بهترین غذاها برای زمانی که مریض هستید

0 423

فصل سرما و آنفولانزا شروع شده است؛. این غذاها را به خاطر بسپارید، تا زمانی که  مریض هستید، آماده باشید و با مصرف این غذا خیلی زود درمان شوید.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از  eatingwell،با شروع هوای سرد، فصل سرما و آنفولانزا نیز شروع می‌شود.

در حالی که خوردن غذاهای مقوی می‌تواند به سیستم ایمنی شما کمک کند، خوردن غذای سالم باعث می‌شود حس بهتری داشته باشید و زودتر خوب شوید.

در اینجا 6 مورد از بهترین غذاهای سالم در بیماری را به شما آموزش می‌دهیم.

زنجبیل

زنجبیل حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و ضد التهابی است که به سیستم ایمنی شما کمک می‌کند.

بر اساس یک مطالعه در سال 2021 این گیاه می‌تواند تولید گلبول‌های سفید خون را بهبود می‌بخشد تا عوامل بیماری زا را در بدن از بین ببرند. بنابراین دفعه بعد که احساس مریضی دارید، توصیه می‌کنیم که یک فنجان چای زنجبیل، مقداری دمنوش زنجبیل یا کمی ریشه زنجبیل را به اسموتی خود اضافه کنید، که به آرامش شما کمک می‌کند.

 

آب انار

انار سرشار از مواد شیمیایی گیاهی، مانند پلی فنول‌ها، با اثرات ضد التهابی بالقوه است.

“تحقیقات نشان می‌دهد که غذاهای یا آبمیوه های حاوی پلی فنول برای کاهش التهاب عالی هستند و ممکن است برای بیماری‌های تنفسی مفید باشند.”

آب انار “انرژی، مایعات و الکترولیت‌ها را در طول بیماری” فراهم می‌کند.

در زمان بیماری از آب انار 100% در اسموتی، چای استفاده کرده یا جرعه جرعه بنوشید. همچنین وقتی با دارچین، میخک، فلفل و جوز هندی ترکیب شود، یک میان وعدهٔ خوشمزه است.

 

کیوی

کیوی کوچک اما قدرتمند، غذای مورد علاقه  متخصصان در روزهای بیماری است. کیوی بیشتر از پرتقال ویتامین C را تامین می‌کند.

یک وعده کیوی (دو قطعه) حاوی حدود 112 میلی گرم ویتامین C، است. در مقابل، یک پرتقال متوسط ​​83 میلی گرم ویتامین C دارد.

اگرچه خوردن یک کیوی سرماخوردگی را از بین نمی‌برد؛ اما  مدت و احتمالاً شدت علائم را کاهش می‌دهد.

شما می‌توانید از روش‌هایی مانند ریختن آن در اسموتی، خرد کردن و اضافه کردن آن به کاسه غلات یا خوردن مستقل آن استفاده کنید. برای تقویت خلق و خوی خود در زمانی که احساس خوبی ندارید، کیوی پسته ای را امتحان کنید. اگر کیوی مورد علاقه شما نیست، می‌توانید سایر غذاهای غنی از ویتامین C مانند پاپایا، فلفل دلمه ای، توت فرنگی و مرکبات را انتخاب کنید.

 

سوپ مرغ

سوپ مرغ

بسیاری از مردم هنگامی که مریض می‌شوند به سوپ رشته‌ای با مرغ روی می‌آورند.

برای اکثر مردم، سوپ مرغ برای روح و بدن تسکین دهنده است، اما از نظر تغذیه، مواد مغذی مورد نیاز را به بدن می‌دهد! آبگوشت موجود در سوپ معمولاً سدیم بیشتری دارد، که می‌تواند به هیدراتاسیون در بیماری کمک کند. علاوه بر این، سایر مواد مانند رشته، مرغ و سبزیجات، انرژی و مواد مغذی بیشتری را برای شما فراهم می‌کنند تا حس بهتری داشته باشید.

 

چای داغ

چای داغ

در حالی که سوپ مرغ برای روح و بدن مفید است، سایر مایعات گرم مانند چای نیز می‌توانند این کار را انجام دهند.

بسیاری از مردم برای تسکین سرفه یا گلودرد عسل را در چای می‌ریزند و برخی تحقیقات نشان می‌دهد که عسل دارای خواص ضد میکروبی است. علاوه بر این به دلیل اثرات ضد باکتریایی آن به طور گسترده در درمان زخم‌ها استفاده می‌شود.

 

نان تست غلات کامل

نان تست غلات کامل

احساس مریضی می‌تواند باعث از دست دادن علاقه شما به بسیاری از غذاها شود، اما معمولاً غذاهای پروتئینی اولین چیزی است که باید بخورید.

برخی  اوقات ما به کراکرهای نمکی یا کربوهیدرات‌های ملایم دیگری روی می‌آوریم، اما حقیقت این است که بدن شما به مواد مغذی نیاز دارد. پروتئین بالاتر، فیبر بالاتر.

بنابراین غلات را با کره آجیل مورد علاقه خود مصرف کنید.

به علاوه، غلات به تثبیت سطح قند خون و انرژی شما کمک می‌کند تا زمانی که احساس بهتری داشته باشید. اگر می‌خواهید نان تست کره بادام زمینی خود را مقوی‌تر کرده و مقداری آنتی اکسیدان به آن اضافه کنید، نان تست کره بادام زمینی و انار را امتحان کنید.

 

کلام آخر

غذاهایی مانند کیوی، آب انار، زنجبیل و سوپ مرغ فواید ضدالتهابی، ضد باکتریایی و آبرسانی در روزهای بیماری دارند. در حالی که هیچ غذایی جادو نمی‌کند، خوردن غذاهای مقوی، استراحت و هیدراته ماندن می‌تواند شدت علائم و مدت بیماری را کوتاه‌تر کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.