توئیتر آبی چیست و آیا ارزش خرید اشتراک را دارد؟

0 1,147

توئیتر آبی/ Twitter Blue نسخه‌ی حرفه‌ای توئیتر و دارای ویژگی‌های انحصاری برای تجربه برتر و حرفه‌ای‌تر در توئیتر است، اما برای همه مناسب نیست.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از makeuseof، بعد از اینکه ایلان ماسک مدیریت توئیتر را به دست گرفت، تغییرات قابل توجهی در این پلتفرم ایجاد کرد.  این شامل Twitter Blue است که ویژگی‌های جدید و هزینه بالاتری دارد.

اما آیا توییتر آبی ارزش خرید را دارد؟

توئیتر آبی چیست؟

Twitter Blue دو چیز را به کاربران می‌دهد: گزینه‌ای برای جلب توجه دیگران به حساب تان با افزودن علامت آبی یا طلایی (برای کسب و کارها) و دسترسی به ویژگی‌ها و امتیازات انحصاری.

در عوض، کاربران iOS باید ماهیانه 11 دلار و کاربران وب 8 دلار بپردازند. این برنامه هنوز از طریق Google Play در اندروید موجود نیست.

علاوه بر این Twitter Blue در حال حاضر تنها در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، نیوزیلند و استرالیا در دسترس است.

 

هنگام تصمیم گیری برای خرید اشتراک توئیتر آبی باید سه پارامتر را در نظر بگیرید.

اولاً، آیا شما یک کاربر معمولی هستید یا بسیار درگیر توئیتر؟ دوم اینکه از توییتر برای چه استفاده می‌کنید؟ و در نهایت اینکه چه جایگزین‌هایی وجود دارد؟

 

در ابتدا بهتر است بدانید توئیتر آبی چه قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد:

علامت‌های آبی و طلایی

اگر می‌خواهید توجه‌ی همه کاربران را به توییت‌های خود جلب کنید، توییتر این کار را با تیک آبی و طلایی برای شما انجام می‌دهد. توئیتر وعده می‌دهد که توییت‌های کاربران تأیید شده در اولویت قرار می‌گیرند و توییت‌های شما را در صدر قرار می‌دهد.

بنابراین اگر این ادعا درست باشد ممکن است با گرفتن علامت آبی یا طلایی (برای مشاغل) در فضای توییتر مهم دیده شوید. این امر به ویژه برای شخصیت‌های عمومی و مشاغلی که نیاز به تبلیغ خدمات یا محصولات خود دارند بسیار مهم است.

 

توییت‌ها را ویرایش کنید

ویژگی ویرایش بسیار محبوب است و مدتهاست که کاربران توئیتر به دنبال آن هستند. کاربرانی که تعداد زیادی توییت یا رشته‌های طولانی ارسال می‌کنند، از این که بتوانند توییت‌های خود را هر چند بار که می‌خواهند در 30 دقیقه اول پست ویرایش کنند، بسیار خوشحال خواهند شد. اما این قابلیت تنها در نسخهٔ آبی توئیتر موجود است.

 

لغو توییت‌ها

گزینه Undo Tweet با ایجاد تاخیر در توییت شما قبل از پخش، تجربه استفاده از توییتر شما را کند می‌کند و برخی از کاربران ترجیح می‌دهند از آن استفاده نکنند.

 

نشانک کردن توئیت ها و قرار دادن در پوشه‌های خاص

این می‌تواند برای آرشیو کردن توییت‌های مهم به صورت سازمان‌یافته بسیار کاربرای باشد تا بتوانید به راحتی آنها را هر زمان که بخواهید پیدا کنید.

 

مقالات برتر

اگر از توییتر برای پیدا کردن محتوا یا پیگیری اخبار استفاده می‌کنید، ممکن است دسترسی انحصاری به مقالات برتر که توسط شبکه شما اشتراک گذاری می‌شود، یک ویژگی ارزشمند برای شما باشد.

 

تصاویر پروفایل NFT

اگر اهل دنیای رمزنگاری هستید، می‌توانید با سفارشی‌سازی پروفایل توییتر خود با استفاده از NFT، این موضوع را مشخص کنید.

شما می‌توانید از تصاویر NFT  در پروفایل خود در توئیتر استفاده کنید.

 

سفارشی سازی

توییتر آبی این امکان را به شما می‌دهد تا نمادها را در رابط کاربری خود مرتب کرده و رنگ آن را تغییر دهید. این برای کاربران راحت است زیرا با به نمایش گذاشتن پرکاربردترین دکمه‌ها و طراحی و زیبایی‌شناختی، تجربهٔ  آن‌ها در استفاده از توئیتر ارتقا پیدا می‌کند.

 

آپلود ویدیو طولانی‌تر

شما می‌توانید ویدیوهای شصت دقیقه‌ای را با کیفیت 1080p (Full HD) در Twitter Blue آپلود کنید. این برای سازندگان محتوا، مشاغل و شخصیت‌های عمومی که از توییتر به عنوان پلتفرم ارتباطی خود استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی است.

 

مشکلات توییتر آبی

چند مشکل در Twitter Blue وجود دارد که ممکن است ارزش آن را کاهش دهد.

 

از دست دادن تیک در برخی شرایط

هنگامی که مشترکین، نام یا عکس پروفایل خود را تغییر می‌دهند، به طور موقت علامت آبی یا طلایی خود را از دست می‌دهند تا زمانی که حسابشان دوباره بررسی شود.

این ممکن است در زمان نامناسبی رخ بدهد (مثلاً هنگام اجرای یک کمپین تبلیغاتی) و این ناپدید شدن تیک به ضرر کاربر است. علاوه بر این، کسانی که حساب‌هایشان قبل از ورود ایلان ماسک تأیید شده، در نهایت چک مارک خود را برای همیشه از دست می‌دهند و باید برای بازگرداندن آن پول پرداخت کنند.

 

شماره تلفن

قبل از تأیید حساب توئیتر، حساب شما باید به شماره تلفن شما لینک داده شود. توئیتر مدعی است که این کار برای مبارزه با جعل هویت است، اما با توجه به اینکه توییتر در گذشته هک شده، ما آن را به عنوان یک کابوس امنیتی می‌بینیم.

 

تبلیغات وجود دارد

Twitter Blue تبلیغات را حذف نمی‌کند. تبلیغات سیاسی در حال بازگشت به توییتر است که ممکن است برخی از کاربران را عصبی کند. این اشتراک به شما وعده می‌دهد که کاربران تنها 50٪ تبلیغات کمتری را مشاهده خواهند کرد. اگر برای یک سرویس پول می‌پردازید، آیا تبلیغات باید بخشی از خدمات آن باشد؟ خیر. ایلان ماسک باید تبلیغات را به طور کلی حذف کند.

 

در نهایت آیا توئیتر آبی ارزشش را دارد؟

twitter blue

اگر یک کاربر معمولی توییتر هستید، پرداخت 8 یا 11 دلار در ماه  اصلاً منطقی نیست، مگر اینکه توییتر آبی یک تجربه کاملاً بدون تبلیغات یا بهبود در الگوریتمی ارائه دهد تا تجربه  شما در استفاده از توییتر به روشی جدید و اساسی تغییر کند.

 

با این حال، اگر برای کسب و کار توییت می‌کنید، یا یک کاربر حرفه ای هستید که تمام روز از توییتر استفاده می‌کنید، هزینه آن کم است و توییتر آبی ارزشش را دارد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.