آیا اسنپ چت باتری گوشی تان را خالی می‌کند؟

0 271

آیا اپلیکیشن اسنپ چت باتری آیفون یا اندروید را به این سرعت تخلیه می‌کند؟  با این راهکارها می‌توانید این مشکل را حل کنید.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از  techindroid، همه اشتراک گذاری تصاویر و کلیپ‌های ویدیویی با اسنپ چت را دوست دارند، اما با اینکه این سرویس بسیار سرگرم کننده است، اما همانند برنامه اندروید دیگر باتری شما را می‌بلعد.

اسنپ چت حتی در گوشی‌های اندرویدی رده بالا هم باعث تخلیه باتری شده و همچنین مصرف دیتای بالایی دارد.

 

اسنپ چت در سال 2023 هنوز هم نتوانسته در برابر غول‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک پیروز شود. آخرین کار آنها اضافه کردن چت‌های گروهی و فیلترهای Prisma بود، اما این برنامه در فرایند کاری خود می‌تواند تنظیماتی را در گوشی شما فعال کرده و باتری گوشی تان را پایین بیاورد.

اگر میزان مصرف باتری گوشی توسط اسنپ چت برای شما نگران کننده است، می‌توانید با مراجعه به بخش باتری گوشی در تنظیمات یا با دانلود مدیریت باتری، بررسی کنید که اسنپ چت چقدر باتری گوشی خالی می‌کند.

راهکارهایی برای کاهش شارژ باتری توسط اسنپ چت

برای جلوگیری از کاهش شارژ باتری توسط اسنپ چت می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

برخی با مشکل تخلیه باتری اسنپ چت در آیفون و اندروید مواجه شده‌اند. اما پس از انجام برخی تغییرات در تنظیمات برنامه اسنپ چت، مصرف باتری و داده‌های تلفن همراه کمتری نسبت به قبل کصرف خواهد شد.

اسنپ چت و شبکه‌های اجتماعی عکس محور دارای تنظیمات پنهانی است که ممکن است باتری دستگاه شما را به سرعت تخلیه کنند. اما با برخی ترفندها می‌توانید این مشکل را تا میزان زیادی حل کنید.

 

حالت سفر

حالت سفر

همه حالت معروف هواپیما را می‌شناسند. این همه عملکردهای اتصال در یک دستگاه بی سیم را غیرفعال می‌کند. این قابلیت در اسنپ چت به نام travel mode در دسترس است.

با فعال کردن حالت سفر، می‌توانید داده‌ها را ذخیره کنید. شما تمام استوری‌های دوستات خود را دریافت نخواهید کرد. به این ترتیب داده‌های بیشتری را ذخیره خواهید کرد.

این گزینه  را می‌توانید در بخش تنظیمات برگزیده درست زیر فیلترها پیدا کنید.

 

ذخیره داده را فعال کنید

ذخیره داده

برای اینکه اسنپ چت از داده‌های تلفن همراه به مقدار زیاد استفاده نکند، برنامه را باز کرده، انگشت خود را به سمت پایین بکشید تا به منوی اصلی دسترسی پیدا کنید.

حالا روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید، کمی به پایین اسکرول کرده و “Manage” را در بخش خدمات اضافی پیدا کنید.

گزینه “Data Saver” را فعال نمایید و انتخاب کنید که این ویژگی به مدت سه روز، یک هفته یا تا زمانی که آن را خاموش نکرده اید فعال بماند. برای نتایج بهتر، توصیه می‌کنیم گزینهٔ آخر را انتخاب کنید.

فعال کردن Data Saver باعث می‌شود که اسنپ چت همیشه و  به‌طور مداوم Snaps و استوری‌ها را در پس‌زمینه بارگذاری نکند.

به عبارت دیگر، قبل از اینکه این تنظیمات را روشن کنید، برنامه اسنپ چت حتی اگر از آن استفاده نمی‌کردید، از داده‌های تلفن همراه شما استفاده می‌کرد.

 

GPS را غیرفعال کنید

GPS

عملکرد GPS اسنپ چت باتری بیشتری را در گوشی مصرف می‌کند، بنابراین دلیل اصلی تخلیه باتری همین است.

امروزه ویژگی GPS در برنامه‌های بیشتری به کار گرفته می شود و اسنپ چت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

حال این سوال به وجود می‌آید که چرا این برنامه به موقعیت مکانی شما نیاز دارد؟

آنها به طور خودکار مکان شما را تشخیص می‌دهند تا بتوانید آن را به عنوان یک برچسب در عکس‌های شما قرار دهند.

در آیفون می‌توانید برنامه اسنپ چت را باز کرده و روی نماد تنظیمات ضربه بزنید، گزینه ای به نام «مدیریت/Manage» را در بخش خدمات اضافی مشاهده می‌کنید، روی آن ضربه بزنید و گزینه «فیلترها» را خاموش کنید.

 

برای غیرفعال کردن Snapchat GPS در اندروید از روش زیر کمک بگیرید.

ابتدا باید به بخش مجوزهای اسنپ چت در قسمت برنامه‌های کاربردی گوشی بروید، تبی به نام Location را پیدا کنید، این گزینه را برای صرفه جویی در مصرف داده و انرژی غیرفعال کنید.

Settings > Apps > Snapchat > Permissions.

این تنظیمات صرفه جویی در مصرف باتری، عوارض غیرفعال کردن ژئوفیلترها در اسنپ چت است.

بنابراین ارزش بررسی را  دارد. با این حال، اگر مجبور هستید از ژئوفیلترها استفاده کنید، می‌توانید به طور موقت مجوز مکان را مجدداً فعال نمایید، سپس زمانی که به آن نیاز ندارید، آن را خاموش کنید.

این چند نکته کاربردی برای صرفه جویی در باتری و داده‌ها در حین استفاده از اسنپ چت بود! پس از اعمال این تنظیمات، اسنپ چت دیگر باتری دستگاه شما را تخلیه نمی‌کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.