آموزش استفاده از ویژگی دوربین دوگانه اینستاگرام

0 585

آیا می خواهید از ویژگی دوربین دوگانه اینستاگرام استفاده کنید؛ با ما همراه باشید تا با طرز استفاده از این قابلیت جذاب آشنا شوید.

به گزارش ایستاتگ، ، بدون شک در مورد ویژگی جدید دوربین دوگانه اینستاگرام در استوری خبرهایی شنیده اید؟ این قابلیت یک ابزار عکاسی کاربردی است که در این مقاله روش استفاده از آن آورده شده است:

اکنون ویژگی Dual Record اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد محتوا و واکنش نسبت به آن را همزمان ثبت کنند.

این ویژگی از دوربین های سلفی و اصلی گوشی استفاده می‌کند تا «چشم انداز دیگری را با استفاده از ویژگی Dual در دوربین اینستاگرام به اشتراک بگذارد».

 

ویژگی دوربین دوگانه در استوری اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام چند ویژگی جدید از جمله ویژگی دوربین دوگانه را در جولای ۲۰۲۲ رونمایی کرد. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد همزمان با دوربین جلو و دوربین اصلی گوشی خود عکس بگیرید.

 

یک کادر کوچک در گوشه سمت راست بالای تصویر باز می‌شود که تصویر دوربین سلفی را نشان خواهد داد؛  در حالی که بقیه قسمت های تصویر، دوربین اصلی را نشان می‌دهد.

این ویژگی فقط در اپلیکیشن موبایل در دسترس است و این یکی دیگر از تفاوت‌های نسخه‌ی دسکتاپ اینستاگرام و اپلیکیشن‌های موبایل است.

 

اینستاگرام این ویژگی را به دلیل محبوبیت اپلیکیشن شبکه‌ی اجتماعی BeReal در اوایل سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرد.

ویژگی دوربین دوگانه اینستاگرام ظاهری بسیار مشابه به BeReal دارد. اینستاگرام همچنین در حال آزمایش Candid Challenge است که از اعلان‌های BeReal تقلید می‌کند.

 

هر چند ویژگی های الهام گرفته از  سایر شبکه های اجتماعی بد نیست؛ اما کاربران از اینستاگرام می‌خواهند به جای تقلید از سایرین بر روی رسالت شبکه‌ی اجتماعی خود فوکوس کند؛ پیش از این نیز اینستاگرام از ویژگی هایی مانند Reels الهام گرفته از TikTokتقلید کرده بود.

 

آموزش استفاده از ویژگی دوربین دوگانه اینستاگرام

کاربران برای استفاده از قابلیت Dual باید گزینه Reels را در اپلیکیشن اینستاگرام انتخاب کنند. کاربران لیستی از گزینه ها را در سمت چپ می‌بینند و سپس باید نماد دوربین را با برچسب “Dual” انتخاب کنند.

برای پیدا کردن و استفاده از ویژگی دوربین دوگانه، مراحل زیر را طی کنید:

مرحله ۱: اپ اینستاگرام را در گوشی هوشمند اندرویدی یا آیفون خود باز کنید.

 

مرحله ۲: روی نماد Plus در پایین صفحه ضربه زده و سپس روی گزینه Reel ضربه بزنید تا شروع شود. در روش دیگر تنها می‌توانید انگشت خود را به سمت راست بکشید تا مستقیماً Reels باز شود.

 

مرحله ۳: در صورتی که از گوشی هوشمند اندرویدی استفاده می‌کنید؛ اکنون بر روی نماد جدید Dual که در پایین نوار منوی دسترسی سریع در سمت راست قرار دارد؛ ضربه بزنید و اگر از آیفون استفاده می کنید، در سمت چپ ضربه بزنید.

مستطیل کوچک که در واقع پیش نمایش دوربین سلفی است را مشاهده می کنید.

 

مرحله ۴: برای شروع ضبط ، روی دکمه دوربین ضربه بزنید و پس از اتمام ضبط دوباره آن را انتخاب نمایید.

 

مرحله ۵: حالا روی دکمه Preview در پایین ضربه بزنید تا Reel پیش نمایش داده شود و بخش های بیشتری مانند موسیقی، تگ، متن و جلوه ها به آن اضافه شود.

 

مرحله ۶: پس از اتمام ویرایش ، روی دکمه Next در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.

 

مرحله ۷: در صفحه ، یک عنوان و مکان انتخاب کرده و افراد را تگ کنید .

 

مرحله ۸: روی دکمه اشتراک گذاری ضربه بزنید تا Reel در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شود.

 

آیا ویژگی دوربین دوگانه اینستاگرام کاربردی است؟

 

این ویژگی برای ثبت یک لحظه و واکنش شما به آن به طور همزمان عالی است.

به عنوان مثال، می‌توانید از آن برای  عکس گرفتن از یک کنسرت یا نمایش و یک سلفی از خود در حال تماشا و لذت بردن از آن کنسرت استفاده کنید.

دوربین دوگانه برای عکاسی در سفر نیز عالی است و برخلاف BeReal، می‌توانید از آن برای فیلم‌برداری و ساخت Reels استفاده کنید.

این قابلیت برای ثبت لحظه‌ای که یک بار در زندگی شما اتفاق می افتد و واکنش شما به آن ؛ مانند دیدن یک مکان دیدنی معروف در حین یک سفر عالی و هیجان انگیز است.

 

همچنین برای نشان دادن شما و دوستانتان در سفر، به جای جابجایی دوربین جلو و سلفی کاربردی است.

جابه‌جایی بین دوربین‌ها می‌تواند باعث ایجاد مکث‌های آزار دهنده و بد در ویدئوهای شما شود.

 

شما حتی می‌توانید تصویرتان را در حال انجام یک کار سرگرم کننده مانند دوچرخه سواری نشان دهید و در عین حال مناظر زیبای اطراف خود را  نیز به نمایش بگذارید.

با استفاده از دوربین دوگانه چه چیزی را می‌توان به اشتراک گذاشت ؟

ویژگی دوربین دوگانه برای ثبت خاطرات عالی است و می‌توانید از آن برای سرگرم کننده ترین تجربیات خود بهره ببرید.

حال می‌دانید که چگونه از این ویژگی جذاب استفاده کنید؛ شروع کنید و تمام لحظات زیبا را با دو دوربین به صورت همزمان ثبت نمایید.

منبع: makeuseof

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.