ردیاب تناسب اندام، ساعت رانینگ یا ساعت هوشمند: کدام برای من مناسب‌تر است؟

0 341

فناوری‌هایی پوشیدنی مچی زیادی وجود دارد، از ردیاب‌ تناسب اندام ارزان که کمی بیشتر از شمارش قدم‌های شما را انجام می‌دهد تا ساعت‌ هوشمند که می‌تواند تماس برقرار کند و تمرینات شما را برنامه‌ریزی نماید.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از  reviewgeek،  به زبان ساده در این بازار متنوع فناوری‌های پوشیدنی، تشخیص اینکه چه نوع دستگاهی برای شما خوب است دشوار است. این راهنما می‌تواند به شما کمک کند.

تفاوت بین Fitness Trackers، Running Watch و Smartwatches چیست؟

سه دسته کلی از دستگاه‌های تناسب اندام پوشیدنی وجود دارد که می‌توانید بر روی مچ دست تان از آن‌ها استفاده کنید.

 

ردیاب‌های تناسب اندام می‌توانند قدم‌های شما را بشمارند، ضربان قلب شما را ردیابی کنند، و گاهی اوقات اعلان‌ها را روی یک صفحه نمایش کوچک نشان دهند، اما کار زیادی انجام نمی‌دهند.

در این بخش از بازار می‌توانید یک Fitbit کلاسیک بخرید.

بخش دیگر ساعت‌های رانینگ است. آنها یک GPS داخلی دارند و با آن می‌توانید پیاده روی، دویدن یا سواری خود را به دقت ردیابی کنید و تلفن خود را در خانه بگذارید.

بیشتر آنها موسیقی پخش می‌کنند، دارای ویژگی‌های مربیگری دویدن هستند، و دکمه‌های فیزیکی دارند.

 

در نهایت، ساعت‌های هوشمند وجود دارند. آن‌ها کامپیوترهای مچی با صفحه نمایش لمسی و برنامه‌های متنوع هستند.

در این بازار ساعت‌های اپل، سامسونگ گلکسی و یک یا دو دستگاه دیگر وجود دارد.

در حالی که آنها با در نظر گرفتن ردیابی ورزش و سلامت طراحی می‌شوند، اما از ویژگی‌های کامل تناسب اندام فاصله زیادی دارد.

شما می‌توانید تماس‌های تلفنی برقرار کنید، پیامک بزنید، با اوبر تماس بگیرید و …

 

بین این سه فناوری‌های پوشیدنی، همپوشانی وجود دارد.

برای مثال، Vivoactive گارمین، ساعت‌های رانینگ فوق‌العاده‌ای هستند که ویژگی‌های ساعت هوشمند را در خود جای داده‌اند، در حالی که Venu همان ساعت است ؛ اما کمی شیک‌تر و با صفحه نمایش زیباتر.

 

آیا باید یک ردیاب تناسب اندام بخرم؟

ردیاب‌های تناسب اندام به همان اندازه ساده هستند. معمولاً از شتاب سنج برای شمارش قدم‌ها و نظارت بر خواب شما استفاده می‌کنند. بسیاری از آن‌ها ضربان قلب را ردیابی می‌کنند و اگر گوشی هوشمند در نزدیکی شما باشد، صفحه نمایشی برای نمایش اعلان‌ها دارند.

سادگی ردیاب‌های تناسب اندام هم بهترین و هم بدترین ویژگی آنهاست.

از آنجایی که آنها فقط قدم‌ها را می‌شمارند، عمر باتری آنها پنج روز، هفت روز یا بیشتر است.

متأسفانه، میزان توانایی این ردیاب‌ها نیز محدود است. در حالی که Fitbit Inspire 2 می‌تواند ضربان قلب شما را ردیابی کند، برای ردیابی مسافت و سرعت دویدن باید به گوشی هوشمند شما متصل شود.

برای دریافت GPS داخلی، باید به Fitbit Charge 4 ارتقا دهید.

ردیاب‌های تناسب اندام برای افرادی طراحی شده اند که در مشاغل کم تحرک تری کار می‌کنند.

