راهنمای خرید ماوس و بهترین ماوس‌های ۲۰۲۲

0 576

برخی از کاربران ترجیح می‌دهند از ترک پد استفاده کنند؛ اما بیشتر کاربران به دنبال خرید یک ماوس راحت برای سیستم رایانه‌ای خود هستند.

به گزارش ایستاتگ، به منظور خرید یک ماوس مناسب، تیم تحقیقاتی این مقاله نگاهی دقیق به بازار انداخته و مجموعه‌ای از ماوس‌های جدید و عالی را برای شما انتخاب کرده است.

بهتر ماوس موجود در بازار از نظر کارشناسان ما، ماوس Logitech MX Master 3S است. همچنین لاجیتک MX Anywhere 3، Logitech G203 Lightsync، Microsoft Intellimouse Pro و Logitech Pebble نیز عالی هستند.

راهنمای خرید ماوس و بهترین ماوس‌های ۲۰۲۲

بهترین ماوس: ماوس بی سیم لاجیتک MX Master 3S

  • مزایا: راحتی فوق العاده، عمر باتری بالا، کنترل فوق العاده
  • معایب: گران، مناسب چپ دست‌ها نیست

لاجیتک MX Master 3S را به تازگی عرضه کرده، اما به سرعت به صدر لیست ما رسیده است. این یک ماوس کاملاً عالی است؛ بی‌سیم است و طراحی ارگونومیک دارد.

Logitech MX Anywhere 3

  • مزایا: اندازه کوچک، عمر باتری عالی
  • معایب: گران

اگر ماوس جمع و جورتری می‌خواهید که هنوز هم عالی و با کیفیت باشد؛ Logitech MX Anywhere 3 عالی است.

این ماوس دارای ارگونومی فوق العاده، کلیک عالی و یک اسکرول خوب، درست مانند نسخه بزرگتر خود است.

این ماوس در چند رنگ متناسب با سلیقه شما موجود است و عمر باتری آن فوق العاده است و با USB-C قابل شارژ است.

لاجیتک G203 Lightsync

  • مزایا: مناسب گیمینگ، قیمت خوب، قابل اعتماد
  • معایب: سیمی

این ماوس سیمی است و همین باعث شده تا قیمت آن کمتر باشد. سبک وزن است و به خوبی می‌لغزد و دارای شش دکمه است که می‌توانید در صورت نیاز آنها را مجدداً برنامه ریزی کنید.

Microsoft Intellimouse Pro

  • مزایا: ساده، قابل اعتماد، راحت
  • معایب: طراحی زشت

Intellimouse علیرغم ظاهر نازیبا، ماوس بسیار خوب، راحت و قابل اعتمادی است.

لاجیتک پبل

  • مزایا: قابل حمل، به خوبی کار می‌کند
  • معایب: آنقدرها راحت نیست

اگر به دنبال ماوس کوچک‌تر و قابل حمل تر می‌گردید؛ این ماوس لاجیتک انتخاب خوبی برای شما است.

Pebble زیبا و کوچک است، اما هنوز هم استفاده از آن بسیار راحت بوده و دارای بلوتوث است. برای چنین ماوس کوچکی یک عمل کلیک عالی دارد و واقعاً بی صدا است.

راهنمای خرید ماوس

آیا به ماوس بی سیم نیاز دارید؟

در زمان‌های قدیم، ماوس‌های سیمی بسیار رایج‌تر بودند؛ اما امروزه بیشتر کاربران به دنبال مدل‌های بی سیم هستند.

اما شخصی مانند یک گیمر که خواهان زمان پاسخگویی کوتاه‌تر و تأخیر کمتر است، ممکن است به دنبال یک ماوس سیمی باشد.

ماوس‌های بی‌سیم در چند سال گذشته بسیار رایج شده‌اند؛ با این حال، هنوز برخی از مشکلات عمده برای این ماوس‌ها وجود دارد، مشکلاتی مانند نیاز به شارژ مجدد باتری یا وزن اضافی که یک باتری می‌تواند ایجاد کند.

