چگونه مانع افت باتری گوشی توسط اپلیکیشن‌ها شویم؟

0 237

گوشی‌های اندرویدی از نظر فناوری باتری راه درازی را پشت سر گذاشته اند؛ به طوری که بیشتر گوشی‌های پرچمدار حالا به راحتی تا یک روز کامل باتری دارند. با این حال، ممکن است به این نکته پی برده باشید که عمر باتری گوشی اندرویدی شما آنطور که باید نیست.

برخی از برنامه‌ها می‌توانند باتری شما را به طور کامل از بین ببرند و زمانی که شما حتی از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، از باتری پس‌زمینه استفاده می‌کنند. در این مطلب به شما می‌گوییم که چرا برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی از باتری بیشتری نسبت به سایرین استفاده می‌کنند، چگونه باید این برنامه‌های مزاحم را شناسایی کنیم، و در نهایت نکاتی را برای جلوگیری از تخلیه باتری اندروید توسط برنامه‌ها به شما آموزش خواهیم داد

 

چرا اپلیکیشن‌ها باتری گوشی را خالی می‌کنند؟

چند دلیل مهم وجود دارد که چرا برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی بیشتر به باتری نیاز دارند و به سرعت باتری گوشی را تخلیه می‌کنند:

 

سرویس مکان: هر اپلیکیشن اندروید که به طور فعال موقعیت مکانی شما را ردیابی کرده یا از GPS استفاده کند، باتری بیشتری مصرف خواهد کرد. برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، نقشه‌ها/برنامه‌های ناوبری مثل گوگل مپس و برنامه‌های هواشناسی دوست دارند از سرویس‌های مکانی استفاده کرده و باتری بیشتری را از بین ببرند.

همگام‌سازی داده‌ها : برنامه‌هایی که داده‌ها را در پس‌زمینه همگام‌سازی می‌کنند، مانند اپ‌های ایمیل، پیام‌رسان و برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی، با اتصال همیشگی به اینترنت برای ارسال و دریافت آپدیت‌ها، باتری را  زودتر خالی می‌کنند.

استفاده از نمایشگر : هرچه برنامه از صفحه نمایش بیشتر استفاده کند؛ مثلاً این کار را از طریق ویدیو، گرافیک و انیمیشن به کار گیرند، باتری بیشتری مصرف خواهد کرد. برنامه‌های پخش ویدیو، بازی‌ها و برنامه‌های تماس ویدیویی تمایل زیادی به استفاده از نمایشگر و از بین بردن باتری دارند.

فعالیت‌های پس‌زمینه : حتی زمانی که به طور فعال از این برنامه‌ها استفاده نمی‌کنید، آن‌ها همچنان می‌توانند فرایندهایی را در پس‌زمینه اجرا کرده و منابع سیستم و باتری را تخلیه می‌کنند.

حالا که روش‌های استفاده از برنامه از باتری گوشی را یاد گرفتید با ما همراه باشید تا از این کار جلوگیری کنیم.

مرحله 1: برنامه‌هایی که دلیل اصلی تخلیه باتری هستند را شناسایی کنید

اولین گام این است که متوجه شوید کدام اپلیکیشن‌ها بیشترین مصرف باتری را دارند. برای آگاهی از میزان مصرف باتری در 24 ساعت گذشته به تنظیمات و سپس بخش باتری بروید.

برنامه‌ها از بالاترین تا کمترین درصد مصرف باتری به صورت یک فهرست دقیق لیست شده اند. به برنامه‌هایی که در پس‌زمینه باتری زیادی مصرف می‌کنند، دقت کنید.

برای مشاهده آمار دقیق استفاده برنامه‌ها از باتری، روی برنامه موردنظر ضربه بزنید. بررسی کنید برنامه چقدر فعال بوده است.

 

مرحله 2: استفاده از باتری در پس‌زمینه را محدود کنید

برنامه‌هایی که محتوا را زود به زود به روزرسانی می‌کنند، داده‌ها را همگام‌سازی می‌کنند یا اعلان‌ها را در پس‌زمینه ارسال می‌کنند، به میزان قابل توجهی باتری را مصرف خواهند کرد. می‌توانید استفاده از این قابلیت را برای این برنامه‌ها محدود کنید:

به صفحه باتری رفته و روی نماد منو (3 نقطه عمودی) ضربه بزنید.

بسته به نسخه اندروید، روی «بهینه‌سازی باتری» یا «محدودیت پس‌زمینه» ضربه بزنید.

قابلیت Background restriction  / محدود کردن از تمام فعالیت‌های پس‌زمینه گوشی جلوگیری خواهد کرد.

Battery optimization  نیز اجازه می‌دهد تا برخی از فعالیت‌های پس زمینه بر اساس استفاده شما از برنامه اجرا شود که این بهترین گزینه برای بیشتر برنامه‌ها است.

با این حال محدود کردن فعالیت پس‌زمینه می‌تواند عمر باتری را تا میزان زیادی بهبود بخشد.

برای این کار روی برنامه‌ای که می‌خواهید تنظیم نمایید ضربه بزنید و «محدود کردن/ Restrict»، «بهینه‌سازی‌شده/ Optimized» یا «بدون محدودیت/ Unrestricted» را بر اساس اولویت خود انتخاب کنید.

 

مرحله 3: تنظیمات مکانی را تنظیم نمایید

سرویس مکان یابی مانند GPS یکی دیگر از منابع اصلی تخلیه باتری در اندروید می‌باشد که باید تنظیم شود..

برای این کار به Settings و سپس Location بروید.

سرویس موقعیت مکانی را به طور کامل خاموش نمایید، یا فهرست برنامه‌ها را در زیر «مجوز برنامه/ App permission» بررسی کرده و دسترسی به موقعیت مکانی را برای برنامه موردنظرتان غیرفعال کنید.

همچنین اسکن Wi-Fi/Bluetooth را خاموش کنید زیرا این ویژگی‌ها از موقعیت مکانی در پس‌زمینه استفاده می‌کنند. فهرست برنامه‌ها را در زیر «مجوز برنامه/ App permission» مرور کنید و دسترسی به مکان را برای هر برنامه خاموش کنید.

در بخش نظارت بر مصرف باتری و محدود کردن برنامه‌های از بین برنده باتری باید خیلی هوشیار عمل کنید. با چند تغییر، می‌توانید عمر باتری گوشی اندرویدی تان را در هر بار شارژ افزایش دهید.

منبع: techcult

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.