ده ویژگی آیفون که کاربران اندروید را آزار می‌دهد

0 550

تقریباً غیرممکن است که همه تفاوت‌های آیفون و گوشی‌های اندرویدی را فهرست کنیم؛ با این حال، اگر تا کنون کاربر اندروید بودید و حالا قصد دارید یک آیفون بخرید؛ ممکن است برخی از این ویژگی های آیفون شما را آزار دهد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش ایستاتگ، وقتی قصد دارید گوشی اندروید خود را کنار بگذارید و یک آیفون بخرید؛ بدون شک انتظار تفاوت در برخی از ویژگی ها مانند عدم قابلیت سفارشی‌سازی، سیستم اعلان بسیار متفاوت، گزینه‌های محدود برای برنامه‌های «پیش‌فرض» و آی مسیج را دارید؛ با این حال ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که ممکن است شما را غافلگیر کند.

ده ویژگی آیفون که کاربران اندروید را آزار می‌دهد

صفحه کلید صفحه آیفون

آیفون از سال ۲۰۱۴ با iOS 8 از صفحه کلیدهای شخص ثالث پشتیبانی می‌کند. ممکن است انتظار داشته باشید وضعیت کیبورد تا حدودی شبیه به اندروید باشد، اما اشتباه می‌کنید.

صفحه‌کلید استوک اپل مشکلی ندارد، اما قابلیت سفارشی‌سازی آن بسیار کم است. شما نمی توانید یک ردیف برای اعداد اضافه کنید؛ یا اندازه را تغییر دهید تا برای دست های بزرگ هم مناسب باشد.

همچنین کلیدهای نقطه و کاما در طرح اصلی کیبورد نیستند و این ممکن است شما را آزار دهد.

در این شرایط شاید فکر می‌کنید با نصب یک صفحه کلید دیگر مشکل حل می‌شود. مثلا ممکن است Gboard گوگل را نصب کنید.

این کیبورد در آیفون دارای تم ها و برخی از ویژگی های یکپارچه مانند جستجوی گوگل و ترجمه است، اما در مجموع به نظر می‌رسد که صفحه کلید اپل تغییر یافته است.

به طور کلی، اجرای کیبوردهای شخص ثالث در iOS به هیچ وجه به خوبی اندروید نیست. کاربران آیفون نمی‌دانند چه چیزی را از دست داده‌اند و در بیشتر موارد کاربران آیفون صفحه کلید را حذف کرده و کیبورد اصلی آیفون را ترجیح می دهند.

تصحیح خودکار کیبورد

در بخش تایپ کردن، اجازه دهید در مورد یکی از بدترین ویژگی های آیفون صحبت کنیم؛ قابلیت تصحیح خودکار.

این ویژگی در گوشی های اندرویدی نیز وجود دارد؛ اما واقعا در آیفون افتضاح است.

اکثر صفحه‌کلیدهای اندروید هنگام تایپ کلمات را تصحیح می‌کنند، اما آیفون پس از زدن گزینه send به معنای واقعی کلمات را تصحیح می‌کند و در بیشتر مواقع کلمات اشتباهی را جایگزین می‌کند.

بنابراین بهتر است در همان ابتدای کار قابلیت تصیح خودکار کیبورد آیفون را خاموش کنید.

مدیریت فایل

شاید این مورد برای شما تعجب آور باشد، اما مدیریت فایل در آیفون عالی نیست. مطمئناً پیشرفت هایی داشته؛ اما هنوز به اندروید نمی‌رسد.

برنامه پیش‌فرض «Files» اپل بسیار ساده بود و استفاده از آن آسان است. اما انتظار نداشته باشید که مدیریت فایل‌های سنگین را انجام دهد. به علاوه، مدیریت فایل شخص ثالث بسیار محدود است. البته اینکه iOS به برنامه‌ها اجازه نمی‌دهد به راحتی اندروید به رسانه شما دسترسی داشته باشند بسیار خوب است. اما چیزی که آزاردهنده تر است عدم پشتیبانی از فایل است.

به عنوان مثال، ما یک فایل M4A را از مرورگر گوگل کروم در آیفون دانلود کردیم. اول از همه، در سایت تلفن همراه Google Drive پخش نمی‌شود؛ اما در اندروید کار می کند.

دوم، ما نتوانستیم فایل را از برنامه Files یا برنامه VLC پخش کنیم. چیزی که بدون دردسر در اندروید کار می کند؛ در آیفون تقریبا غیرممکن به نظر می رسد.

 

برنامه کتابخانه محدود است

App Library یکی از جدیدترین موارد اضافه شده به صفحه اصلی آیفون است. لایبرری می تواند به‌طور خودکار پوشه هایی را ایجاد کرده و برنامه‌های پرکاربرد شما را نشان ‌دهد. خیلی خوب است که بتوانید یک برنامه را بدون باز کردن پوشه کامل راه اندازی کنید.

با این حال، یک مشکل بسیار بزرگ در کتابخانه وجود دارد. تقریبا هیچ سفارشی سازی یا گزینه ای برای بهینه سازی نیست. به معنای واقعی کلمه تنها یک گزینه در کتابخانه و در بخش تنظیمات وجود دارد و آن ها فعال و غیرفعال کردن اعلان ها است.

