بهترین برنامه‌های حریم خصوصی و امنیت اندروید

0 937

اسکنرهای بدافزار یا مجموعه‌های امنیتی را فراموش کنید؛ اینها برنامه‌هایی هستند که قادرند امنیت شما را ارتقا داده و از حریم خصوصی شما در اندروید محافظت می‌کنند.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از computerworld، اینها برنامه‌هایی هستند که در واقع افزایش معنی داری در حفظ حریم خصوصی و امنیت شما در اندروید ایجاد می‌کنند.

 

بهترین برنامه‌های حریم خصوصی اندروید

Privacy Dashboard

Privacy Dashboard

داشبورد حریم خصوصی، بدون توجه به نسخه اندروید اطلاعات ارزشمند برنامه‌ها را در دسترس شما قرار می‌دهد.

فراتر از آن، Privacy Dashboard  مزیت‌های حفظ حریم خصوصی اندروید 12 را در اختیار شما قرار می‌دهد. اینکه شما می‌توانید در زمان واقعی متوجه شوید که کدام برنامه‌ها به کدام قسمت‌ها از دوربین، میکروفون یا مکان شما دسترسی دارند.

داشبورد حریم خصوصی رایگان است.

 

Bouncer

برنامه‌ها اغلب به مجوزهای سیستم نیاز دارند تا بتوانند عملکردهای خود را انجام دهند – اما ممکن است نخواهید همیشه مجوزهای مرتبط را فعال نگه دارید.

برنامه Bouncer که به درستی نامگذاری شده، یک راه ساده برای جزئیات بیشتر در تصمیمات مجوز گوشی شما است. با Bouncer ، هر بار که به برنامه‌ای مجوز جدید می‌دهید یک اعلان در بالای گوشی مشاهده خواهید کرد.

شما می‌توانید روی آن اعلان ضربه بزنید تا به Bouncer به محض خروج از برنامه، مجوز را حذف کند.

Bouncer به شما اجازه می‌دهد تا به طور موقت به برنامه‌های اندروید مجوز داده و سپس آنها را لغو کنید.

البته گوگل روش مشابهی مانند آن را دارد.

اگر Android 11 یا بالاتر دارید، مجوز دسترسی به موقعیت مکانی، دوربین یا میکروفون را فعال کنید.

 

1 Password یا Bitwarden

رمزهای عبور شما محافظ‌های زندگی دیجیتال شما هستند و این به شما بستگی دارد که تا چه حدودی آن‌ها را مسلح نگه می‌دارید.

یک رمز عبور خوب و منحصر به فرد می‌تواند امنیت دیجیتال شما را بیشتر کند.

و در اندروید، دو مدیریت رمز عبور متمایز به نام‌های 1Password و Bitwarden وجود دارند که هر دو به عنوان دروازه بان های عالی عمل می‌کنند.

هر کدام از این ابزارها هنگام ایجاد گذرواژه‌های امن و سپس پر کردن آن‌ها در برنامه‌ها یا وب‌سایت‌ها به شما کمک می‌کنند.

هر دو دارای تنظیمات امنیتی بالایی نیز هستند و گزینهای برای استفاده از احراز هویت دو مرحلهای برای محافظت از اعتبار شما دارند.

 

Authy Authenticator

جدا از استفاده از رمزهای عبور قوی، هوشمندانه‌ترین کار استفاده  از احراز هویت دو مرحله‌ای است.

احراز هویت دو مرحله‌ای علاوه بر رمز عبور اولیه، شکل دومی از اطلاعات شناسایی را لازم دارد.

بهترین اپلیکیشن برای مدیریت احراز هویت دو مرحله ای در اندروید Authy است.

برنامه متعلق عالی عمل می‌کند و با طراحی مدرن و شهودی یافتن و کپی کدها را آسان می‌کند. ویژگی‌های پیشرفته مفیدی مانند پشتیبانی از محافظت از اثر انگشت نیز دارد، و حتی می‌توانید Authy را برای عملکرد در چندین دستگاه تنظیم کنید.

