اگر گیمر هستید سراغ گوشی های گیمینگ اندروید نروید

0 381

تعداد زیادی گوشی گیمینگ اندروید عالی وجود دارد، اما برای همه مناسب نیست. اگر گیمر هستید و به دنبال گوشی هوشمند مناسب می گردید، بهتر است سراغ گوشی های گیمینگ اندروید نروید و یک گوشی معمولی بخرید.

به گزارش ایستاتگ، هر سال، یک گوشی گیمینگ جدید وارد بازار می شود که قدرتمندترین گوشی اندرویدی جهان است. در سال ۲۰۲۲، این عنوان متعلق به ROG Phone 6 Pro است. گوشی که رویای هر گیمر موبایلی است.

با این حال، به همان اندازه که این گوشی ها به دلیل مشخصات رده بالای خود قابل توجه هستند، اما مناسب نیستند.

در اینجا هفت دلیل وجود دارد که باید از گوشی های گیمینگ دوری کنید و به جای آن یک گوشی اندرویدی معمولی بخرید.

۷ دلیل که بهتر است گوشی گیمینگ نخرید

 

گوشی های گیمینگ گران هستند

به‌طور پیش‌فرض، گوشی‌های گیمینگ بر عملکرد عالی تمرکز دارند. اما رسیدن به این کارایی هزینه ساخت را افزایش می‌دهد، زیرا دستگاه باید دارای جدیدترین چیپست، بهترین سیستم خنک‌کننده و مواد درجه یک برای دفع گرما باشد.

اما یک تراشه پرچمدار کمی قدیمی‌تر تقریباً سرعت مشابه آخرین تراشه را دارد، اما ارزان‌تر است. اگر شرکت ها از تراشه قدیمی تر استفاده کنند، می توانند قیمت گوشی های گیمینگ را کاهش دهند.

اما چرا این کار را انجام نمی دهند؟

چون گیمرها تمایل دارند که بهترین گوشی با بالاترین مشخصات را داشته باشند. بنابراین، آنها ممکن است یک گوشی بازی با تراشه قدیمی‌تر را ضعیف‌تر بدانند و آن را نخرند. در واقعیت، ممکن است هیچ تفاوتی در دنیای واقعی وجود نداشته باشد.

 

کیفیت دوربین ضعیف

شاید بزرگترین مشکل گوشی های گیمینگ کیفیت پایین دوربین باشد. اگر یک گوشی گیمینگ را در کنار یک گوشی اندرویدی معمولی با همان قیمت قرار دهید؛ متوجه خواهید شد که گوشی گیمینگ عکس های بدتری می گیرد.

برای تایید این موضوع می توانید عکس های گوشی بازی Red Magic 7 Pro را مشاهده کنید.

اما چرا این اتفاق می افتد؟ به عبارت ساده، گوشی های گیمینگ کیفیت دوربین پایینی دارند؛ زیرا بیشتر پولی که برای ساخت آنها صرف می شود، صرف افزایش عملکرد و ایجاد ویژگی های خاص است.

هر چیزی که برای بهبود تجربه بازی مهم است در اولویت قرار دارد، اما از آنجایی که دوربین یکی از معدود مواردی است که در بازی اهمیت دارد، برای صرفه جویی در هزینه ها نادیده گرفته می‌شود.

 

در دست گرفتن آن‌ها راحت نیست

گوشی‌های گیمینگ معمولا بلندتر، پهن تر، ضخیم تر و سنگین تر از گوشی های معمولی هستند.

این سنگینی به دلیل اجزای داخلی اضافی آن‌ها مانند سیستم خنک کننده داخلی، چراغ های RGB، باتری بزرگتر، مواد بهتر و … است.

 

برخی از گوشی‌های گیمینگ یک گام فراتر می‌روند. از بهترین ویژگی های Red Magic 7 می‌توان به توربوفن داخلی و کانال های هوا در بدنه اشاره کرد. همه این موارد اضافی در کنار هم باعث بزرگ شدن گوشی می‌شود.