شما نمی‌توانید پوشه ها را مانند صفحه اصلی آیفون مرتب کنید. شما نمی‌توانید پوشه هایی را که نمی خواهید حذف کنید. شما نمی‌توانید نام پوشه ها را تغییر دهید.

Library بسیار جالب است، اما کاملاً توسط الگوریتم‌های اپل کنترل می‌شود، و این خیلی ناامید کننده است.

مرکز کنترل در آیفون

مرکز کنترل آیفون پاسخی آشکار به پنل تنظیمات سریع اندروید است. به طور کلی، این یک ویژگی خوب است، اما اپل به اندازه کافی به آن بها نمی دهد.

مانند Library، سفارشی سازی زیادی در این بخش وجود ندارد. می‌توانید کنترل‌های مختلفی را اضافه و حذف کنید، اما همه آنها متعلق به اپل هستند. برنامه های شخص ثالث نمی‌توانند وارد این مرکز کنترل شوند.

داشتن میانبرهای Wi-Fi، بلوتوث، روشنایی صفحه نمایش، کنترل های رسانه و میزان صدا بسیار خوب است اما میانبرهای سفارشی دیگر وجود ندارد و یکی از چیزهایی که جای خالی آن حس می شود میانبر به تنظیمات است.

برای راه اندازی دوربین، دکمه پاور را دوبار فشار دهید

این یک میانبر جهانی در دنیای اندروید است و کاربران اندروید همیشه از آن استفاده می کنند. شما می توانید قبل از اینکه گوشی کاملاً از جیب شما خارج شود، دوربین را باز کنید.

اعتراف می‌کنم که ویژگی «Raise to Wake» آیفون نیز عالی است و شما می‌توانید با حرکت قفل صفحه، دوربین را خیلی سریع راه‌اندازی کنید. با این حال، کندتر از گوشی اندرویدی است.

چیزی که این موضوع را آزاردهنده‌تر می‌کند این است که اپل در واقع به شما اجازه می‌دهد تا فشار طولانی دکمه‌ی پاور را سفارشی کنید. مشکل این است که تنها گزینه‌های شما سیری و «کنترل صوتی کلاسیک» است. ایکاش می توانستیم دوربین را از این طریق باز کنیم.

حرکات متناقض برای مرکز اعلان

اعلان‌ها در آیفون بسیار نامرتب هستند و برخی ناسازگاری های کوچک وجود دارد که ممکن است متوجه شوید.

یکی از این تناقضات باز کردن مرکز اطلاع رسانی است. در بیشتر موارد، این قابلیت با حرکت تند انگشت از گوشه سمت چپ بالای صفحه به پایین باز می شود. این کار برای کاربران اندروید بسیار آشناست.

با این حال، این قابلیت در صفحه قفل برعکس است. برای مشاهده هر یک از اعلان‌های قبلی موجود، باید انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا مرکز اعلان باز شود.

حالت بی‌صدا را فقط می‌توان با سوئیچ فیزیکی فعال کرد

یک چیز کوچک جالب که در تمام این سال ها با آیفون همراه است؛ کلید فیزیکی بی صدا کردن است. من نمی توانم به هیچ گوشی اندرویدی مدرنی فکر کنم که سوئیچ مشابهی داشته باشد.

وقتی ما فهمیدیم هیچ کنترل نرم افزاری برای حالت بی صدا در تنظیمات وجود ندارد، شوکه شدیم. سوئیچ فیزیکی تنها راه برای بی صدا کردن تلفن شما است. ما این مسئله را بعد از اینکه آیفون من به طور تصادفی با قرار دادن در جیبم از حالت سکوت خارج شد، کشف کردیم.

اگر سوئیچ از کار بیفتد چه؟

حالت پرتره به چهره نیاز دارد

قابلیت Portrait Mode در اپلیکیشن دوربین آیفون بسیار خوب است. حتی ممکن است بهتر از حالت پرتره تبلیغ شده گوگل در تلفن های پیکسل باشد. با این حال، یک مشکل دارد؛ فقط با چهره ها کار می‌کند.

من از حالت پرتره در تلفن های اندرویدی استفاده می‌کنم تا همیشه از اشیا عکس بگیرم. گاهی اوقات خوب است که بتوانید پس زمینه را محو کنید. اگر اپل اجازه دهد علاوه بر شخص، از حیوان یا شیئی پرتره بگیریم عالی می شود.

اولویت صوت پخش شده در گوشی

ممکن است در حالی که در اینستاگرام اسکرول می کنید، در پس زمینه به Spotify گوش می دهید. اگر ویدیویی در اینستا شروع به پخش کند، همانطور که انتظار می‌رود، موسیقی متوقف می شود. وقتی ویدیو اینستا تمام می‌شود، موسیقی دوباره شروع می شود.

حال در آیفون گاهی اوقات صدای پس‌زمینه دوباره شروع به پخش می شود، در برخی مواقع باید به‌صورت دستی آن را خاموش کنید.

در حالی که همه این مشکلاتی به درجات مختلف آزاردهنده هستند، نمی‌توانیم به آیقون خرده بگیریم. فلسفه اپل با آیفون با فلسفه گوگل و دیگر سازندگان گوشی اندرویدی متفاوت است. بنابراین اگر کاربر اندروید هستید و قصد دارید آیفون بخرید؛ باید انتظار این تفاوت ها را داشته باشید و ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا به آن عادت کنید.

 

منبع: howtogeek

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.