چرا استوری‌ اینستاگرام تار است و روش رفع آن

0 3,448

اینستاگرام بدون شک یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و عکاسی در جهان است؛  بنابراین حیف است که استوری‌ اینستاگرام  با مشکلاتی مانند عکس‌های تار، کشیده، وارونه یا خراب، تجربه شما را تحت تاثیر قرار دهد.

 

به گزارش ایستاتگ و به نقل از online-tech-tips، اگر از کیفیت عکس‌های موجود در استوری‌ های اینستاگرام خود راضی نیستید، یکی از این ترفندها ممکن است برای شما کاربردی باشد.

استوری‌ اینستاگرام

 

مشکل از اینستاگرام است

قبل از شروع روش‌ها، ممکن است مشکل از خود اینستاگرام باشد. اکانت رسمی توییتر اینستاگرام را برای هرگونه اطلاعیه بررسی کنید، یا ببینید آیا کاربران اینستاگرام از همین مشکل شکایت دارد یا خیر.

 

اپلیکیشن اینستاگرام را به آخرین نسخه آپدیت کنید

در حالی که این یک راه حل خاص برای رفع این مشکل نیست، اما همیشه ایده خوبی است. اگر برنامه خود را برای مدت طولانی به روز نکرده‌اید، ممکن است به درستی با این سرویس سازگار نباشد. در صورتی که مشکل ناشی از باگ باشد که اینستاگرام کشف کرده، ممکن است در جدیدترین به روز رسانی برطرف شود.

 

تصویر شما به اشتباه فرمت شده است

استوری‌ اینستاگرام دارای فرمت تصویر ثابت است. اگر تصویر شما به درستی برش داده نشده، اینستاگرام آن را برای شما برش می‌دهد. این می‌تواند باعث ایجاد یک تصویر کشیده یا پیکسلی شود. بنابراین بهتر است قبل از آپلود تصویر آن را برش دهید.

ویدیوهای استوری اینستاگرام و عکس‌های اینستاگرام دارای نسبت تصویر ۹:۱۶ هستند.

برنامه ویرایش تصویر گوشی شما باید دارای الگوی برش ۹:۱۶ باشد. اندازه عکس شما باید حداقل رزولوشن ۶۰۰×۱۰۶۷ داشته باشد. این کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد و در عین حال در پهنای باند صرفه جویی می‌کند.

اگر وضوح تصویر شما بالاتر از ۱۰۸۰×۱۹۲۰ است؛ اشکالی ندارد زیرا اینستاگرام اندازه آن را کاهش می‌دهد.

 

اگر استورس شما وارونه است، آن را وارونه آپلود کنید

گاهی اوقات کاربران با یک باگ عجیب روبرو می‌شوند که در آن عکس‌ها پس از آپلود وارونه می‌شوند. دلیل آن مشخص نیست؛ اما بهتر است در وهله اول تصاویر را وارونه آپلود کنید تا پس از آپلود صحیح نشان داده شوند.

ویژگی‌های ذخیره داده را غیرفعال کنید

ویدئوها و تصاویر می‌توانند داده‌ها را مختل کنند، و اگر از اتصال داده تلفن استفاده می‌کنید، ممکن است یک مشکل ایجاد شود.

برای کمک به کاهش پهنای باند، اینستاگرام دارای ویژگی است که در آن نسخه‌های با کیفیت پایین‌تر نمایش داده می‌شوند، اما تأثیر قابل توجهی بر استفاده از داده‌های تلفن همراه شما دارند.

 

اگر عکس‌های استوری و فید شما خیلی تار یا بی کیفیت هستند، می‌توانید از Wi-Fi  استفاده کنید و ویژگی ذخیره داده تلفن همراه را خاموش کنید.

به تنظیمات اینستاگرام > حساب > استفاده از داده بروید، سپس آن را تغییر دهید.

 

 

آپلودهای با کیفیت بالا را فعال کنید

استوری‌ اینستاگرام

اگر از کیفیت آپلود ویدیوهای خود راضی نیستید، تنظیمات اینستاگرام را برای آپلود بهتر تغییر دهید.

