آیا خودروی برقی در حالت پارک باتری خالی می‌کند؟

0 289

بهتر است بدانید که خودروی برقی شما در حالت پارک، مقداری از شارژ باتری خود را از دست می‌دهد؛ اما این مقدار آنقدر زیاد نیست که نگران آن باشید.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از reviewgeek، خودروهای برقی جدید، بخش هیجان‌انگیز دنیای خودرو هستند، اما خریدارانی که برای اولین‌بار قصد دارند یک خودروی برقی بخرند بسیار سردرگمم و  سؤالات زیادی دارند.

این که هزینه شارژ کردن یک خودروی برقی چقدر است  و  یا اینکه آیا ماشین الکتریکی در حین پارک و خاموش بودن باتری را از دست می‌دهد یا خیر.

 

در حالی که همه می‌دانند که از یک خودروی گازسوز چه انتظاری دارند، وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) برای انسان‌ها، ناشناخته‌های زیادی دارند.

هیچ کس نمی‌خواهد یک خودروی برقی را پارک کرده و روز بعد آن را با باتری خالی تحویل بگیرد.

بله درست است؛ خودروهای الکتریکی مشابه و مانند هر دستگاهی که با باتری کار می‌کند، در حالی که از آن‌ها استفاده نشود مقداری از باتری خود را از دست می‌دهند، اما این مقدار بسیار ناچیز است.

به علاوه، میزان تخلیه باتری به ساخت، مدل و سطح شارژ خودرو بستگی دارد.

 

آنچه باید در مورد باتری ماشین الکتریکی بدانید

قبل از پرداختن به این سوال، بهتر این چند مسئله در مورد باتری خودروی برقی شرح داده شود.

اول اینکه همه خودروهای برقی از باتری و فناوری شارژ یکسانی استفاده نمی‌کنند، بنابراین بهتر است به دفترچه راهنمای برند خودروی خود مراجعه کنید.

بهتر است آن را در گوگل جستجو نکنید. برای دریافت اطلاعات مفید مستقیماً از سازنده، دفترچه راهنمای مالک را بررسی کنید.

سپس، مشابه باتری یک گوشی هوشمند، باتری لیتیوم یونی در خودروی الکتریکی شما می‌تواند به مرور زمان خراب شود. درست مانند یک موتور احتراق داخلی سنتی (ICE) که با گذشت زمان عملکرد خود را در اثر سایش و پارگی از دست خواهد داد.

استهلاک در هر بخش خودرو وجود دارد و این چیز جدیدی نیست.

 

علاوه بر این، درست مانند یک گوشی هوشمند یا باتری‌های AA قابل شارژ، باتری ماشین الکتریکی در حالی که از آن استفاده نمی‌کنید به آرامی تخلیه می‌شود.

با این حال، این مقدار کم است. به طور مثال شما می‌توانید باتری EV را 50٪  شارژ  قرار دهید و شش ماه بعد خودرو را سوار شوید و باتری شارژ باشد.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که دماهای مختلف بر سرعت یا کندی تخلیه باتری تأثیر می‌گذارد.

 

مهم‌تر از آن، بسته‌های باتری خودروهای برقی خیلی بزرگ هستند و  به سرعت باتری کوچک و ارزان آیفون شما تحلیل نمی‌روند. مقررات فدرال تمام سازندگان خودروهای برقی را ملزم می‌کند که تا 8 سال یا 100000 مایل ضمانت باتری را ارائه دهند.

بنابراین اگر یک باتری خودروی برقی زودتر و سریع‌تر از حد انتظار خراب شود، ضمانت دارد.

 

در هنگام پارک خودروی برقی چقدر باتری از دست می‌دهد؟

با در نظر گرفتن تمام فاکتورها از جمله کیفیت ساخت، مدل‌ها، موقعیت‌ها و دماهای مختلف، پاسخ به این سوال دشوار است.

اگر چند روز یا حتی چند هفته از وسیله نقلیه خود استفاده نمی‌کنید، انتظار کاهش شدید باتری را نداشته باشید.

با این حال، اگر به مدت شش ماه یک خودروی الکتریکی را پارک کرده و با آن رانندگی نکنید، ممکن است بیش از 10 درصد از باتری را از دست بدهید.

