چگونه یک شماره تماس را در گوشی اندروید خود مسدود کنیم؟

0 272

هنگامی که شخصی با شماره‌ای ناشناس با شما تماس می‌گیرد و قصد آزار و اذیت شما را دارد، می‌توانید او را مسدود کنید. اگر نمی‌توانید راهی برای مسدود کردن شماره تماس در گوشی همراه خود پیدا کنید، می‌توانید برخی از برنامه‌ها را از گوگل پلی دانلود کنید. این مقاله چگونگی مسدود کردن شماره‌های ناشناس یا شماره مد نظر را به شما آموزش می‌دهد و برنامه‌های جانبی را برای این کار معرفی می‌کند. آنچه که باید قبل از هر اقدامی بدانید:

  1. روش مسدود کردن شماره، به مدل گوشی و نسخه اندروید شما بستگی دارد، اما به طور کلی همگی از یک ساختار کلی پیروی می‌کنند.
  2. در بسیاری از مدل‌ها کافی است به قسمت تنظیمات در برنامه‌های گوشی خود بروید گزینه Block numbers را انتخاب و سپس در مرحله بعد گزینه Add the number to block را انتخاب و شماره مورد نظر را اضافه کنید.
  3. تعدادی برنامه با پرداخت درون برنامه‌ای وجود دارند، که می‌توانید آنها را نیز بخرید و از تماس شماره‌های ناشناس و ناخواسته جلوگیری کنید.

راه‌های مسدود کردن شماره تماس در گوشی سامسونگ

  1. برنامه تماس یا تلفن را در گوشی سامسونگ خود باز کنید؛ این برنامه به شکل آیکون گوشی موبایل در صفحه اصلی گوشی شما دیده می‌شود.
  2. روی علامت سه نقطه ضربه بزنید؛ این نماد در گوشه سمت راست و در بالای صفحه تلفن قرار دارد. با انجام این کار یک منوی کشویی برای شما نمایش داده می‌شود.
  3. روی گزینه تنظیمات یا setting کلیک کنید و سپس گزینه مسدود کردن شماره یا block numbers را انتخاب کنید. این گزینه زیر عنوان تنظیمات تماس و تقریباً در وسط صفحه است.
  4. در این مرحله یک کادر خالی برای اضافه کردن شماره تماس یا عدد به شما نمایش داده می‌شود؛ روی علامت + کنار کادر کلیک کنید و شماره مخاطب مورد نظر را برای مسدودسازی اضافه کنید، یا آن را در کادر تایپ کنید.

در ادامه روی دکمه Done ضربه بزنید؛ این دکمه در صفحه کلید در پایین صفحه قرار دارد، با انجام این کار شماره در لیست بلاک سامسونگ شما ذخیره می‌شود و زمانی که آن شماره سعی می‌کند با شما تماس بگیرد تلفن شما زنگ نمی‌خورد.

برای رفع انسداد شماره نیز، به همین صفحه بازگردید و روی نماد سطل زباله در کنار شماره‌ای -که می‌خواهید آن را رفع انسداد کنید- کلیک کنید.

البته برخی از مدل‌های سامسونگ و تقریباً تعداد انگشت شمار و محدودی از آن‌ها از ویژگی تماس هوشمند برخوردار هستند که ویژگی Caller ID در آنها بوده که اجازه مسدودسازی تماس‌های ناشناس (و آن‌ها که در لیست مخاطبین شما نیستند) را می‌دهد. برای فعال کردن ویژگی Caller ID به قسمت سه نقطه و سپس setting بروید و گزینه Caller ID, spam protection را فعال کنید. با فعال سازی آن شما می‌توانید با فشار دادن دکمه Block تماس‌هایی که نمی‌خواهید به آن‌ها جواب دهید را بر روی تلفن همراه خود نبینید.