Authy رایگان است.

 

 Blur

علاوه بر محافظت از حساب‌های واقعی، شما به چیزی برای محافظت از آدرس ایمیل نیاز دارد.

اپلیکیشنی به نام Blur راه هوشمندانه‌ای برای این مشکلات مربوط به ایمیل دارد.

Blur به شما امکان می‌دهد انواع مختلفی از آدرس‌های ایمیل را ایجاد و سپس آنها را تنظیم کنید تا به هر آدرس ایمیل واقعی که می‌خواهید ارسال شوند.

این باعث می‌شود اسپم‌ها و ایمیل‌های غیر مرتبط به آدرس ایمیل شما ارسال نشود.

Blur چندین ویژگی غیرمرتبط دیگر دارد که استفاده از برخی از آنها به اشتراک پولی نیاز دارد.

 

پرداخت توسط Privacy.com

کارت‌های اعتباری سرقت رفته، یک واقعیت تلخ در دنیای مدرن ما هستند. این خطر تقریباً اجتناب ناپذیر است، زیرا هر بار که خرید آنلاین انجام می‌دهید، شماره کارت خود را اینترنت قرار می‌دهید.

یک برنامه امنیتی به نام Pay by Privacy.com این خطر را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

البته این برنامه تنها در آمریکا در دسترس است. بنابراین آن را توضیح نمی‌دهیم.

 

ProtonMail

protonmail

اگر می‌خواهید بدانید ایمیل‌های شما رهگیری نمی‌شود، ProtonMail  را نصب کنید.

بهترین بخش در مورد امنیت ProtonMail این است که نیازی به هیچ تلاشی از سمت شما ندارد. شما به سادگی یک حساب کاربری با این سرویس ایجاد می‌کنید و سپس ایمیل ارسال می‌کنید.

اگر به شخص دیگری آدرس ProtonMail را ایمیل می‌کنید، رمزگذاری خودکار است.

اگر نیاز دارید با شخصی با آدرس غیر ProtonMail تماس بگیرید، می‌توانید روی نماد در ابزار نوشتن برنامه ضربه بزنید تا رمز عبور ایجاد کنید.

علاوه بر امنیت، برنامه اندروید ProtonMail به خوبی طراحی شده و استفاده از آن لذت بخش است. این برنامه دارای برچسب‌ها و پوشه‌های قابل تنظیم است.

ProtonMail در ابتدایی‌ترین سطح، رایگان است که شامل یک آدرس، 500 مگابایت فضای ذخیره سازی و حداکثر 150 پیام در روز است.

 

پیام رسان خصوصی سیگنال

سیگنال همان کاری که ProtonMail برای ایمیل انجام می‌دهد را برای ارسال پیامک انجام می‌دهد.

این یک سرویس منبع باز است و به شما امکان می‌دهد با استفاده از رمزگذاری انتها به انتها و بدون دسترسی یا ذخیره شدن داده‌ها، به طور ایمن با مخاطبین ارتباط برقرار کرده و چت کنید.

این برنامه به شما امکان می‌دهد تماس‌های صوتی و تصویری رمزگذاری شده داشته باشید.

سیگنال رایگان است و هیچ حساب کاربری لازم ندارد. شما فقط برنامه را باز کرده و وارد می‌شوید و سپس شماره تلفن خود را تأیید می‌کنید.

 

Solid Explorer File Manager

تقریباً همه گوشی‌های اندرویدی دارای رمزگذاری فعال هستند، اما اگر می‌خواهید یک لایه حفاظتی بیشتر برای فایل‌ها یا پوشه‌های خاص داشته باشید، Solid Explorer  را دانلود کنید.

به عنوان یک مدیر فایل  اندروید، Solid Explorer به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را در حافظه محلی دستگاه و همچنین در انواع سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری شخص ثالث از جمله Dropbox، Google Drive، و Microsoft OneDrive – قرار داده و رمز گذاری کنید.

