چه آیپدهایی با قلم اپل سازگار هستند؟

0 2,617

اگر می‌خواهید با آیپد خود یادداشت‌های دیجیتالی بردارید یا آثار هنری خلق کنید، بهتر است از قلم اپل یا همان اپل پنسل استفاده کنید؛ اما کدام آیپدها با Apple Pencil کار می‌کنند و سازگار هستند؟

به گزارش ایستاتگ و به نقل از  lifewire، این قلم شیک از برنامه‌های زیادی پشتیبانی می‌کند، و با ویژگی جدید Scribble در iPadOS 14 به شما امکان می‌دهد در هر باکس متنی با دست بنویسید و دست خط خود را به متن تبدیل کنید.

چندین آی پد در بازار وجود دارند؛ اما همه‌ی آن ها با Apple Pencils سازگار نیستند.

علاوه بر این دو قلم اپل متفاوت وجود دارد و همیشه با یک دستگاه سازگار نیستند.

اگر برای اولین بار قصد دارید یک آی‌پد بخرید و به دنبال اپل پنسل مناسب برای جفت شدن با دستگاه خود هستید، این راهنمای ما را بخوانید.

 

کدام آیپدها با قلم اپل یا  Apple Pencil سازگار هستند؟

اگر می‌خواهید از ویژگی Double-Tap استفاده کنید، به یک آیپد سازگار با Apple Pencil 2 نیاز دارید.

جدول زیر به شما نشان می‌دهد که کدام مدل‌های آیپد با چه نسخه‌هایی از قلم اپل سازگار هستند.

قلم اپل

از آنجایی که مدل‌های مختلف Apple Pencil از جک‌های مختلفی برای اتصال به آیپد برای شارژ و فرایند جفت‌سازی استفاده می‌کنند، مدل‌های جدیدتر لزوماً با Apple Pencil 1 سازگار نیستند.

نسل اول قلم اپل با چندین مدل قدیمی‌تر آی‌پد از جمله آی‌پد (نسل ششم، هفتم و هشتم)، آی‌پد مینی (نسل پنجم)، آی‌پد ایر (نسل سوم)، آی‌پد پرو 12.9 اینچی و (نسل اول و دوم)، آیپد پرو 10.5 اینچی و آیپد پرو 9.7 اینچی سازگار است.

 

همه چیز درباره اپل پنسل

قلم اپل

دو نسل از قلم اپل وجود دارد.

این دو نسل کمی متفاوت به نظر می رسند، اما هر دو به عنوان قلم کار می‌کنند. آنها از یک قلم معمولی دقیق تر هستند، با سنسورهای فشار که می‌توانند دست خط شما را بازسازی کرده یا اشکال پیچیده را ترسیم کنند.

 

Apple Pencil دارای پشتیبانی عالی از برنامه ها است.

این مداد ها با iPadOS 14 و نسخه‌های جدیدتر سازگارند و می‌توانید با استفاده از آنها در هر قسمت نوشتاری به صورت دستی بنویسید و دست‌خط خود را به متن تبدیل کنید، بنابراین برای جابه‌جایی بین نوشتن یادداشت، پیام‌رسان و طراحی به صفحه‌کلید نیازی ندارید.

 

تفاوت بین قلم های اپل چیست؟

وقتی Apple Pencil سازگار با آیپد خود را انتخاب کنید، احتمالا راضی خواهید بود. در اینجا به تفاوت های دو نسل اپل پنسل می پردازیم.

 

اپل پنسل نسل یک

Apple Pencil 1 از پلاستیک سفید و براق ساخته شده است. طراحی کاملاً گرد است، بنابراین مستعد چرخیدن از روی میز است و ممکن است روی زمین بیفتد.

یک کلاهک در انتهای مداد، کانکتور لایتنینگ را می پوشاند. برای شارژ این مداد، درپوش آن را بردارید و آن را به کانکتور شارژ آیپد خود وصل کنید.

حدود 15 دقیقه طول می کشد تا Apple Pencil به طور کامل شارژ شود.

