آیا زمان آن رسیده که یک تبلت بخریم؟

0 625

قابل حمل بودن، صفحه نمایش‌های بزرگ و جفت شدن آسان با سایر دستگاه‌ها، از جمله قابلیت‌هایی است که می‌توانید با خرید یک تبلت از آن لذت ببرید.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از lifewire، اگر  از امکانات گوشی همراه خود راضی هستید؛ ممکن است نیازی به تبلت نداشته باشید. اما در صورتی که دوست دارید در صفحه نمایش بزرگ‌تری فیلم تماشا کنید؛ بازی و یا کار کنید یک تبلت برای شما ضروری است.

این راهنما به شما کمک می‌کند تا با استفاده از چندین سؤال و فاکتورهای مرتبط با نیازها، بودجه و سبک زندگی خود بررسی کنید که آیا به یک تبلت نیاز دارید یا خیر.

 

تبلت چیست؟

تبلت یک دستگاه با صفحه نمایش لمسی است مانند یک گوشی با صفحه نمایش بسیار بزرگ‌تر یا یک لپ تاپ کوچک بدون صفحه کلید.

مانند تلفن‌ها و لپ تاپ‌ها، می‌توانید از تبلت‌ها برای سرگرمی، کار و هدف‌های دیگر استفاده کنید.

تبلت‌ها برای تماشای رسانه بهتر از تلفن‌ها هستند؛ زیرا صفحه نمایش بزرگ‌تری دارند، و اگر می‌خواهید کاری را به سرعت انجام دهید، می‌توانید یک تبلت را با یک صفحه کلید بی سیم جفت کنید.

تبلت‌ها نسبت به تلفن‌ها قابلیت جابجایی و حمل سخت‌تری دارند؛ اما نسبت به لپ تاپ‌ها گزینهٔ بهتری هستند.

 

 تبلت برای چه افرادی ضروری است:

ممکن است به تبلت نیاز داشته باشید اگر:

 

از خواندن و گشتن در وب در گوشی هوشمند خود لذت می‌برید.

دوست دارید لپ تاپ خود را در خانه بگذارید و همچنان بتوانید کارهایی را که با لپ تاپ انجام دهید با دستگاه دیگر انجام دهید.

می‌خواهید برای بررسی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، بازی‌ها و هر چیز دیگری در دستگاهی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، باتری گوشی خود را برای کارهای مهم‌تری شارژ نگه دارید.

 

چه کسانی نباید تبلت بگیرند؟

همه به تبلت نیاز ندارند. شما به تبلت نیاز ندارید اگر:

 

هنگام تماشای فیلم و بازی، صفحه نمایش کوچک گوشی تان شما را آزار نمی‌دهد.

برای کار خود باید لپ تاپ را همه جا ببرید و نمی‌توانید کار را روی تبلت انجام دهید.

علاقه‌ای به پخش ویدیو، خواندن و گوش دادن به کتاب، و انجان وظایف بهره وری در یک دستگاه دیگر ندارید.

 

چرا باید تبلت بخرید؟

تبلت‌ها دستگاه‌های انعطاف پذیری هستند که می‌توانند در موقعیت‌های مختلف برای شما کاربردی باشند.

می‌توانید از تبلت برای بررسی و پاسخ به ایمیل، شرکت در تماس‌های ویدیویی، تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی، گشت و گذار در اینترنت، خواندن کتاب‌های الکترونیکی، بازی‌ها و موارد دیگر استفاده کنید.

از آنجایی که روش‌های بسیار متفاوتی برای استفاده از تبلت وجود دارد، دلایل زیادی وجود دارد که شما را واجد شرایط خرید تبلت می‌کند:

 

شما یک دوستار کتاب هستید

شما عاشق خواندن هستید و دوست دارید کتاب‌های بیشتری را بخوانید. شاید بدتان نیاید چند کتاب صوتی داشته باشید؟ تبلت‌ها به دلیل صفحه‌نمایش بزرگ‌شان، کتاب‌خوان‌های الکترونیکی عالی هستند و به اندازه‌ای سبک هستند که به راحتی در کیف تان جای می‌شوند.