دکمه‌های ماوس

برای بیشتر گیمرها، دکمه‌های موجود در یک ماوس استاندارد باید نیازهای آنها را برآورده کند، اما برخی ماوس‌ها دارای دکمه‌های اضافی هستند. برای مثال، کسانی که MOBA و MMORPG بازی می‌کنند، احتمالاً ماوسی با حداقل چند کلید ماکرو قابل برنامه‌ریزی می‌خواهند.

 polling rate (نرخ پرسش) و DPI

اگرچه DPI و نرخ پرسش اغلب با هم به کار برده می‌شوند، اما در واقع دو چیز بسیار متفاوت هستند. اولین متغیر تعیین می‌کند وقتی ماوس به اندازه یک اینچ حرکت می‌کند، نشانگر ماوس تا چه اندازه روی صفحه حرکت می‌کند. در حالی که نرخ پرسش تعیین می‌کند که حسگر ماوس هر چند وقت یک بار موقعیت خود را به رایانه گزارش می‌دهد.

به طور کلی، نرخ پرسش بالاتر باید منجر به تأخیر کمتر شود و DPI بالاتر به کاربران این امکان را می‌دهد که مکان نما خود را از یک طرف صفحه به سمت دیگر حرکت دهند. در نتیجه، هر دو برای بازی‌های شات اول شخص و سایر بازی‌هایی که در آن‌ها واکنش سریع بازیکنان مهم است، ایده‌آل هستند. اما برای کاربران معمولی اهمیت زیادی ندارند.

متناسب با دست شما:

یکی دیگر از متغیرهای مهم شکل ماوس است. برخی از ماوس‌ها بزرگ‌تر، برخی دیگر کوچک‌تر هستند، و برخی مانند انتخاب برتر ما دارای یک برجستگی ارگونومیک هستند که باید به مرور به آن عادت کنید. در حالی که ما فکر می‌کنیم همه آنها برای اکثر مردم مناسب هستند، اما اگر با شکل ماوس خاصی راحت‌تر هستید؛ بهتر است همیشه از آن مدل بخرید.

آیا چپ دست هستید؟

یکی از چیزهای مهمی که باید در نظر بگیرید این است که از چه دستی استفاده می‌کنید. در حالی که بیشتر ماوس‌ها، به‌ویژه برند لاجیتک، به شما این امکان را می‌دهند کاربرد دکمه‌ها را با هم عوض کنید، همه آنها برای چپ دست‌ها و راست‌دست‌ها ساخته نشده‌اند، به این معنی که یک ماوس متقارن‌تر انتخاب بهتری است.

قیمت

قیمت ماوس نیز مهم است. با اینکه سرمایه گذاری در ماوس‌های گران‌تر، باعث می‌شود در درازمدت ارزش بیشتری داشته باشند؛ با این حال شما باید طبق بودجه‌ی خود برنامه ریزی کنید.

قابل حمل بودن مهم است؟

سؤال دیگری که باید به آن پاسخ دهید این است که آیا از این ماوس برای یک رایانه رومیزی خانگی استفاده می‌کنید و یا قرار است آن را حمل کرده و هر روز به سرکار ببرید.

داشتن یک ماوس بی سیم که کوچک‌تر و وزن کمتری دارد مهم است.

دوام

با توجه به گران بودن یک ماوس رده بالا، منطقی به نظر می‌رسد که انتظار داشته باشیم مدت زمان مناسبی برای ما کار کند.

با این حال، همیشه اینطور نیست، به خصوص وقتی صحبت از برخی مارک‌های ارزان‌تر و کمتر شناخته شده باشد. در چنین مواردی، خرید از یک برند معتبر پیشنهاد داده می‌شود.

سخن نهایی

هر محصول پیشنهادی در این لیست در موقعیت‌های واقعی آزمایش شده است، همانطور که شما از آن در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنید. چیزی که ما همیشه در هنگام جمع آوری این محصولات از آن اجتناب می‌کنیم، مقایسه‌های بی مورد مشخصات و بازاریابی است.

یک ماوس ممکن است جذاب‌ترین و مهم‌ترین بخش کار شما نباشد، اما عامل بسیار مهمی است. استفاده از یک ماوس با استاندارد اشتباه و نامناسب به مرور بر روی دست‌های شما تأثیر گذاشته و کارایی شما را پایین‌تر می‌آورد.

منبع: pocket-lint

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.