 

به عنوان مثال، BMW می‌گوید که اگر خودروی الکتریکی شما تقریباً به اندازهٔ 6 مایل برد و باتری داشته باشد، مالکان می‌توانند آن را برای بیش از دو هفته ترک کنند و وقتی بر می‌گردند باتری شارژ است. با این حال، تسلا می‌گوید که خودرو را برای مدت‌های طولانی و بدون استفاده از برق، شارژ نگه می‌دارد و سیستم مدیریت باتری می‌تواند همه چیز را مدیریت کند.

 

طبق گزارش Consumer Reports، مشکل بزرگ بلا استفاده بودن خودرو؛  خالی شدن شارژ نیست؛ مشکل این است که سلول‌های باتری در طول عمر خود انرژی را از دست می‌دهند.

این سایت می‌گوید که دارندگان خودروهای الکتریکی می‌توانند انتظار داشته باشند که سالانه بیش از 2 درصد از برد رانندگی خود را از دست بدهند.

 

به عنوان مثال، یک نیسان لیف که 149 مایل برد دارد، پس از پنج سال استفاده، شارژ مجدد یا حتی در حالت پارک، حدود 132 مایل را طی می‌کند.

اگر تسلا مدل 3 داشته باشید، پس از 5 سال، برد 250 مایلی آن به حدود 221 مایل کاهش می‌یابد که 88 درصد ظرفیت است. خوشبختانه، کارشناسان پیش بینی می‌کنند که باتری‌های EV بین 10 تا 20 سال عمر می‌کنند. تسلا قول داده که پس از هشت سال یا 150000 مایل، باتری‌های آن حداقل 70 درصد ظرفیت خود را داشته باشند.

 

بنابراین، درست مانند یک وسیله نقلیه بنزینی، خودروهای برقی به مرور زمان به دلیل فرسودگی، برد خود را از دست می‌دهند.

 

آیا خودرو برقی در حالت پارک برق مصرف می‌کند و شارژ باتری آن کم می‌شود؟

بسته به مدت زمانی که قصد دارید خودروی الکتریکی را پارک کرده و از آن استفاده نکنید، این موضوع متفاوت است.

با این حال این مقدار آنقدرها زیاد نیست.

نگرانی بزرگ‌تر در مورد باتری 12 ولتی معمولی در خودروهای بنزینی است، نه بسته‌های باتری عظیمی که خودروی برقی شما را به حرکت در می‌آورند.

وقتی  با یک وسیله نقلیه معمولی رانندگی می‌کنید، دینام باتری 12 ولتی را شارژ می‌کند تا چراغ‌ها، لوازم جانبی و استارت را کنترل کند. اگر ماشینی (بنزینی یا برقی) را در زمان طولانی پارک کنید و با آن رانندگی نکنید، باتری 12 ولتی از بین می‌رود و نیاز به یک تعویض دارد.

 

بنابراین نگرانی زیادی در مورد باتری‌های بزرگ در خودروهای برقی وجود ندارد.

با این حال تسلا به مالکان دستور می‌دهد که اگر خودروهای الکتریکی را برای مدت طولانی استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را به برق متصل کنید.

به این ترتیب، سیستم مدیریت باتری می‌تواند دوباره بسته‌های باتری را در سطوح شارژ ایمن نگه دارد و از شارژ بیش از حد جلوگیری کند و سطح باتری 12 ولت را حفظ کند.

 

آیا باید قبل از پارک طولانی مدت، خودروی الکتریکی را شارژ کنیم؟

اگر قصد دارید تا 30 روز یا بیشتر با خودروی برقی خود رانندگی نکنید، باید سطح باتری را بررسی کنید.

اکثر سازندگان پیشنهاد می‌کنند که آن را بالای 20٪ اما زیر 90٪ شارژ نگه دارید.

به این دلیل که باتری خیلی کم یا خیلی پر می‌تواند به مرور زمان آسیب ببیند. در نتیجه، قبل از رفتن به تعطیلات یا پارک طولانی‌مدت، وسیله نقلیه خود را تا سطح باتری قابل قبول شارژ کنید.

 

اکثر خودروهای الکتریکی دارای یک حالت خواب عمیق یا صرفه جویی در انرژی هستند که برای این سناریو طراحی شده است. این قابلیت مصرف انرژی را در پارک طولانی مدت به حداقل می‌رساند و به سیستم مدیریت باتری و رایانه اجازه می‌دهد همه بخش‌ها را کنترل کنند و سیستم و باتری 12 ولت را در سلامت حفظ می‌کند.

برخی از سازندگان توصیه می‌کنند که خواب عمیق را فعال کرده و آن را به برق وصل کنید، در حالی که برخی دیگر توصیه می‌کنند آن را از برق بکشید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.