بررسی میان رده‌ی زیبای سامسونگ گلکسی A33 5G

0 648

سری میان‌رده‌های گلکسی A سامسونگ به‌روز شده و گلکسی A33 5G جدید یکی از بهترین مدل‌های امسال است، زیرا نسبت به مدل قبلی گلکسی A32 به‌طور قابل توجهی ارتقا یافته و قیمتی مناسب ۳۰۰ یورویی دارد.

به گزارش ایستاتگ، در لیست این ارتقاها، گلکسی A33 5G ضدآب شده و اکنون از گواهی استاندارد IP67 مانند مدل‌های پرچم دار برخوردار است. تا به حال، مدل‌های A3x ضد آب نشده بودند؛ اما این تنها یکی از این مشخصات جذاب است.

گلکسی A33 همان صفحه نمایش ۹۰ هرتزی Super AMOLED گلکسی A32 را دارد، اما از چیپست قدرتمندتر Exynos 1280 با پردازنده جدیدتر و گرافیک بهتر استفاده می‌کند. یک مودم ۵G یکپارچه در آن تعبیه شده و دیگر نیازی به انتخاب بین نسخه‌های ۴G و ۵G نیست.

دوربین نیز ارتقا یافته است. اکنون دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی دارای تثبیت کننده اپتیکال است و از فیلم برداری تا ۴K پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نیز قادر است ویدیوهای ۴K ضبط کند.

گلکسی A33 دارای بلندگوهای استریو است، چیزی که فقط در نسل‌های قبلی A5x و مدل‌های بالاتر وجود داشت. در نهایت گلکسی A33 از شارژ سیمی سریعتر ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

با این حال، همه چیز ارتقا نیافته است. دو قابلیت نسبت به گلکسی A32 بدتر شده است. گلکسی A33 فاقد جک صدا است و اسلات microSD با سیم‌کارت دوم مشترک است.

آنباکسینگ گلکسی A33 5G

گلکسی A33 5G در یک جعبه‌ی زیبا و باریک بسته‌بندی شده؛ به طوری که گمان می‌کنید تنها گوشی در آن قرار دارد.

البته طبق انتظار شارژر در بسته‌بندی وجود ندارد، اما یک کابل USB-C در داخل محفظه کاغذی قرار گرفته است.

این کابل با شارژ سریع ۲۵ واتی سازگار است، بنابراین اگر شارژر ۲۵ واتی سامسونگ USB-C یا مشابه آن را خریداری کنید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

طراحی، کیفیت ساخت و صفحه نمایش

یکی از برجسته‌ترین ارتقاهای طراحی گلکسی A32، ضد آب بودن آن است. گلکسی A33 5G جدید اکنون دارای استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. این می‌تواند دلیل حذف جک صوتی باشد، زیرا پاشنه آشیل ضد آب است.

گلکسی A33 5G در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و هلویی موجود است. ما نسخه‌های بلک و هلو را برای بررسی انتخاب کردیم.

گلکسی A33 5G ساختاری مشابه مدل قبلی دارد. یک گوریلا گلس ۵ در جلو، یک فریم پلاستیکی ضخیم و منحنی و یک پشت پلاستیکی. هر دو بخش قاب و پشت بدنه با روکش مات و رنگ گوشی مطابقت دارند.

نمایشگر Super AMOLED 6.4 اینچی با وضوح ۱۰۸۰p و نرخ تجدید ۹۰ هرتز است.

پنل AMOLED گوشی Galaxy A33 کاملاً روشن است. حداکثر روشنایی در حین استفاده از تنظیمات دستی ۴۰۷ نیت است، اما هنگام استفاده از حالت روشنایی تطبیقی صفحه نمایش می‌تواند تا ۷۲۸ نیت روشن باشد.

این پنل دارای یک بریدگی U شکل برای دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی است که اکنون قابلیت فیلمبرداری ۴K را دارد.

در بالای دوربین جلو یک خروجی برای یکی از بلندگوها وجود دارد.

گلکسی A33 5G دارای سنسور نور محیطی است، اما سنسور مجاورت ندارد و در عوض به الگوریتم سنجش مجاورت مجازی متکی است.

در گلکسی A33 5G یک اسکنر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر قرار داده شده است. سنسور به اندازه کافی بزرگ، سریع و قابل اعتماد است.

وزن گوشی ۱۸۶ گرم است که با گلکسی A32 برابر است. اندازه آن کاملاً معقول و به راحتی در جیب قرار می‌گیرد.

قسمت پشتی دارای دوربین ۵ حفره‌ای است که ستون اول شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی است. دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و فلاش LED در سمت راست قرار دارند.

در سمت چپ گلکسی A33 چیزی وجود ندارد.

کلیدهای صدا و پاور/قفل در سمت راست قرار دارند.

بالای گوشی گلکسی A33 اسلات سیم کارت هیبریدی و یکی از میکروفون‌ها جای داده شده است.

