۱۳ ویژگی مخفی واتساپ که هر کاربری باید بداند

0 693

واتساپ دارای ویژگی‌ های متعددی است که این پیام‌رسان را مفیدتر، بهتر، خصوصی‌تر یا سرگرم‌کننده‌تر می‌کند. با استفاده از این ویژگی‌ها می‌توانید ظاهر چت‌های خود را سفارشی کنید، مکانتان را به اشتراک بگذارید، یا قالب بندی خاصی را به پیام‌هایتان اضافه کنید.

به گزارش ایستاتگ در این مطلب ۱۳ مورد از بهترین ویژگی‌های کمتر شناخته شده یا مخفی در واتس اپ ذکر شده است.

واتس اپ با حدود ۲ میلیارد کاربر فعال، محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام رسان در جهان است.

واتس‌اپ دارای ویژگی‌های فراوانی است که برخی از آن بزرگ و برخی کوچک، برخی شناخته شده و برخی «مخفی» هستند.

۱۳ ویژگی‌ مخفی واتساپ

غیرفعال کردن “آخرین حضور” در واتساپ

شما می‌توانید تاریخ آخرین حضور هر یک از کاربران واتساپ را زیر نام او در بالای یک چت ببینید.

اگر می‌خواهید این زمان برای سایر کاربران خاموش شود؛ روی Settings و سپس Account و سپس Privacy و سپس Last Seen ضربه بزنید.

گزینه‌ی مورد نظر را انتخاب نمایید.

Last Seen را روی Nobody تنظیم کنید تا کسی نتواند آخرین باری را که آنلاین شده‌اید را مشاهده کند.

البته در صورت فعال کردن این قابلیت، شما نیز نمی‌توانید آخرین زمان آنلاین بودن سایر کاربران را مشاهده کنید.

جست و جو در همه‌ی پیام‌ها

اگر سعی می‌کنید پیام خاصی را پیدا کنید اما نمی‌دانید کجاست؟ می‌توانید با استفاده از ابزار جستجو در چت‌ها، همه پیام‌ها را همزمان جستجو کنید.

اگر از آیفون استفاده می‌کنید، روی Chats ضربه بزنید و سپس صفحه را پایین کشیده تا کادر جستجو را ببینید.

یک کلمه یا عبارت را تایپ کرده تا همه پیام‌هایی که در آن ظاهر می‌شود را ببینید.

در Android، روی Chats ضربه بزنید و سپس روی نماد جستجو در بالای صفحه ضربه بزنید و جست و جو کنید.

قالب بندی متن

آیا می‌دانستید روشی «مخفی» برای قالب‌بندی متن حین تایپ پیام وجود دارد؟ می‌توانید کلمات را پررنگ یا مورب کنید، از دستورالعمل‌های زیر استفاده کنید:

  • بولد کردن: یک ستاره در دو طرف قرار دهید، *مثل این*.
  • حروف کج: یک آندرلاین به هر طرف متن خود اضافه کنید، _مثل این_.
  • Strike-through: متن خود را با محصور کردن آن با یک tilde، ~مثل این~، بنویسید

نگران حذف نمادها از دو طرف متن نباشید. وقتی روی ارسال ضربه می‌زنید، به طور خودکار حذف می‌شوند.

اشتراک موقعیت مکانی

اگر در حال هماهنگی یک جلسه هستید، ممکن است بخواهید موقعیت مکانی خود را با شخصی به اشتراک بگذارید. در واقع، شما می‌توانید مکان فعلی خود را به اشتراک بگذارید یا مکان لایو خود را برای مدت زمان مشخصی به اشتراک بگذارید.

در آیفون، چتی را که می‌خواهید موقعیت مکانی خود را در آن به اشتراک بگذارید باز کنید و روی علامت + در سمت چپ فیلد ضربه بزنید. مکان را انتخاب کنید و سپس اشتراک‌گذاری مکان لایو یا ارسال مکان فعلی خود را انتخاب کنید.

در Android، چتی را که می‌خواهید موقعیت مکانی خود را در آن به اشتراک بگذارید باز کنید و روی گیره کاغذ در سمت راست فیلد نوشتاری ضربه بزنید. روی Location ضربه بزنید و سپس اشتراک‌گذاری مکان لایو یا ارسال مکان فعلی خود را انتخاب کنید.

نکته : اگر برای اولین بار موقعیت مکانی را به اشتراک می‌گذارید، ممکن است لازم باشد به واتس اپ اجازه دسترسی به موقعیت مکانی خود را بدهید.

میزان استفاده از دیتا

آیا می‌خواهید ببینید واتس اپ در هنگام ارسال متن، عکس، فیلم و تماس صوتی چقدر از داده استفاده می‌کند؟ می توانید از این ویژگی‌ واتساپ استفاده کنید. برای شروع روی Settings ضربه بزنید، سپس Storage & Data را انتخاب کنید. روی استفاده از شبکه ضربه بزنید تا تمام آمار مصرف داده خود را مشاهده کنید.

ارسال عکس که بعد از یک بار مشاهده ناپدید می‌شود

واتس اپ دارای بسیاری از ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی، از جمله امکان تنظیم پیام‌ها و ناپدید شدن آن‌ها و گزینه ارسال عکس یا ویدیویی که فقط یک بار قابل مشاهده است.

برای به کارگیری این قابلیت، چتی را که می‌خواهید عکس را ارسال کنید، باز کنید. در آیفون، روی علامت + و سپس Camera یا Photo & Video Library در منوی پاپ آپ ضربه بزنید.