Solid Explorer به شما امکان می‌دهد یک لایه رمزگذاری اضافی به فایل‌ها و پوشه‌های خاص اضافه کنید.

Solid Explorer پس از دو هفته رایگان، 3 دلار هزینه دارد.

 

Notesnook

اکثر سرویس‌های یادداشت‌برداری از رمزگذاری استفاده می‌کنند، به این معنی که هر داده‌ای که ارسال و دریافت می‌کنید در حین استفاده از آن محافظت می‌شود و قابل جاسوسی نیست.

اما اکثراً از رمزگذاری سرتاسری استفاده نمی‌کنند، به این معنی که از نظر تئوری برای شرکت در دسترس هستند.

اگر می‌خواهید حداکثر حفاظت از حریم خصوصی را در یادداشت‌های خود داشته باشید، اولین سرویس حفظ حریم خصوصی Notesnook  نام دارد.

Notesnook از رمزگذاری انتها به انتها استفاده می‌کند. همچنین یک ویژگی برای افزودن رمزگذاری چند لایه به یادداشت‌های حساس و نیاز به اثر انگشت یا رمز عبور ارائه می‌کند.

برنامه اندروید Notesnook کاملاً کاربردی است، استفاده از آن لذت بخش بوده و دارای ویژگی‌های ارزشمند حریم خصوصی و امنیتی است.

 

Cryptee

درست مانند سرویس‌های نوت برداری، اکثر برنامه‌های سند و عکس از جمله خدمات Google’s Docs و Photos داده‌های شما را هنگام انتقال رمزگذاری می‌کنند.

اما این نوع از سرویس‌ها از رمزگذاری سرتاسری استفاده نمی‌کنند.

ممکن است شما چیزهای بسیار محرمانه‌ای در  اسناد یا عکس‌های خود داشته باشید، بنابراین سرویسی به نام Cryptee حداکثر محافظت را ارائه می‌دهد.

Cryptee یک لایه حفاظتی اضافی برای مهم‌ترین اسناد و عکس‌های شما دارد.

Cryptee می‌تواند برای هر نوع ذخیره‌سازی فایل کار کند.

در حالی که این سرویس به عنوان یک برنامه اندروید در دسترس نیست، می‌توان آن را به عنوان یک برنامه وب پیشرفته نصب کرد.

Cryptee در سطح پایه، رایگان است و به شما 100 مگابایت فضا می‌دهد. اگر به مقدار بیشتری نیاز دارید با پرداخت تقریباً 3 دلار در ماه به 10 گیگابایت دسترسی خواهید داشت.

 

فایرفاکس فوکوس

فایرفاکس فوکوس ساده‌ترین و بی دردسرترین مرور خصوصی را در اندروید در اختیار شما قرار می‌دهد. به معنای واقعی، تنها کاری که انجام می‌دهید این است که برنامه را باز کنید و جست و جو کنید. هیچ سابقه، کوکی یا رمز عبوری ذخیره نمی‌شود و برنامه به طور خودکار ردیاب‌ها و تبلیغات را مسدود می‌کند.

فایرفاکس فوکوس، رایگان است. اگر می‌خواهید وب را بدون باقی گذاشتن اثری از خود مرور کنید؛  این ساده‌ترین راه برای انجام این کار است.

 

صفحه کلید ساده

Gboard بهترین برنامه کیبورد اندروید است، اما مانند اکثر صفحه‌کلید امروزی، برای کار کردن به دسترسی مداوم اینترنت نیاز دارد.

بدون دسترسی به شبکه، هیچ راهی وجود ندارد که Gboard یا سایر برنامه‌های صفحه‌کلید مشابه بتوانند جستجو یا ترجمه داخلی را انجام دهند.

با این حال، در حالی که گوگل و سایر شرکت‌ها اصرار دارند که از داده‌ها شما استفاده نمی‌کنند؛ بهتر است صفحه کلیدی را انتخاب کنید که حریم خصوصی بالاتری داشته باشد و این دقیقاً همان صفحه کلید ساده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.