میکروفون اصلی در پایین همراه با پورت USB-C و بلندگوی دوم قرار دارد.

عمر باتری

گلکسی A33 5G از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که همان باتری گلکسی A53 و گلکسی A32 است؛ با این تفاوت که این گوشی با چیپست جدیدی به روز شده و از شارژ سریعتر پشتیبانی می‌کند.

گلکسی A33 5G امتیاز باتری ۱۰۴ ساعت را کسب کرد که قابل قبول است.

سرعت شارژ

گلکسی A33 5G از شارژ سریع تا ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند که نسبت شارژ ۱۵ واتی در گلکسی A32 ارتقا یافته است. متأسفانه A33 بدون شارژر عرضه می‌شود، بنابراین باید یک شارژر بخرید.

دوربین

دوربین اصلی OIS دارد، در حالی که هم دوربین اصلی و هم دوربین سلفی از فیلم‌برداری ۴K پشتیبانی می‌کنند. بنابراین، گلکسی A33 5G دارای یک دوربین OIS اصلی ۴۸ مگاپیکسلی Sony IMX 582 1/2، یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی Sony IMX 355، یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی GalaxyCore GC5035 با دیافراگم f/2.4 و فوکوس ثابت و یک دوربین عمق ۲ مگاپیکسلی GalaxyCore با دیافراگم f/2.4 و فوکوس ثابت در پشت خود است. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی است.

 

مشخصات سامسونگ گلکسی A33 5G

  • بدنه: ۱۵۹.۷ در ۷۴.۰ در ۸.۱ میلی متر، وزن ۱۸۶ گرم، محافظ جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس ۵)، فریم پلاستیکی، پشت پلاستیکی؛ استاندارد IP67 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا ۱ متر به مدت ۳۰ دقیقه).
  • صفحه نمایش: ۶.۴۰ اینچ Super AMOLED، ۹۰ هرتز، وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹، تراکم پیکسلی ۴۱۱
  • چیپست: Exynos 1280 (5 نانومتر): هشت هسته‌ای (۲x2.4 GHz Cortex-A78 & 6×2.0 GHz Cortex-A55); Mali-G68.
  • حافظه: ۱۲۸ گیگابایت و ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت و ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت و ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت و ۸ گیگابایت رم؛ microSDXC (با اسلات سیم کارت مشترک.
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید ۱۲، رابط کاربری One UI 4.1.
  • دوربین اصلی: واید (اصلی): ۴۸ مگاپیکسل، f/1.8، ۲۶ میلی‌متر، ۱/۲.۰ اینچ ۰.۸ میکرومتر، PDAF، OIS؛ اولتراواید: ۸ مگاپیکسل، f/2.2، ۱۲۳˚، ۱/۴.۰ اینچ ۱.۱۲ میکرومتر; ماکرو: ۵ مگاپیکسل، f/2.4; عمق: ۲ مگاپیکسل، f/2.4.
  • دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل، f/2.2، (واید)، ۱/۳.۱ اینچ ۱.۱۲ میکرومتر.
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت؛ شارژ سریع ۲۵ وات.
  • ویژگی‌های دیگر: حسگر اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)؛ بلندگوهای استریو؛ حسگر مجاورت مجازی

کلام آخر

گلکسی A33 5G ارتقا و پیشرفت خوبی نسبت به گلکسی A32 دارد که با قرار دادن گواهی IP و OIS مدل‌های A3x به این رتبه دست یافته است.

به طور خلاصه، گلکسی A33 طراحی واقعاً جذابی دارد. صفحه نمایش OLED 90 هرتزی روشن و سریع است. همین امر در مورد عمر باتری و سرعت شارژ نیز صدق می‌کند، البته اگر شارژر ندارید باید یک شارژر ۲۵ واتی بخرید.

شاید بهترین بخش در مورد Galaxy A33 5G قیمت متفکرانه‌ی ۳۰۰ یوروی است که شارژر حذف شده و جک صدا دیگر وجود ندارد.

بنابراین، اگر بودجه شما حدود ۳۰۰ یورو است، و نمی‌توانید یک گوشی هوشمند جدید گلکسی سریع‌تر (مانند A52s) تهیه کنید، Galaxy A33 5G یک انتخاب عالی خواهد بود.

مزایا:

  • رتبه IP67، طراحی جذاب.
  • ۹۰ هرتز AMOLED
  • عمر باتری قابل اعتماد
  • بلندگوهای استریو
  • آخرین نسخه‌ی اندروید و One UI.
  • عملکرد خوب برای این محدوده قیمت.
  • کیفیت عکس و فیلم عالی، زوم ۲ برابری.
  • ۵G، NFC،

معایب:

  • گلکسی A52s بهتر است.
  • بدون شارژر
  • فاقد جک ۳.۵ میلی متری
  • تثبیت کننده ویدیو تنها در ۱۰۸۰p موجود است.

منبع: gsmarena

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.