راهنمای خرید گوشی هوشمند پرچمدار

0 480

هنگامی که به دنبال خرید یک گوشی پرچمدار هستید؛ باید ویژگی های زیادی را در نظر بگیرید. در ادامه، معیارهای انتخاب گوشی هوشمند و همچنین برتری آیفون یا اندروید را توضیح خواهیم داد.

آیا اندروید بهتر از آیفون و iOS است؟

به گزارش ایستاتگ، مزیت بزرگ اندروید نسبت به اپل، تنوع گسترده محصولات آن است. طیف وسیع‌تری از تولیدکنندگان در بخش گوشی‌های اندرودی فعالیت می‌کنند و قیمت‌ها و طرح‌های متفاوتی در دسترس است.

سازندگان اندروید اغلب فناوری‌های جدید را زودتر از اپل عرضه می‌کنند و ویژگی‌های دوربین آن‌ها مدرن‌تر است.

در مقابل اگرچه اکثر دستگاه‌ها دو یا سه نسخه اندروید دریافت می‌کنند، اما زمان‌بندی‌ دریافت به روز رسانی‌های آن‌ها به اندازه اپل نیست. اپل تا مدت‌ها از گوشی‌هایش پشتیبانی می‌کند و این یکی از مزایای این سیستم عامل است.

علاوه بر این قیمت گوشی‌های اندرویدی در مقایسه با گوشی‌های اپل بهتر است.

راهنمای خرید گوشی هوشمند پرچمدار

نمایشگر و اندازه‌ی آن‌

نمایشگرهای بزرگتر برای مشاهده‌ی محتواهایی مثل عکس و فیلم عالی هستند، و اغلب گیمرها این نوع نمایشگرها را ترجیح می‌دهند.

اما نمایشگرهای بزرگ به معنای یک گوشی بزرگ‌تر است و ممکن است استفاده از آن سخت باشد. با این حال، بسیاری از سازندگان، بزرگ‌ترین گوشی‌ها را به عنوان بهترین گوشی‌های خود می‌سازند.

همه دستگاه‌های پرچم‌دار رزولوشن‌های بالای Quad HD یا ۴K را ارائه نمی‌کنند، و برخی از آنها رزولوشن کافی ۱۰۸۰p دارند. با این حال، باید از نزدیک به این صفحه نمایش‌ها نگاه کنید تا تفاوت را در جزئیات ببینید. آنچه مهمتر است کیفیت نمایشگر است.

از آنجایی که اکثر گوشی‌های پرچمدار دارای صفحه نمایش OLED هستند، تفاوت‌های زیادی وجود ندارد، اما برخی از آنها لبه‌های منحنی دارند که می‌تواند استفاده از گوشی بزرگتر را آسان‌تر کند.

قابلیتی که اخیراً به عنوان یک گزینه جذاب ظاهر شده  نرخ تجدید یا نوسازی صفحه نمایش است. گوشی‌های برتر دارای نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز هستند که محتوا را روان‌تر نشان دهند. این ویژگی تنها در مورد بازی نیست، بلکه در مورد اسکرول در برنامه‌ها و … نیز مفید است.

سخت افزار و فضای ذخیره سازی اصلی

گوشی‌های پرچمدار معمولاً جدیدترین سخت افزار را در خود جای می‌دهند.

در حالی که اپل تراشه و سخت افزار مختص به خود را ارائه می‌دهد، اندروید از میان طیف وسیعی از تأمین کنندگان سخت افزار خود را انتخاب می‌کند؛ اما بسیاری از آنها از تراشه‌های کوالکام استفاده می‌کنند.

سامسونگ از Exynos مختص خود و Qualcomm استفاده می کند و برخی از آنها ممکن است دارای پردازنده‌ی MediaTek باشند؛ اگرچه  این پردازنده بیشتر در گوشی‌های میان رده یا ابتدایی به کار گرفته می‌شود.

 

فضای ذخیره سازی نیز مهم است. فضای ذخیره‌سازی کم، قیمت گوشی را پایین می‌آورد، اما تولیدکنندگان کمتری این روزها گوشی‌هایی با قابلیت پشتیبانی از کارت‌های microSD عرضه می‌کنند. این بدان معناست که باید دستگاهی با فضای ذخیره‌سازی کافی و مناسب بخرید؛ با توجه به اینکه ویدیوهای ۴K و ۸K فضای ذخیره‌سازی بیشتری را مصرف می‌کند.