از سوی دیگر، اگر فعال هستید و می‌خواهید چیزی برای ثبت دویدن‌ها، پیگیری باشگاه یا داده‌های پیشرفته‌ای برای کار در اختیار داشته باشید، بیشتر ردیاب‌های تناسب اندام برای شما مناسب هستند.

 

برخی از برندهای برتر در بازار ردیاب تناسب اندام

اگر فکر می‌کنید یک ردیاب تناسب اندام برای شما مناسب است؛ بهتر است بدانید  Fitbit بزرگ‌ترین برند در این بازار است.

اگر چیزی غیر Fitbit می‌خواهید، Garmin vivosmart 4 را بررسی کنید.

اگر می‌خواهید پنلی کم حاشیه با برخی ویژگی‌های پیشرفته‌تر داشته باشید، Fitbit Charge 4 را بررسی کنید.

Fitbit Charge 4 دارای GPS داخلی است تا بتواند دویدن‌ها، سواری‌ها و شناها را در فضای باز ردیابی کند.

 

آیا باید یک ساعت رانینگ GPS بخرید؟

ساعت رانینگ

ساعت‌های رانینگ GPS برای ردیابی دقیق دویدن و سایر فعالیت‌های خارج از منزل، مانند اسکی، دوچرخه‌سواری، و شنا طراحی شده‌اند.

مزیت بزرگ آنها نسبت به ردیاب تناسب اندام این است که باهوش‌تر هستند. اکثر آنها می‌توانند تعدادی موسیقی را در خود نگه دارند. با این ساعت‌ها برای دویدن یا شنا در آب‌های آزاد نیازی به همراه داشتن گوشی خود ندارید.

این ساعت‌ها ویژگی‌های مخصوص دویدن نیز دارند.

مثلاً دارای دکمه‌های فیزیکی هستند.  اگر در حال دویدن در یک مسیر هستید، ضربه زدن یا کشیدن انگشت روی صفحه نمایش لمسی سخت است. ساعت‌های رانینگ دارای دکمه اختصاصی «لپ» هستند، بنابراین نیازی به این کار نیست.

این ساعت‌ها برای ردیابی و نمایش سرعت و مسافت شما در زمان واقعی عالی عمل می‌کنند. مربی‌های داخلی تمرینات را با سرعت‌های پیشنهادی برنامه‌ریزی می‌کنند و اگر خیلی سریع یا آهسته می‌دوید، هشدار می‌دهند.

امروزه برخی از ساعت‌های رانینگ کوچک‌تر و سبک‌تر شده و تمرکز بیشتر بر سبک زندگی سالم دارند. برای مثال، ساعت‌های گارمین Venu، برای مچ دست شما عالی است؛ البته نه در جلسات رسمی.

این ساعت‌ها همچنین اعلان‌ها را روی صفحه نمایش نشان می‌دهند و بسته به مدل، ممکن است بتوانید پرداخت‌هایی را انجام دهید، میزان مصرف آب خود را کنترل کنید و چرخه قاعدگی خود را دنبال کنید.

در این شرایط عمر باتری آنها چند روز یا حتی یک هفته دوام می‌آورد. با این حال، با روشن بودن GPS، باید آنها را زود به زود شارژ کنید.

دلیل اصلی خرید یک ساعت رانینگ، تعیین کمیت تمریناتی است که انجام می‌دهید. ویژگی‌های پیشرفته دویدن عالی هستند و اگر زیاد می‌دوید؛ بهتر است یک ساعت رانینگ انتخاب کنید.

 

اگر فقط می‌خواهید قدم‌ها یا خوابتان را بررسی کنید، یا حتی هر چند روز یک بار چند دور در پارک می‌دوید، ساعت‌های رانینگ برای شما مناسب نیستند و می‌توانید یک ردیاب تناسب اندام بخرید که ارزان‌تر است.

 

چند پیشنهاد برای ساعت‌های رانینگ

گارمین واقعاً برند بزرگی در بخش ساعت‌های رانینگ است. اگر مدل ارزانی می‌خواهید، Garmin Forerunner 45 را بررسی کنید. برای داشتن یک ساعت سبک زندگی با ویژگی‌های رانینگ، Garmin Venu بهترین صفحه‌نمایش را دارد و به راحتی می‌توان آن را در تمام طول روز پوشید.