مسدود کردن شماره تماس در گوشی سامسونگ

مسدود کردن شماره تماس در گوشی Pixel ,nexus

  1. به قسمت برنامه‌های گوشی اندروید خود بروید؛ برنامه گوشی گوگل (که در گوشی‌های pixel , nexus به صورت خودکار با آیکون گوشی موبایل در صفحه اصلی نمایش داده می‌شود) را پیدا کنید. این نماد در بسیاری از گوشی‌های اندروید به طور یکسان کار می‌کند.
  2. روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه تلفن کلیک کنید. گزینه‌ها به صورت یک منوی کشویی ظاهر می‌شوند.
  3. بر روی گزینه تنظیمات ضربه بزنید؛ این گزینه در منوی کشویی وجود دارد.
  4. در مرحله بعد بر روی گزینه Blocked numbers یا مسدود کردن شماره کلیک کنید.
  5. بر روی گزینه Add a number کلیک کنید. در این مرحله با انتخاب گزینه افزودن شماره تماس -که در بالای صفحه قرار دارد- شماره مورد نظر را اضافه کنید.
  6. برای اضافه کردن شماره یک کادر خالی پیش روی شما قرار می‌گیرد. یک شماره یا شماره‌هایی را که می‌خواهید مسدود کنید، به ترتیب به این کادر اضافه کنید و در آخر گزینه مسدود سازی را فشار دهید.

مسدود کردن شماره تماس در گوشی ال جی

  1. روی آیکون گوشی تلفن کلیک کنید این یک برنامه به شکل تلفن در صفحه اصلی گوشی شما است. اگرچه ال جی دیگر گوشی‌های جدیدی تولید نمی‌کند، اما اگر گوشی ال جی قدیمی دارید که هنوز از آن استفاده می‌کنید، این روش برای مسدود سازی شماره در گوشی است.
  2. بر روی گزینه گزارش تماس یا call log کلیک کنید؛ این مورد را می‌توانید در بالا یا پایین صفحه پیدا کنید.
  3. بر روی سه نقطه کلیک کنید؛ یک منوی کشویی ظاهر می‌شود.
  4. در ادامه، گزینه تنظیمات تماس یا call settings را انتخاب کنید.
  5. در این مرحله بر روی مسدود کردن تماس یا Call blocking ضربه بزنید و گزینه blocked numbers را انتخاب کنید.
  6. روی علامت+ کلیک کنید و در پنجره پیش رو گزینه شماره جدید یا New numbers را انتخاب کنید.
  7. در این مرحله از لیست مخاطبین خود یا با وارد کردن شماره فرد مورد نظر و فشردن گزینه Done مسدود سازی را به پایان برسانید.

مسدود کردن شماره تماس در گوشی HTC

مسدود کردن شماره تماس در گوشی HTC

  1. برنامه مخاطبین یا contact را -که به شکل آیکون یک فرد است- باز کنید. گوشی‌های htc هم اکنون به صورت انحصاری در تایوان فروخته می‌شوند، اما در برهه‌ای از زمان وارد ایران شدند و عده‌ای هنوز هم از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند.
  2. روی گزینه سه نقطه در گوشه سمت راست و بالا در لیست کتابچه مخاطبین یا phonebook ضربه بزنید.
  3. گزینه مدیریت مخاطبین یا Manage contact را انتخاب کنید.
  4. بر روی گزینه مخاطبین مسدود شده یا Blocked contacts کلیک کنید.
  5. در قسمت بالا، سمت راست گزینه Add را فشار دهید و در کادر پیش رو شماره تماس فرد مورد نظر را اضافه کنید و سپس گزینه Save را بزنید.

مسدود کردن شماره تماس در گوشی با استفاده از برنامه

شما همچنین می‌توانید با دانلود برنامه‌های تخصصی مسدودسازی مخاطبین به نام should I answer -که آیکون آن شبیه به یک بازوی اختاپوس است- تماس‌های مورد نظر را مسدود کنید.