البته، این روزها فضای ذخیره سازی ابری بسیار رایج‌تر شده است، اما به یاد داشته باشید که هیچ چیز رایگان نیست. اگر می‌خواهید تعداد زیادی عکس ذخیره کنید، باید هزینه آن را بپردازید. پس بهتر است این هزینه صرف خرید یک گوشی با فضای ذخیره سازی کافی باشد.

 

دوربین‌ها

دوربین‌ها بخشی هستند که گوشی‌ها می‌توانند بیشترین تفاوت را با هم داشته باشند. دستگاه‌های پرچمدار بهترین دوربین‌ها را دارند. از اپل گرفته تا ZTE، گوشی‌های برتر دوربین‌های بیشتر یا بهتری را در خود جای می‌دهند.

با این حال، مهم‌ترین چیزی که باید در نظر بگیرید، دوربین اصلی خوب است.

اگر دوربین اصلی عکس‌های خوبی می‌گیرد، به این معنی است که بیشتر عکس‌های شما خوب خواهند بود.

اگر نمی‌توانید یک عکس معمولی خوب با دوربین اصلی ثبت کنید، داشتن دوربین‌های بیشتر فایده‌ای ندارد.

استفاده از سنسور اولتراواید آسان است و جلوه‌های فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند و کیفیت دوربین‌های تله‌فوتو به‌طور قابل‌توجهی متفاوت است.

لنزهای پریسکوپ رایج‌تر هستند و زوم‌های ۵ یا ۱۰ برابری ارائه می‌دهند.

اما به یاد داشته باشید که عدد مگاپیکسل، دوربین بهتری نمی‌سازد.

بسیاری از گوشی‌های میان‌رده از دوربین اصلی با وضوح بالا استفاده می‌کنند و عکس‌های ضعیفی ثبت می‌کنند. مهم‌تر این است که تصاویر چگونه پردازش می‌شوند، هوش مصنوعی و عکاسی محاسباتی اکنون می‌توانند تفاوت زیادی در سخت‌افزار اصلی ایجاد کنند.

عمر باتری

گوشی‌های پرچمدار معمولاً عمر باتری بالایی ندارند. هدف طراحی این گوشی‌ها، ارائه بهترین تجربه‌ی کاربری است، نه شارژ باتری به اندازه‌ی یک هفته.

همیشه گوشی‌هایی میان رده‌ای وجود دارند که باتری بهتری را ارائه می‌دهند؛ که این عمر باتری بالا به علت قدرت کمتر، نمایشگر کوچکتر، وضوح کمتر یا روشنایی کمتر همراه با باتری فیزیکی بزرگ‌تر است.

 

اما بیشتر گوشی‌های پرچم دار دارای شارژ سریعتر هستند؛ به این معنی که با شارژر مناسب می‌توانید در کمترین زمان ممکن گوشی خود را به شارژ کامل برسانید.

 

آیا کنار گذاشتن آیفون و خرید یک گوشی اندروید آسان است؟

جابه‌جایی بین برندهای اندرویدی آسان است؛ اما برخلاف تصور جابه‌جایی بین اپل و اندروید خیلی سخت نیست.

مطمئناً برخی از سرویس‌های اپل وجود دارند که نمی‌توانید آن‌ها را در تلفن اندرویدی دریافت کنید، مانند iMessage، اما در کل، اکثر برنامه‌ها یکسان هستند.

اگر قبلاً با اکوسیستم اپل کار کرده‌اید، به راحتی می‌توانید اطلاعات خود را با برنامه‌های طرف سوم به پلتفرم جدید خود منتقل کنید.

همچنین می‌توانید سوئیچ هوشمند سامسونگ را بررسی کنید، که به شما امکان می‌دهد به راحتی از آیفون به اندروید منتقل شوید.

از سوی دیگر، اپل Move to iOS را دارد، اپلیکیشنی که به شما امکان می‌دهد از اندروید به آیفون منتقل شوید.

کلام آخر

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هنگام رتبه بندی گوشی‌های هوشمند مختلف، ملاحظات زیادی وجود دارد. طراحی، ویژگی‌ها، سیستم‌عامل‌ها، حریم خصوصی، عملکرد و دوربین، همگی فوق‌العاده مهم هستند که باید در هر گوشی به صورت جداگانه بررسی و تست شود و تنها نباید به اعداد و ارقام محدود شود.

 

منبع: pocket

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.