از طرف دیگر، اگر بهترین ساعت گارمین را می‌خواهید که در مچ دست شما عادی به نظر برسد؛  Garmin Forerunner 945 Music یا Fenix 6 را بخرید.

 

آیا باید ساعت هوشمند بخرم؟

ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند، علی‌رغم داشتن شکل و فرم یکسان و مجموعه ویژگی‌های مشابه، متفاوت از ردیاب‌های تناسب اندام و ساعت‌های رانینگ هستند.

در حالی که آنها می‌توانند دویدن‌ها و تمرینات را ردیابی کنند، ضربان قلب شما را اندازه گیری کرده و به شما بگویند که چقدر خوابیده‌اید، این فقط تعدادی از ویژگی‌های آنها است.

 

ساعت‌های هوشمند دارای برنامه‌ها و ویژگی‌های بسیار متنوع‌تری هستند که در طول روز می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید، نه فقط زمانی که ورزش می‌کنید یا می‌خوابید.

شما می‌توانید کارهایی مانند تماس با تاکسی، محاسبه، کنترل دوربین تلفن هوشمند و حتی بازی کردن یا گشت و گذار در توییتر را به راحتی انجام دهید.

ساعت‌های هوشمند اپل واچ و سامسونگ گلکسی واچ بهترین برندهایی هستند که در این بازار فعالیت دارند.

آن‌ها می‌توانند تماس‌های تلفنی را دریافت کنند، به پیام‌های متنی با پاسخ‌های از پیش تعیین‌شده پاسخ دهند و این امکان را دارند که این کار را از طریق اتصال LTE انجام دهند.

از طرف دیگر، ساعت‌های Vivoactive و Venu گارمین نسبت به ساعت‌های ورزشی گارمین، ظاهری بهتر، نمایه‌های باریک‌تر، و اپلیکیشن هوشمندتر دارند؛ اما نمی‌توانند خیلی خوب با گوشی شما ادغام شوند.

برای مثال می‌توانید برای پاسخ دادن به تماس‌ها روی صفحه ضربه بزنید.

یکی از نکات مهمی که در مورد ساعت‌های هوشمند باید بدانید این است که هرچه ویژگی‌های بیشتری داشته باشند و بیشتر از آنها استفاده کنید عمر باتری آنها کمتر است.

ساعت‌های اپل و گلکسی سامسونگ بین 24 تا 48 ساعت شارژ دارند. شما باید آنها را حداقل یک روز در میان به برق وصل کنید.

 

Versa 3اگرچه توانایی کمتری دارد، اما حدود 6 روز شارژ می‌ماند.

اگر به دنبال چیزی برای ردیابی فعالیت‌های خود هستید، ساعت هوشمند برای شما گران است. ویژگی‌های اضافی آن‌ها عالی هستند، اما داشتن یک ساعت برای شارژ هر چند روز یک‌بار آزاردهنده است.

 

از سوی دیگر، اگر چیزی برای ردیابی فعالیت‌های خود می‌خواهید که از آن برای بررسی کارهای خود، گوش دادن به پادکست‌ها، برقراری تماس و .. استفاده کنید، ساعت هوشمند برای شما مناسب است.

 

چند پیشنهاد خوب در بخش ساعت هوشمند

بهترین ساعت هوشمند برای شما به گوشی هوشمندی که استفاده می‌کنید بستگی دارد.

اپل واچ با آیفون کار می‌کند، در حالی که ساعت‌های سامسونگ با اندروید خوب همگام می‌شوند. شما می‌توانید از ساعت‌های هوشمند دیگر با آیفون استفاده کنید، اما بسیاری از ویژگی‌ها را از دست می‌دهید.

اپل واچ به شدت با iOS ادغام می‌شود زیرا هر دو از یک اکوسیستم هستند.

برای طرفداران اپل، اپل واچ سری 8 یا اپل واچ SE خوب است. برای کاربران اندرویدی، Samsung Galaxy Watch5 عالی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.