۷ راه برای افزایش سرعت گوشی اندروید قدیمی

0 421

وقتی گوشی هوشمند شما کند می‌شود؛ ممکن است نگران شوید؛ با این حال می‌توانید با برخی ترفندها سرعت گوشی اندروید را تا جدودی افزایش دهید.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از lifehacker، با نزدیک شدن به پایان سال 2022، اکنون زمان مناسبی برای پاک سازی گوشی اندروید و شروع سال جدید با گوشی سریع‌تری است که مدت بیشتری دوام می‌آورد.

 

ما در اینجا در مورد گوشی اندروید صحبت می‌کنیم، اما بهتر است بدانید که تقریباً هر گوشی هوشمند رابط کاربری متفاوتی دارد. برخی از پیشنهادات ما ممکن است در مورد تلفن خاص شما صدق نکند و برخی دیگر در منوهای مختلف دیگر در دسترس باشد.

در این راستا شما همیشه می‌توانید از عملکرد جستجو در دستگاه خود یا در تنظیمات استفاده کنید تا این روش‌ها را پیدا کرده و پیاده سازی کنید.

 

گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید

شاید کلیشه ای ترین توصیه این باشد، اما به یک دلیل در اول لیست قرار می‌گیرد.  تعداد زیادی از مشکلات اندروید و به طور کلی مشکلات فنی را می‌توان با یک خاموش و روشن کردن  ساده برطرف کرد.

اگر گوشی شما برای مدتی کند شده؛ آن را مجدداً راه اندازی کنید تا ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می‌شود.

 

یک رویکرد مینیمالیستی را امتحان کنید

به‌جای استفاده از برنامه‌ها برای هر سرویسی که می‌خواهید امتحان کنید، می‌توانید برای بهبود عملکرد گوشی خود از رویکرد مینیمالیستی استفاده کنید.

به عنوان مثال، برنامه اینستاگرام به گونه‌ای طراحی شده که شما را درگیر خود نگه می‌دارد و باعث می‌شود تا جایی که ممکن است تبلیغات بیشتری تماشا کنید.

همین منطق در مورد  تیک تاک، فیس بوک، توییتر و تقریباً همه برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی صدق می‌کند.

اگر این برنامه‌ها را حذف کنید و این سایت‌ها را از کروم مرور کنید، متوجه می‌شوید که تخلیه باتری گوشی تان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد؛ زیرا سایت‌ها نمی‌توانند از حسگرهای یک مرورگر استفاده کنند.

روش دیگر استفاده از نسخه‌های Lite برنامه‌های محبوب است.

اینها نسخه‌های سبک‌تر برنامه‌هایی هستند که برای گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت طراحی شده‌اند.

به Google Play بروید و Camera Go یک برنامه دوربین طراحی شده توسط گوگل یا فیسبوک را جست و جو  و دانلود کنید.

این برنامه‌ها منابع کمتری مصرف می‌کنند و به گوشی شما اجازه می‌دهند بهتر و سریع‌تر کار کند.

 

به روز رسانی نرم افزار  را بررسی کنید

همه کارشناسان معمولاً  توصیه می‌کنند گوشی را به آخرین نسخه اندروید به‌روزرسانی کنید، اما اگر می‌خواهید گوشی خود را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید، بهتر است حتماً قبل از به روز رسانی در مورد سازگاری این نسخه با گوشی تان و مشکلات بعد از آن تحقیق کنید.

اگر یک به‌روزرسانی امنیتی وجود دارد، حتماً باید آن را نصب کنید تا از تلفن تان محافظت کنید و آن را از بدافزارها پاک نگه دارید.

با این حال، به‌روزرسانی‌های عمومی ممکن است دشوار باشد. اگر به روز رسانی تغییرات عمده‌ای داشته باشد، یک جستجوی سریع در گوگل به شما نشان می‌دهد این به روزرسانی ها چه تغییراتی را ایجاد می‌کنند و آیا کاربران از آن راضی هستند یا خیر.

وقتی تلفن شما قدیمی است، یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری می‌تواند دستگاه را فلج کند، بنابراین باید همیشه قبل از به‌روزرسانی، مشکلات عملکرد گزارش شده توسط دیگران را بررسی کنید.

