ماوس سیمی یا ماوس بی‌سیم: کدام یک بهتر است؟

0 493

ماوس یکی از لوازم های کاربردی یک رایانه شخصی است؛ حتی در استفاده از لپ تاپ افراد ترجیح می دهند از ماوس استفاده کنند.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از online-tech-tips، اگر قصد خرید یک ماوس جدید را دارید؛ کدام یک برای شما مناسب تر است: ماوس سیمی یا ماوس بی‌سیم؟

از گذشته ماوس‌های بی‌سیم به دلیل سنسورهای ضعیف تاخیر و مشکلات اتصال شناخته شده بودند و ماوس های سیمی در انتقال داده ها بسیار بهتر عمل می‌کردند. اما در سال های اخیر دیگر اینطور نیست. سنسورها پاسخگوتر شده اند و زمان تاخیر به حداقل رسیده است.

مزایا و معایب ماوس سیمی

  • راحتی
  • سرعت بالا
  • قیمت خوب
  • دامنه
  • ماندگاری
  • دارای کابل

مزایا و معایب ماوس بی‌سیم

  • بدون کابل
  • سرعت بالا
  • دوربرد
  • ایده آل برای سفر
  • هزینه بالاتر
  • عمر باتری
  • تداخل سیگنال
  • دانگل USB
  • وزن بیشتر

کدام یک برای شما بهتر است؟

تفاوت ماوس های سیمی و بی‌سیم چیست و کدام بهتر است؟ در نهایت، همه چیز به نیازهای شخصی بستگی دارد.

اگر گیمر هستید و می‌خواهید ماوس شما ویژگی‌های اضافی داشته باشد؛ این ویژگی ها به ندرت در موس‌های بی‌سیم یافت می‌شوند.

اگر کاربر حرفه‌ای هستید که زیاد سفر می‌کنید، ممکن است ماوس بی‌سیم را انتخاب کنید.

برای درک بهتر تفاوت ها و انتخاب بهتر ، مزایا و معایب ماوس های سیمی و بی‌سیم را بخوانید.

 

مزایا و معایب ماوس سیمی

ماوس سیمی

ماوس های سیمی برای بسیاری از حرفه ای ها و گیمرهای انتخاب ارجح هستند.

چه به دنبال یک ماوس گیمینگ یا یک ماوس ارگونومیک باشید، مدل های زیادی وجود دارد. در اینجا به مزایا و معایب موس سیمی می پردازیم.

 

راحتی

تنها کاری که برای نصب یک ماوس سیمی به رایانه شخصی خود دارید این است که آن را به سادگی وصل کنید.

همه آنها یک کابل دارند که می‌توان آن را به پورت USB وصل کرد و ماوس بلافاصله کار می‌کند.

بر خلاف مدل های بی‌سیم ، دیگر لازم نیست نگران عمر باتری باشید.

 

سرعت بالا

برخی از ماوس های بی سیم از نظر سرعت مانند همتایان سیمی خود هستند. اکثر شرکت ها ترجیح می‌دهند یک نسخه سیمی و بی‌سیم از همان محصول تولید کنند. برای مثال مدل های Aerox و Rival 3 از Steelseries یک میلی ثانیه  تفاوت در زمان پاسخگویی دارند.

اما یک تفاوت وجود دارد و آن سنسور است. مدل های با سیم دارای ۱۸۰۰۰ سنسور CPI هستند که در مقایسه با ۸۵۰۰ CPI مدل های بی سیم بالاتر است. این اعداد در مورد سرعت تفاوت ایجاد می کنند. با این حال، اگر یک گیمر حرفه ای هستید، باید به این موضوع اهمیت دهید.

 

قیمت

ماوس های سیمی با سخت افزار کمتری تولید می‌شوند و همیشه ارزان تر از ماوس های بی‌سیم است. به این معنی است که هنگام نیاز به تعویض یک قطعه، تعمیر آنها آسان تر و ارزان تر است.

 

کشیدن کابل

کابلی که با آن ماوس به رایانه شما وصل شده در برابر حرکت مقاومت دارد.

این اصطکاک ناخواسته باعث کاهش زمان پاسخ می شود. اگرچه این موضوع برای کاربران عادی نگران کننده نیست، اما بسیاری از گیمرهای حرفه ای از آن رنج می برند.

 

دامنه

ماوس سیمی به دلیل طول کابل، فاصله شما از کامپیوتر را محدود می کند.

این بدان معناست که اگر می‌خواهید دور از رایانه شخصی خود بنشینید، ماوس های سیمی انتخاب خوبی نیستند. البته، این موضوع برای گیمرهای حرفه ای یا افرادی که نزدیک به رایانه شخصی خود کار می کنند، آزار دهنده نیست.

 

طول عمر

اگر ماوس خود را زیاد حرکت ندهید، عمر آن را افزایش می‌دهید. اما افرادی که زیاد سفر می‌کنند و لپ‌تاپ‌های خود را حمل می‌کنند، مشکل پارگی کابل دارند.

