید با استفاده از USB OTG :

 

مرحله 1. یک فلش USB یا یک کارت خوان را به انتهای آداپتور وصل کنید. سپس کابل OTG را به گوشی اندروید وصل کنید.

مرحله 2. مدیریت فایل به طور خودکار باز می‌شود. اگر نشد؛ انگشت خود را از بالا به پایین بکشید تا اعلان نشان داده شود.

مرحله 3. حالا روی USB Drive ضربه بزنید. در این مرحله می‌توانید فایل‌ها را از گوشی اندروید به درایو فلش USB یا کارت حافظه متصل منتقل کنید.

به “حافظه داخلی” بروید و فایلی را که می‌خواهید منتقل نمایید را انتخاب کنید. روی سه نقطه ضربه زده و “Copy” را انتخاب کنید. سپس، به درایو USB بروید و روی «انجام شد» ضربه بزنید.

 

روش 4. از برنامه های شبیه ساز/INT2EXT/Mounts2SD استفاده کنید

علاوه بر Link2SD، سایر برنامه‌ها مانند Terminal Emulator، INT2EXT یا Mounts2SD نیز می‌توانند به اضافه کردن فضای کارت SD به تلفن اندروید کمک کنند تا حافظه داخلی اندروید را افزایش دهید.

می‌توانید هر یک از این برنامه‌ها را تست کنید و از آن‌ها برای افزایش فضای ذخیره‌سازی داخلی اندروید بهره ببرید.

مراحل آماده سازی:
  • کارت میکرو SD (کلاس 4 یا بالاتر)
  • اپلیکیشن Terminal Emulator را روی گوشی اندروید نصب کنید

مرحله 1. کارت SD را با EaseUS Partition Master پارتیشن بندی کنید.

مرحله 2. اپلیکیشن Terminal Emulator را بر روی گوشی اندروید دانلود و نصب کنید و برنامه را اجرا نمایید.

مرحله 3. su و tab enter را تایپ کنید. a2sd xdata را تایپ کرده و تب اینتر را بزنید. وقتی دستورات را وارد می‌کنید، برنامه از شما می‌پرسد که آیا ادامه دهید یا خیر. حالا y را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید.

مرحله 5. به این ترتیب، فضای ذخیره سازی داخلی اندروید را افزایش می دهید. برای بررسی می توانید به منو > تنظیمات > فضای ذخیره سازی بروید.

اگر می‌خواهید فرآیند را لغو کنید و گوشی به حالت قبل بازگردد، su > a2sd noxdata >y را تایپ کنید. بعد از تایپ هر دستور اینتر را فشار دهید.

 

روش 5. GOM Saver را نصب و اجرا کنید

می‌توانید از GOM Saver برای فشرده‌سازی عکس‌ها و ویدیوها استفاده کنید. میانگین صرفه جویی در فضا با این روش حدود 50٪ از فایل اصلی است. همچنین می‌توانید با این روش بخشی از فضا را خالی کنید و فضای ذخیره سازی اندروید را افزایش دهید.

 

مرحله 1. برنامه GOM Saver را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید.

مرحله 2. GOM Saver را اجرا کرده و وارد صفحه اصلی شوید. با فشرده سازی ویدیو یا تصویر، می توانید حافظه را ذخیره کنید.

مرحله 3. می توانید فایل اصلی را حذف کرده و یا از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مرحله 4. اگر فشرده سازی تصاویر یا فیلم ها را انتخاب کنید، فایل های فشرده شده در گوشی باقی خواهند ماند.

 

ترفند های بیشتر برای افزایش حافظه تلفن اندروید

به جز روش های فوق، می‌توانید نکات ساده زیر را نیز امتحان کنید.

 

  • bloatware را غیرفعال کنید.
  • حذف عکس ها و فیلم های که به آن ها نیاز ندارید.
  • غیرفعال کردن موقت برنامه ها
  • دانلودهای ناخواسته را حذف کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.