این ممکن است برای شما مشکل حادی نباشد، اما افرادی که دست‌های کوچک‌تری دارند، مطمئناً  با در دست گرفتن گوشی های گیمینگ دچار مشکل می‌شوند.

 

مشخصات و ویژگی های غیر ضروری دارند

گوشی‌های گیمینگ از نظر مشخصات در صدر جدول هستند، اما برخی از این مشخصات غیر ضروری هستند. به عنوان مثال، ROG Phone 6 Pro دارای نرخ تازه سازی صفحه نمایش ۱۶۵ هرتز است. به چند دلیل این هزینه اضافی است.

فقط تعداد کمی از بازی‌ها می‌توانند از نرخ‌های تازه‌سازی بالاتر پشتیبانی کنند. قرار دادن نمایشگر سریعتر روی گوشی هزینه های غیرضروری را به همراه خواهد داشت.

به طور مشابه، اضافه کردن مقدار زیاد رم نیز بسیار بیهوده است. حتی پیشرفته ترین عناوین بازی های گرافیکی موجود می توانند با ۸ تا ۱۲ گیگابایت رم به راحتی اجرا شوند.

 

مقاومت ضعیف در برابر آب و گرد و غبار

گوشی های گیمینگ دارای رتبه IP رسمی برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب نیستند. در موارد نادری آن‌ها به یک گواهی نیمه متوسط ​​مانند رتبه IPX4 موجود در ROG Phone 6 Pro رضایت می‌دهند.

یکی از دلایل این است که اخذ رتبه رسمی IP هزینه دارد، بنابراین OEM ها برای صرفه جویی در هزینه ها از آن دوری می‌کنند.

اما مهمتر از آن، گوشی های گیمینگ نمی‌توانند رتبه بندی IP پرچمدار داشته باشند؛ زیرا طراحی آنها اجازه‌ی این کار را نمی‌دهد. به عنوان مثال، توربوفن و کانال‌های هوا در Red Magic 7، به خروج هوای گرم کمک می‌کنند تا گوشی خنک بماند، اما باعث می‌شوند که گرد و غبار و آب به داخل بدنه وارد شوند.

 

طراحی خاص

برگردان ها، ال ای دی ها و ترفندهای طراحی روی گوشی‌های گیمینگ هویتی منحصر به فرد به آن ها می‌بخشد و بدون شک جذاب است، اما همیشه مناسب نیستند.

در دست گرفتن این گوشی ها در هر موقعیتی مناسب نیست. به طور مثال وقتی شما در یک جلسه‌ی کاری، یک گوشی گیمینگ بزرگ و با طراحی خاص را از جیب خود بیرون می آورید؛ بدون شک نگاه ها به سمت شما میخکوب می‌شود.

 

به سختی می توانید یک گوشی گیمینگ بخرید

اگرچه  از هر گوشی هوشمند مدرن می‌توان به عنوان یک گوشی گیمینگ استفاده کرد، تنها تعداد انگشت شماری از شرکت ها وجود دارند که گوشی های مخصوص بازی را تولید می‌کنند، از جمله Asus، ZTE، Lenovo و Black Shark. .

به همین دلیل، خرید یک گوشی بازی به این راحتی نیست.

با توجه به محدودیت در دسترس بودن و مشکلات زنجیره تامین، این گوشی ها در همه‌ی کشورها در دسترس نیستند.

 

گوشی های بازی برای استفاده روزانه نیستند

گوشی های گیمینگ در بسیاری از کارها خوب عمل می‌کنند، اما هنوز هم گوشی های خاص هستند و فقط در صورتی باید آن‌ها را خریداری کنید که بخواهید بازی کنید.

مواردی مانند کیفیت پایین دوربین، نداشتن رتبه IP رسمی، طراحی بزرگ و قیمت زیاد، باعث شده تا گوشی های گیمینگ برای همه‌ی مردم مناسب نباشند.

در بیشتر موارد، بهتر است یک گوشی معمولی با همان قیمت تهیه کنید.

منبع: makeuseof

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.