به تنظیمات اینستاگرام > حساب > استفاده از داده بروید، سپس آپلودهای با کیفیت بالا را روشن کنید.

 

عکس یا ویدیو را برای یک دوست ارسال کنید یا آن را در یک پلتفرم اجتماعی دیگر پست کنید

ممکن است عکس یا ویدیوی شما تار باشد؛ زیرا محتوای اصلی گوشی شما در ابتدا تار است. سعی کنید محتوا را برای یکی از دوستانتان بفرستید تا او بررسی کند. اگر عکس پس از ارسال برای دوست تان نیز تار به نظر برسد، منبع مشکل دارد.

 

همچنین می‌توانید عکس خود را در پلتفرم دیگر مانند اسنپ چت پست کنید. اگر در برنامه دیگر تصویر شما درست بود، مشکل از برنامه اینستاگرام یا سرویس است.

 

یک نسخه با کیفیت بالا از عکس را دانلود کنید

اگر مشخص شد که مشکل از عکس‌ها است و عکس‌های شما تار هستند؛ گالری‌های Google Photos یا Apple iCloud خود را بررسی کنید تا کیفیت اصلی را دانلود کنید. این امکان وجود دارد که اگر گزینه ذخیره‌سازی داده را فعال کرده‌اید یا گوشی خود را از نسخه پشتیبان بازیابی کرده‌اید، نسخه‌های باکیفیت تصویر هنوز دانلود نشده‌ باشند.

 

اگر کاربر اندروید هستید، برنامه Google Photos را باز کنید، تصویر مورد نیاز خود را جستجو کنید و سپس آن را به صورت دستی در گالری خود دانلود کنید.

 

تست یک عکس جدید

یکی دیگر از راه‌های خوب برای بررسی اینکه آیا مشکل فقط با عکس‌های قدیمی‌تر روی گوشی است و  یا عکس‌هایی که از نسخه پشتیبان قبلی بازیابی شده‌اند؛ این است که یک عکس جدید بگیرید و آن را با استوری‌های خود به اشتراک بگذارید.

اگر باز هم استوری شما تار شد، احتمالاً مشکلی در سخت افزار دوربین شما وجود داشته باشد، کیفیت دوربین شما ضعیف است یا تنظیمات دوربین نیاز به تنظیم دارند.

 

تنظیمات دوربین خود را بررسی کنید

اگر عکس تازه گرفته شده شما تار است، مشکل دوربین یا برنامه دوربین شما است. تنها اقدامی که می‌توانید در مورد سخت افزار دوربین خود انجام دهید این است که لنزها را تمیز کنید.

در برنامه دوربین، باید تنظیمات کیفیت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که عکس‌های با بالاترین کیفیت ثبت می‌شود. برنامه‌های دوربین بر اساس برند و مدل متفاوت هستند، بنابراین هیچ راه حلی واحدی برای این کار وجود ندارد.

 

با دوربین اینستاگرام عکس بگیرید

اپلیکیشن اینستاگرام دارای دوربین داخلی است. اگر در روند آپلود کردن عکس‌ها یا ویدئوهایتان مشکل دارید، بهتر است به جای برنامه پیش‌فرض دوربین، از اپلیکیشن دوربین اینستاگرام استفاده کنید.

 

یک اتصال اینترنتی دیگر را امتحان کنید

برخی از کاربران اینستاگرام گزارش داده‌اند که داشتن یک اتصال اینترنتی می‌تواند باعث آپلود عکس‌های تار در استوری‌ اینستاگرام شود.

 

اینستاگرام را حذف و دوباره نصب کنید

گاهی اوقات برنامه‌های تلفن همراه اشتباه می‌کنند، بنابراین بهتر است برنامه اینستاگرام را حذف کرده و دوباره آن را از فروشگاه دانلود کنید.

این باید هر گونه تنظمات نادرست در حافظه پنهان برنامه را پاک کند. بررسی کنید که یک نسخه جدید از آخرین نسخه نصب شده است. شما باید دوباره وارد حساب اینستاگرام خود شوید، اما امیدواریم این آخرین تلاش شما باشد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.