 

بسیاری از اوقات، سازندگان گوشی برای رفع مشکلات به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، وصله‌هایی را ارائه می‌کنند. هنگامی که باگ‌های طولانی برطرف شدند، به روز رسانی تلفن شما قطعاً می‌تواند عملکرد آن را بهبود بخشد. در هر صورت، گوگل بهتر مکان برای آگاهی در مورد این مسائل است.

 

برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید حذف کنید

همه ما دوست داریم برنامه‌های جدید را دانلود کنیم؛ اما بعد از مدتی آن‌ها را فراموش می‌کنیم و از این برنامه‌ها استفاده نمی‌کنیم.

اگر گوشی شما پر از برنامه‌های استفاده نشده است، برای بهبود عمر باتری و قابلیت استفاده، آن‌ها را حذف کنید.

بسیاری از برنامه‌ها در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و از حسگرهای تلفن شما استفاده می‌کنند، حتی اگر آن‌ها را به طور فعال باز نکنید، می‌توانند باتری شما را تخلیه کنند و سرعت دستگاه شما را کاهش دهند.

برای حذف سریع این برنامه‌ها، به Settings > Storage > Other Apps رفته و برنامه‌های استفاده نشده را حذف کنید. این گزینه ممکن است در گوشی‌های متفاوت در بخش‌های مختلفی در قسمت تنظیمات قرار داشته باشد.

 

پاک سازی فضای گوشی

در این راستا یک برنامه مدیریت فایل برای پیگیری فضایی که در گوشی هوشمند شما اشغال شده ضروری است.

برنامه  Google’s Files Go  برای گوشی‌های اندرویدی قدیمی و کند عالی است، اما می‌توانید از آن در هر دستگاهی برای آزاد سازی سریع فضا استفاده کنید. راه‌های بسیار دیگری برای آزاد کردن فضا در گوشی اندرویدی شما وجود دارد، اما هیچ‌کدام به اندازه Files Go مؤثر نیستند.

همچنین می‌توانید تنظیمات برنامه‌های پیام‌رسانی مورد علاقه‌تان را بررسی کنید تا ببینید آیا فایل‌های زیادی را جمع‌آوری می‌کند یا خیر. برنامه‌هایی مانند واتساپ به شما این امکان را می‌دهند قابلیت دانلود خودکار رسانه‌ها را غیرفعال کنید و از ذخیره همه فایل‌های رسانه باز شده در گالری عکس جلوگیری می‌کند.

 

عکس‌های خود را به فضای ابر منتقل کنید

اگر فقط عکس‌های خود را در گوشی هوشمند خود ذخیره می‌کنید، یک مشکل می‌تواند باعث از دست دادن یک سری خاطرات خوب شود. پشتیبان‌گیری از عکس‌هایتان در فضای ابری، با استفاده از برنامه‌هایی مانند Google Photos یا OneDrive، باعث می‌شود تا این عکس‌ها را ایمن نگه دارید. این انتقال به فضای ابری، فضای ذخیره‌سازی دستگاهتان را آزاد می‌کند و باعث می‌شود گوشی روان‌تر کار کند.

 

از صفر شروع کنید

اگر هیچ یک از این نکات بالا کمکی نکرد و سرعت گوشی تان بیشتر نشد، از تمام اطلاعات موجود در گوشی اندروید خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس آن را ریست کنید.

دو راه برای انجام این کار وجود دارد. مسیر آسان‌تر و ایمن‌تر، ریست فکتوری گوشی است که گوشی شما را پاک می‌کند و آن را همانطور که در ابتدا خریدید بازیابی می‌کند.

بنابراین قبل از این کار از تمام اطلاعات گوشی نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید.

اگر احساس ماجراجویی دارید، می‌توانید یک کاستوم رام روی گوشی خود نصب کنید. البته این کار باعث ابطال گارانتی شده و ممکن است باعث خراب شدن گوشی شما شود، بنابراین این کار را در تلفن هوشمند اصلی خود امتحان نکنید.

البته رام‌های سفارشی به شما این امکان را می‌دهند که ردیابی تهاجمی گوگل را دور بزنید.  جدیدترین نسخه‌های اندروید را در تلفن خود امتحان کنید و ویژگی‌های مفیدی را اضافه کنید که هرگز در گوشی شما در دسترس نبودند.

اگر فردی با اطلاعات فناوری بالایی هستید، این می‌تواند یک راه خوب برای جوان سازی تلفن قدیمی شما باشد. با این حال، برای اکثر مردم ارزش امتحان کردن را ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.