 

علاقه به محتوای استریم

چه بخواهید با یوتیوبر مورد علاقه تان بیشتر آشنا شوید، آخرین مستندهای نتفلیکس را ببینید یا یک درام جدید را تماشا کنید، تبلت‌ها راحت‌تر از لپ‌تاپ‌ها هستند و تجربه تماشای بهتری نسبت به گوشی‌ها ارائه می‌دهند. به علاوه، آنها به اندازه لپ تاپ‌ها بزرگ نیستند. برنامه‌های استریم نیز برای اجرا شارژ زیادی نمی‌گیرند، بنابراین تبلت‌های قدیمی‌تر و مقرون به صرفه‌تر، برای این کار انتخاب خوبی هستند.

 

عاشق بازی در همه جا هستید

وقتی در طول روز کمی زمان استراحت دارید، دوست دارید بازی کنید. گوشی‌ها به عنوان پلتفرم‌های بازی موبایل خوب هستند، اما تبلت‌ها صفحه نمایش بزرگ‌تری دارند و  و معمولاً قدرتمندتر هستند که عملکرد بهتری را به همراه دارد. همچنین می‌توانید از تبلت برای پخش بازی‌ها از طریق Xbox Game Pass و Amazon Luna استفاده کنید.

 

قصد دارید بهره وری خود را افزایش دهید

شما به دنبال راه‌هایی برای افزایش بهره وری خود در اداره هستید. تبلت‌ها برای یادداشت‌برداری در جلسات بهتر از لپ‌تاپ‌ها هستند، به خصوص اگر تبلتی داشته باشید که از ورودی قلم پشتیبانی می‌کند. یادداشت برداری روی تبلت نسبت به یادداشت برداری روی کاغذ، آسان‌تر است.

 

شما می‌خواهید یک دستگاه با کارایی بالا و سبک داشته باشید

اگر هر روز یک لپ‌تاپ بزرگ را با خود حمل می‌کنید، بدون شک تبلت برای شما بهتر است. جایگزین کردن لپ‌تاپ و تلفن با تبلت چالش‌برانگیزتر است، مگر اینکه یک فبلت نیازهای شما را برآورده کند. این دستگاه‌های هیبریدی تمام مزایای تبلت را با صفحه نمایش بزرگ و عمر باتری بیشتری ارائه می‌کنند، اما می‌توانند به عنوان یک تلفن نیز کار کنند.

 

چه زمانی نباید تبلت بخرید

تبلت‌ها کاربردهای زیادی دارند، اما در فضایی قرار دارند که برای برخی افراد مناسب نیستند.

برخی از افراد به لپ تاپ نیاز دارند و تبلت این ویژگی‌ها را ندارد، در حالی که برخی دیگر به چیزی جز گوشی هوشمند نیاز ندارند.

چند دلایلی که بهتر است تبلت نخرید:

 

شما از گوشی خود استفاده می‌کنید و به لپ تاپ نیاز ندارید

اگر از تلفن خود برای برقراری و دریافت تماس استفاده می‌کنید و نیاز به لپ‌تاپ ندارید، احتمالاً  به تبلت نیز نیازی نخواهید داشت.

به این فکر کنید که با تبلت چه کاری می‌توانید انجام دهید، مثلاً از آن به عنوان یک کتاب الکترونیکی یا پخش جریانی نتفلیکس استفاده کنید؟ از خود بپرسید که اگر صفحه نمایش بزرگ‌تر بود، از گوشی خود برای چنین مواردی استفاده می‌کردید یا خیر. اگر پاسخ منفی است، دلیلی برای تهیه تبلت وجود ندارد.

 

گوشی شما برای پخش رسانه خوب است

اگر قبلاً از گوشی خود برای همه چیزهایی که از تبلت استفاده می‌کنید بهره می‌بردید و با اندازه صفحه نمایش کوچک مشکلی ندارید، ممکن است تبلت برای شما مناسب نباشد. اگر فقط سرویس‌های استریم را در تلویزیون تماشا کنید و یک کتابخوان الکترونیکی اختصاصی دارید و یا فقط کتاب‌های فیزیکی می‌خوانید، سراغ تبلت نروید.