می توانید با انتخاب ماوس با کابل USB قابل جدا شدن، این مشکل را کم کنید. سپس می توانید کابل را مرتب بسته بندی کنید و حتی اگر آن را پاره کردید، به راحتی کابل را تعویض کنید.

 

مزایا و معایب داشتن ماوس بی‌سیم

ماوس بی‌سیم

از آنجایی که ماوس‌های بی‌سیم مدرن فراتر از فناوری بلوتوث عمل می‌کنند، سریع‌تر و قابل اعتمادتر شدند. با این حال، ماوس های بلوتوث هنوز هم تولید می‌شوند، اما به اندازه RF محبوب نیستند.

ماوس های RF در حال حاضر به خوبی ماوس های سیمی هستند و کم کم بازار را تصاحب خواهند کرد. بیشتر گیمرها برای راحتی بیشتر به دستگاه های بی سیم روی می آورند.

 

بدون کابل

به جای کابل، یک ماوس بی سیم از یک دانگل USB استفاده می‌کند که به رایانه شخصی متصل می‌شود.

نیازی به کابل‌ها و سیم‌ها نیست. هنگام حرکت ماوس هیچ مشکلی وجود ندارد و دست شما آزادی بیشتری خواهد داشت. موس‌های بی‌سیم ارگونومیک هستند، که به معنای گیم‌پلی سریع‌تر است.

 

سرعت

یک ماوس بی‌سیم درجه یک به اندازه نسخه سیمی سریع است. فناوری به قدری پیشرفت کرده که تفاوت سرعت بین ماوس های سیمی و بی سیم زیاد نیست.

 

اما اگر یک گیمر حرفه ای هستید و می‌خواهید ماوس بی‌سیم داشته باشید، باید به سراغ ماوس های رده بالا  و گران بروید. ماوسی را انتخاب کنید که از فناوری Hyperspeed Razer یا Lightspeed لاجیتک استفاده می کند که تداخل سیگنال را حذف می کند. زمان پاسخگویی این موس ها زیر یک میلی ثانیه بوده و اتصال بی سیم آنها بسیار پایدار است.

 

دوربرد

از آنجایی که موس های بی سیم توسط سیم وصل نمی شوند، می توانید دور از رایانه یا تلویزیون بنشینید و همچنان از ماوس خود استفاده کنید. اکثر ماوس‌های بی‌سیم دارای کابل توسعه‌دهنده هستند که به شما امکان می‌دهد بدون از دست دادن اتصال به رایانه، برد بیشتری داشته باشید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سری توسعه دهنده را به رایانه شخصی و گیرنده USB را به قسمت دیگر کابل وصل کنید.

 

ایده آل برای سفر

این ماوس ها  کابلی ندارند که در هنگام حمل و نقل گره بخورد و پاره شود، به خصوص اگر زیاد سفر می کنید. با این حال، برخی از موس‌های بی‌سیم از کابل‌ها و ایستگاه‌های اتصال برای شارژ استفاده می‌کنند که ممکن است پاره  یا گم شوند.

 

قیمت بالاتر

ماوس های بی سیم با کیفیت همیشه گران تر از مدل های سیمی خود هستند. این به دلیل فناوری پیشرفته و تجهیزات اضافی است که در آنها وجود دارد. فرستنده‌ها، پایه‌های شارژ و کابل‌ها همگی قیمت بالایی دارند، اما برای عملکرد مناسب یک ماوس بی‌سیم ضروری هستند.

 

عمر باتری

ماوس های بی سیم با باتری کار می کنند. تمام باتری ها عمر محدودی دارند و دیر یا زود خراب می‌شود.

 

تداخل سیگنال

در صورتی که دستگاه‌های دیگر نزدیک‌ به گیرنده ماوس شما باشند؛ این اتفاق رخ می‌دهد. اما با پیشرفت تکنولوژی، تداخل سیگنال رفع شده است. با این حال، برای جلوگیری از تداخل سیگنال، باید روی یک ماوس بی‌سیم مدرن با کیفیت بالا سرمایه‌گذاری کنید.

 

دانگل USB

ماوس های بی‌سیم از گیرنده‌ها برای اتصال به رایانه شخصی استفاده می‌کنند. آنها دستگاه های کوچکی هستند که دانگل نام دارند و به یک پورت USB وصل می =‌شوند. اگر گیرنده را گم کنید، احتمالاً باید کل ماوس را تعویض کنید.

 

وزن بیشتر

ماوس های بی سیم سبک نیستند. آنها برای کار از باتری استفاده می کنند. برخی از افراد ماوس های سنگین‌تر را ترجیح می دهند. اما اگر به دنبال سرعت هستید، به یک ماوس سبک نیاز دارید که حرکت دست شما را محدود نکند.

 

کدام یک برای شما بهتر است؟

همانطور که می‌بینید، با پیشرفت تکنولوژی هیچ برنده‌ای وجود ندارد.

سرعت و عملکرد بین مدل های سیمی و بی سیم یکسان است. تصمیم نهایی فقط به نیازهای شخصی شما و بودجه تان بستگی دارد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.