چگونه شخصی را با شماره تلفن در توییتر پیدا کنیم؟

0 261

مرسوم‌ترین راه برای پیدا کردن افراد در توییتر، تایپ نام کاربری در نوار جستجوی توییتر است؛ با این حال،  اگر شماره تلفن آنها را می‌دانید، روش دیگری برای جستجوی شخص در توییتر وجود دارد.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از itgeared، برای پیدا کردن شخصی در توئیتر؛ کافی است برنامه Twitter را در دستگاهی که شماره تلفن دوستتان در آن ذخیره شده باز کنید.

سپس به تنظیمات و حریم خصوصی خود بروید.

به بخش «حریم خصوصی و ایمنی/Privacy and safety» بروید و روی «Discoverability and contacts» ضربه بزنید.

گزینه همگام سازی مخاطبین را مشاهده کردید آن را روشن کنید.

اما به یاد داشته باشید که اگر دوست تان به کاربران دیگر اجازه ندهد وی را با شماره تلفن  پیدا کنند، این روش کار نخواهد کرد.

در این شرایط می‌توانید با استفاده از آدرس ایمیل یا نام؛ آنها را جستجو کنید. اگر هر دو روش کار نکردند، باید از او در مورد نام کاربری اش بپرسید.

 

چگونه با شماره تلفن شخص را در توییتر پیدا کنیم؟

سال‌ها پیش، کاربران توییتر نیازی به تأیید شماره تلفن نداشتند و آدرس ایمیل کافی بود.

اما امروزه برای ایمن‌تر کردن حساب‌ها، شماره تلفن ضروری شده است؛ زیرا برای تأیید دو مرحله‌ای یا تأیید اعتبار چند مرحله‌ای به آن نیاز داریم.

 

هنگامی که شماره تلفن را به حساب توییتر خود لینک می‌دهید، اگر شخصی سعی کند به حساب شما وارد شود، توییتر یک پین یک بار مصرف را برای شما ارسال خواهد کرد که برای دسترسی به حساب شما ضروری است. این مانع از دسترسی هکرها به داده‌ها یا کنترل فعالیت‌های حساب شما بدون رضایت تان می‌شود.

 

اگر دوست شما این گزینه را فعال کرده که هر کسی بتواند با استفاده از شماره تلفن، او را در توییتر پیدا کند، شما به راحتی می‌توانید وی را در توئیتر پیدا کنید. با فرض اینکه شماره تلفن وی در گوشی شما ذخیره شده است.

 

برای انجام این کار، مراحل زیر را طی کنید:

برنامه توئیتر را روی گوشی همراه یا تبلت یا هر دستگاهی که شماره تلفن در آن ذخیره شده باز کنید.

به “تنظیمات و حریم خصوصی/Settings and privacy” بروید. وقتی روی پروفایل نمایه خود ضربه بزنید این گزینه را مشاهده می‌کند.

«Privacy and safety» را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

روی «Discoverability and contacts» ضربه بزنید.

“Sync address book contacts” را روشن کنید.

اگر اکانت دوست شما پس از این کار آشکار نمی‌شود، ممکن است گزینهٔ سرچ شماره تلفن را خاموش کرده باشد. با آنها تماس بگیرید و به جای آن نام کاربری توییتر آنها را بپرسید، یا می‌توانید لینک حساب آنها را درخواست کنید.

 

چگونه مانع از جستجوی حساب توئیتر با شماره تلفن شویم؟

آیا می‌دانستید هکرها و هرزنامه‌ها می‌توانند شماره تلفن‌های تصادفی را در گوشی‌های خود ذخیره کنند و از شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر برای اطلاع از مالکیت این شماره‌ها استفاده کنند؟

اگر نگران امنیت تان هستید و می‌خواهید شماره تلفن یا هویت تان را خصوصی نگه دارید، بهتر است این گزینه را غیرفعال کنید.

این روش نیز مانند روش قبلی است. اما در مرحلهٔ آخر باید یک گزینه دیگر را خاموش می‌کنید.

 

علاوه بر این شما می‌توانید قابلیت شناسایی خود را در رایانه یا مرورگر تلفن همراه نیز مدیریت کنید؛ نه فقط گوشی همراه.

کافی است به آدرس www.twitter.com بروید، وارد حساب کاربری خود شوید و سپس مراحل را دنبال کنید:

توییتر را در مرورگر یا برنامه توییتر باز کنید.

به “تنظیمات و حریم خصوصی” بروید.

روی «حریم خصوصی و ایمنی» ضربه بزنید یا کلیک کنید.

“Sync address book contacts” را انتخاب کنید.

به‌جای همگام‌سازی مخاطبین، «Let others find you using your phone number» را خاموش کنید. این گزینه را در قسمت «Discoverability» مشاهده خواهید کرد.

همچنین اگر می‌خواهید با استفاده از ایمیل در توئیتر جست و جو نشوید، می‌توانید «Let others find you by your email address» را خاموش کنید. این گزینه دقیقاً بالای شماره تلفن در همان بخش قرار دارد.

 

نتیجه گیری

چیزی که توییتر را از دیگر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی متمایز می‌کند این است که به کاربرانش اجازه می‌دهد بدون سانسور عقاید و افکار خود را به اشتراک بگذارند و احساسات خود را با 280 کاراکتر یا کمتر بیان کنند.

توییتر عمدتاً برای پست کردن احساس و افکار تصادفی استفاده می‌شود. در توییتر تعداد زیادی توییت با عقاید مختلف را پیدا خواهید کرد.

بنابراین اگر این شبکهٔ اجتماعی را به تازگی نصب کرده و عضو آن شده اید؛ اما هنوز دوستان خود را پیدا نکرده‌اید، می‌توانید با نام کاربری آن‌ها را جست و جو کنید.

علاوه بر این قابلیت جست و جو با ایمیل در توئیتر نیز وجود دارد.  اما اگر نام کاربری یا آدرس ایمیل آنها را نمی‌دانید یا نمی‌خواهید آنها را یکی یکی جستجو کنید، می‌توانید مخاطبین خود را با حساب توییتر همگام کنید.

شما می‌توانید دفترچه تلفن خود را با روشن کردن گزینهٔ «Sync address book contacts» با حسابتان همگام‌سازی کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.