  1. برنامه should I answer را از فروشگاه google play به صورت رایگان دانلود کنید. در صفحه ابتدایی یا privacy برای هر دو عبارت پیش رو، تیک را بزنید و گزینه شروع یا get started را بزنید.
  2. در مرحله بعد باید سطح حفاظتی برنامه را مشخص کنید. به عنوان مثال؛ اگر می‌خواهید این برنامه به عنوان برنامه پیش فرض تلفن همراه شما را در اختیار بگیرد، باید بر روی گزینه سبز رنگ یا Active protection -که به معنی فعال کردن این سطح محافظتی است- کلیک کنید.
  3. در صفحه بعد باید نوع هشدار و اعلان خود را انتخاب کنید؛ اگر اندروید گوشی شما ۶ به بالا است، باید از گزینه صفحه تماس سفارشی استفاده کنید و در ادامه روی تنظیم یا set کلیک کنید.
  4. حالا که برنامه فعال شده، باید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید should I answer را به عنوان برنامه پیش فرض تلفن خود تنظیم کنید یا خیر. توجه کنید که اگر این برنامه را به صورت پیش فرض انتخاب نکنید نمی‌تواند تماس‌های ورودی را -که برای مسدود کردن برگزیده‌اید- مسدود کند.
  5. بنابراین، گزینه Set as default را برای این برنامه فعال کرده و گزینه start the app را فشار دهید.
  6. این گزینه شما را به لیست مخاطبین برده تا از لیست اخیر شماره مورد نظر -که می‌خواهید مسدود کنید- را انتخاب کنید.
  7. پس از انتخاب بر روی گزینه مسدود کردن کلیک کنید.

مسدود کردن شماره با استفاده از برنامه Mr. Number

مسدود کردن شماره با استفاده از برنامه Mr. Number

  1. برنامه Mr. Number را دانلود کنید.
  2. این برنامه با آیکون m.n در صفحه گوشی شما و در لیست برنامه‌هایتان قرار دارد.
  3. صفحه شروع با یک کادر آبی به نام Get started به شما نمایش داده می‌شود.
  4. در صفحه شروع تیک گزینه «من شرایط خدمات و مشی داده این برنامه را می‌پذیرم» را فشار دهید.
  5. این برنامه پرداخت درون برنامه‌ای دارد و شما تنها برای سه روز مجاز از استفاده رایگان از آن هستید.
  6. برای استفاده طولانی مدت و همچنین استفاده از تمامی امکانات آن، می‌توانید با پرداخت حق اشتراک سه ماهه و سالانه این برنامه را فعال نگه دارید.
  7. برای خرید این برنامه ممکن است لازم باشد از Face ID یا Touch ID اثر انگشت شما استفاده شود.
  8. در مرحله پس از فعال‌سازی بر روی گزینه اجازه دادن به همه یا Allow all کلیک کنید.
  9. پس از اینکه به برنامه دسترسی به تمام موارد را دادید باید بر روی گزینه ادامه فشار دهید.
  10. بر روی تب block list ضربه بزنید؛ آیکون آن به شکل یک دایره با یک خط در وسط و نشانه مسدود سازی است.
  11. بر روی گزینه اضافه کردن یا + کلیک کنید؛ شماره‌ای که می‌خواهید مسدود کنید را در کادرهای روبرو اضافه کنید.

علامت # برای وارد کردن شماره است.

پس از وارد کردن شماره گزینه Block را بزنید.

پرسش و پاسخ:
۱-آیا می‌توان مخاطبین را در گوشی موتورولا مسدود کرد؟
خیر، قابلیت مسدود سازی شماره‌های ناشناس و مزاحم در گوشی‌های موتورولا وجود ندارد.

۲- آیا از شماره مسدود شده می‌توانیم پیام متنی دریافت کنیم؟
اگر شماره‌ای را طبق مراحل گفته شده در بالا مسدود کرده باشید، احتمالاً تمام ترافیک داده دریافتی از طرف آن شماره را مسدود کرده‌اید که شامل تمام پیام‌های متنی، اعلانی و تماس‌ها از آن شماره می‌شود. بنابراین، نمی‌توانید پیام متنی را از شماره مسدود شده دریافت کنید.

منبع: wikihow

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.