 

شما باید لپ تاپ خود را همیشه همراه خود داشته باشید

آیا یک برنامه مهم کاری دارید که فقط بر روی لپ تاپ شما اجرا می‌شود یا دلیل دیگری دارید که هرگز نمی‌توانید لپ تاپ خود را در خانه بگذارید؟ اگر اینطور است، خرید  تبلت و اضافه کردن آن به وسایل روزانه شما فایده‌ای ندارد. ممکن است همچنان بخواهید یک تبلت به عنوان کتابخوان الکترونیکی یا تماشای پخش استریم تهیه کنید، اما بعید است آنقدرها به درد شما بخورد.

 

آیا تبلت ارزش خرید دارد؟

خرید تبلت

اینکه آیا یک تبلت ارزش خرید دارد یا نه یک سوال شخصی است و پاسخ به شرایط شما بستگی دارد.

برای مثال، اگر دوست دارید قبل از خواب در رختخواب یوتیوب یا نتفلیکس تماشا کنید، ممکن است یک تبلت ارزش خرید داشته باشد. مثلاً اگر عاشق کتاب هستید و یک کتابخوان الکترونیکی اختصاصی ندارید تبلت به درد شما می‌خورد.

 

اگر قبلاً دستگاه‌هایی دارید که می‌توانند کار یک تبلت را انجام دهند، مانند یک تلفن هوشمند قدرتمند با نمایشگر بزرگ، یک لپ‌تاپ سبک وزن، و یک کتابخوان الکترونیکی، خرید تبلت بی فایده است.

 

آیا برای افزایش بهره وری به تبلت نیاز دارید؟

تبلت‌ها دستگاه‌های همه‌کاره‌ای هستند که برخی از عملکردهای تلفن‌ها و لپ‌تاپ‌ها را انجام می‌دهند، در حالی که نسبت به لپ تاپ قابل حمل ترند؛ اما نسبت به گوشی بزرگ ترند.

نیازهای برخی از افراد توسط یک تلفن و یک لپ تاپ (یا فقط یک گوشی) برآورده می‌شود، در حالی که برخی دیگر از تبلت استفاده زیادی می‌کنند.

تبلت‌ها همچنین برای کارهایی مانند کارهای پایانه فروش، جمع آوری امضا و حتی برنامه‌های واقعیت افزوده که در آن تلفن یا لپ تاپ کار نمی‌کند، کاربردی هستند.

 

اگر گوشی خوبی داشته باشم، ایا تبلت ارزش خرید را دارد؟

اگرچه تبلت‌ها بسیاری از عملکردهای گوشی‌ها را کپی می‌کنند، و گوشی‌های هوشمند مدرن همان تبلت‌های کوچکی هستند که می‌توانند تماس‌های تلفنی برقرار کنند، اما  این امر باعث نمی‌شود که آنها کاملاً شبیه باشند.

صفحه نمایش تبلت برای پخش رسانه مناسب‌تر است. حتی اگر از گوشی خود برای پخش ویدیو استفاده می‌کنید و به صفحه نمایش کوچک اهمیتی نمی‌دهید، متوجه خواهید شد که صفحه نمایش بزرگ‌تر در تبلت تجربه بهتری را برای کارهایی مانند ایمیل و پردازش کلمه ارائه می‌دهد.

 

سوالات متداول

تفاوت بین آیپد و تبلت چیست؟

آی‌پد، تبلت‌های شرکت اپل است که در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند.

تفاوت اصلی بین آی‌پد و تبلت‌ها این است که دستگاه‌های اپل بر روی iPadOS کار می‌کنند.

اکوسیستم بسته اپل به این معنی است که یک آی‌پد به‌طور یکپارچه با آیفون و مک شما سازگار است. اکثر تبلت‌های دیگر بسته به برند، معمولاً اندروید یا ویندوز را اجرا می‌کنند.

 

حالت تبلت چیست؟

حالت تبلت یکی از ویژگی‌های رایانه‌های شخصی 2 در یک ویندوز 10 است که به شما امکان می‌دهد دستگاه را به جای ماوس و صفحه کلید با صفحه لمسی کنترل کنید. ویندوز 11 حالت تبلت را حذف کرد، اما همچنان می‌توانید با جدا کردن صفحه کلید و چرخاندن صفحه از ویژگی مشابه استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.