 

اپل پنسل نسل دوم

Apple Pencil 2 از پلاستیک سفید مات ساخته شده است که یک طرف آن صاف است تا از غلت خوردن روی میز جلوگیری کند. با اتصال به کانکتور مغناطیسی کنار آیپد، به صورت بی سیم شارژ می‌شود.

این نسل از Apple Pencil دارای قابلیتی به نام Double-Tap است.

با دوبار ضربه زدن در نزدیکی نوک مداد اپل، می‌توانید به ابزاری که آخرین بار استفاده کرده‌اید برگردید، بین ابزار فعلی و پاک‌کن جابه‌جا شده یا پالت رنگ را نشان دهید.

می‌توانید نحوه عملکرد Double-Tap را در برنامه تنظیمات تغییر دهید.

 

آیا مدادهای اپل روی همه آیپدها کار می کنند؟

دو نسل از Apple Pencil هر کدام با دستگاه‌های مختلفی از اپل سازگار هستند، بنابراین مهم است مدلی را انتخاب کنید که با دستگاه شما کار می‌کند. در حالی که اکثر آی‌پدهای موجود در بازار با یکی از مدادهای اپل سازگار هستند، برخی از دستگاه‌های قدیمی‌تر سازگاری ندارند.

 

کدام آیپدها با قلم اپل سازگار نیستند؟

آیپدهای زیر با هیچ یک از قلم های اپل سازگار نیستند: iPad mini 2، iPad mini 3، iPad mini 4، iPad (نسل پنجم)، iPad Air (نسل اول) و iPad Air 2.

قبل از خرید قلم اپل، مدل iPad خود را بررسی کنید.

با رفتن به منوی عمومی آیپد می توانید مدل را در بخش تنظیمات بررسی کنید. در قسمت «درباره»، نام مدل خود را پیدا کنید. برای انتخاب قلم اپل مناسب برای مدل آیپد، آن را با لیست های بالا مقایسه کنید.

 

ارزان ترین آیپدی که با اپل پنسل کار می‌کند چیست؟

اگر می خواهید به یادداشت برداری دیجیتالی بپردازید و یک آیپد و اپل پنسل سازگار با آن را بخرید، نیازی به پرداخت هزینه زیاد برای iPad Pro نیست. آی‌پد نسل هشتم برای شما مناسب است. این آی‌پد، از زمان انتشار، 329 دلار قیمت دارد.

دارای صفحه نمایش 10.2 اینچی است که فضای کافی را برای نوشتن یا نقاشی را در اختیار شما قرار می‌دهد . این مدل با قلم اپل نسل اول سازگار است که 99 دلار قیمت دارد.

 

سوالات متداول

چگونه می توان اپل پنسل را به آی پد وصل کرد؟

برای اتصال یک اپل پنسیل نسل اول به یک آی پد سازگار، اپل پنسیل را به پورت لایتنینگ آیپد خود وصل نمایید و روی Pair روی صفحه ضربه بزنید. برای اتصال اپل پنسیل نسل دوم به آی‌پد سازگار، مداد اپل را به کنار آی‌پد وصل کنید و روی اتصال روی صفحه ضربه بزنید.

 

چگونه می توان Apple Pencil 2 را بدون iPad شارژ کرد؟

شما می‌توانید یک اپل  پنسل نسل دوم را با اتصال آن به یک iPad سازگار شارژ کنید. متاسفانه راهی برای شارژ خارجی وجود ندارد.

 

چگونه می‌توانم سطح شارژ باتری اپل پنسیل را مشاهده کنم؟

اگر یک اپل پنسیل نسل دوم دارید، اپل پنسیل را به آی پد جفت شده وصل نمایید و وضعیت باتری را از طریق نشانگر پاپ آپ مشاهده کنید.

اگر یک اپل پنسیل نسل اول دارید، انگشت خود را به سمت پایین بکشید تا اعلان‌ها نمایان شود، انگشت خود را به سمت راست بکشید تا به صفحه ابزارک‌ها بروید، سپس ویجت باتری را بررسی نمایید تا وضعیت شارژ  اپل پنسیل را ببینید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.