اگر از اندروید استفاده می‌کنید، روی گیره کاغذ ضربه بزنید و سپس دوربین یا گالری را انتخاب کنید.

رسانه‌ای را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید و سپس، در پایین صفحه، روی گزینه‌ی ۱ در قسمت متن ضربه بزنید.. سپس روی نماد ارسال ضربه بزنید.

غیرفعال کردن رسید خواندن پیام

وقتی شخصی پیام شما را باز می‌کند، واتس‌اپ رسید خواندن پیام را نشان می‌دهد. می‌توانید رسیدهای خواندن را غیرفعال کنید تا کسی نتواند بفهمد که پیام‌های او را خوانده‌اید یا نه.

برای این کار روی Settings و سپس Account ضربه بزنید و در نهایت Privacy را انتخاب کنید.

با کشیدن دکمه به سمت چپ، Read Receipts را خاموش کنید.

حذف فایل‌های بزرگ به طور انتخابی از یک چت خاص

اگر می‌خواهید مقداری از فضای ذخیره‌سازی گوشی‌تان آزاد کنید، حذف انتخابی عکس‌ها، ویدیوها و سایر فایل‌ها از چت‌های خاص آسان است.

برای استفاده از این ویژگی‌ واتساپ، روی Settings و سپس Storage and Data ضربه بزنید. روی Manage Storage ضربه بزنید و لیستی از تمام چت‌های خود را خواهید دید. چت مورد نظر را انتخاب کنید. همه فایل‌های بزرگ را روی صفحه خواهید دید.

اگر آیفون دارید، روی Select در بالا سمت راست ضربه بزنید، فایل‌هایی که می‌خواهید حذف شوند را انتخاب کنید و سپس روی نماد حذف در پایین سمت راست ضربه بزنید.

در اندروید، برای انتخاب فایل‌ها، روی هر فایل ضربه بزنید و نگه دارید تا علامت تیک ظاهر شود، سپس روی نماد حذف در بالا سمت راست ضربه بزنید.

نقل قول

برای پاسخ دادن به قسمتی از چت می‌توانید از نقل قول استفاده کنید.

برای این کار روی یک پیام ضربه بزنید و نگه دارید و پاسختان را تایپ کنید. از منوی کشویی در آیفون یا نماد پاسخ در اندروید استفاده کنید.

استفاده از دیتای خاص

واتس اپ به شما امکان می‌دهد که رسانه‌های مختلف را با دیتاهای مختلف دانلود کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که از دیتای گوشی برای دانلود فایل‌های رسانه‌ای بزرگ استفاده نمی‌کند، می‌توانید دانلود این نوع فایل‌ها را تنها با وایفای تنظیم کنید.

برای استفاده از این ویژگی‌ واتساپ، روی Settings و سپس Storage & Data ضربه بزنید. در بخش دانلود خودکار رسانه، می‌توانید نوع فایل‌هایی را که می‌توانید با استفاده از دیتا گوشی یا وایفای دانلود کنید را تنظیم نمایید.

تغییر تصویر پس زمینه چت

شما مجبور نیستید از پس زمینه پیش فرض در چت‌های خود استفاده کنید. می‌توانید تصویر زمینه چت را با کتابخانه‌ی واتساپ و یا تصاویر گالری خود تغییر دهید.

روی Settings و سپس Chats ضربه بزنید.

اگر از آیفون استفاده می‌کنید، روی Chat Wallpaper و سپس Choose a New Wallpaper ضربه بزنید. وقتی تصویری را که می‌خواهید استفاده کنید انتخاب کردید، روی تنظیم ضربه بزنید.

در اندروید روی Wallpaper و سپس Change ضربه بزنید. تصویر مورد نظر را انتخاب کنید، سپس روی Set Wallpaper ضربه بزنید.

سفارشی سازی تصویر زمینه خود برای چت‌های خاص

تنظیم یک والپیپر سفارشی برای چت‌هایتان عالی است، اما شما می‌توانید تصویر زمینه متفاوتی را برای چت‌های خاص ایجاد کنید.

اگر از آیفون استفاده می‌کنید، چتی را که می‌خواهید سفارشی کنید باز کنید و روی نام مخاطب در بالای صفحه ضربه بزنید. روی Wallpaper & Sound ضربه بزنید، سپس یک تصویر زمینه جدید انتخاب کنید و روی تنظیم ضربه بزنید.

در اندروید، چتی را که می‌خواهید سفارشی کنید باز کنید، روی منوی سه نقطه ضربه بزنید و Wallpaper را انتخاب کنید. عکس را انتخاب کرده و تنظیم تصویر زمینه را انتخاب کنید.

ایمیل کردن چت‌ها در واتساپ

اگر می‌خواهید کل چتتان را آرشیو کنید و یا می‌خواهید یک چت را به دستگاه دیگری (مانند لپ تاپ) منتقل کنید، می‌توانید کل چت را برای خود ایمیل کنید.

برای استفاده از این ویژگی‌ واتساپ، روی Settings و سپس Chats ضربه بزنید.

روی Export Chat ضربه بزنید. اگر از اندروید استفاده می‌کنید، برای رسیدن به گزینه Export Chat باید روی Chat History ضربه بزنید. چتی را که می‌خواهید ارسال کنید انتخاب کنید.

در پنجره بازشو، انتخاب کنید که چت به صورت رسانه ارسال شود یا متن؛ و سپس محل اشتراک‌گذاری چت را انتخاب کنید.

منبع: businessinsider

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.