یافته‌های جدید در مورد دنیای بین زندگی و مرگ

0 343

در یک مطالعه‌ی جدید در مورد دنیای بین زندگی و مرگ، 567 مرد و زنی که در بیمارستان در ایالات متحده و بریتانیا دچار ایست قلبی شدند، مورد بررسی قرار گرفتند.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از medicalnewstoday؛ از 28 بازماندگان ایست قلبی مصاحبه شد، 11 نفر خاطراتی را به یاد آوردند که حاکی از هوشیاری در حین انجام CPR بود.

بازماندگان دیگر از ایست قلبی گزارشاتی درباره آنچه تجربه کردند ارائه کردند.

 

گزارش‌ها شامل حس جدا شدن از بدن بود. محققان متوجه افزایش فعالیت مغز تا یک ساعت پس از CPR شدند.

 

هنگامی که پزشکان CPR را بر روی بیماری که قلبش متوقف شده بود شروع کردند، محققان به سرعت به محل حادثه رفتند و یک الکتروانسفالوگرام قابل حمل یا EEG برای نظارت بر فعالیت الکتریکی در مغز و طیف‌سنجی مادون قرمز نزدیک (NIRS) برای اندازه‌گیری اشباع اکسیژن در مغز را به بیمار وصل کردند.

 

در حین CPR ، یک تبلت در بالای سر بیمار وصل شد. تبلت به هدفون بلوتوثی که روی گوش بیمار قرار می‌گرفت متصل بود.

تبلت یکی از 10 تصویر ذخیره شده را روی صفحه نمایش می‌داد. پس از 5 دقیقه، کلمات “سیب”، “گلابی” و “موز” را پخش می‌کرد.

 

از 567 نفر، نبض 213 نفر یا حدود 38٪ آنها برای 20 دقیقه یا بیشتر بازیابی شد. تنها 53 نفر یا کمتر از 10 درصد از شرکت کنندگان زنده ماندند.

از این 53 نفر، 25 نفر به دلیل وضعیت نامناسب سلامتی قادر به مصاحبه نبودند. با 28 شرکت‌کننده باقی‌مانده، 2 تا 4 هفته پس از ایست قلبی، مصاحبه شد.

 

محققان از شرکت کنندگان خواستند از بین ده تصویر، یک تصویر را انتخاب کنند و نام سه میوه ای را که هنگام دریافت CPR شنیده اند، بیان کنند.

از 28 شرکت کننده مصاحبه شده، 11 نفر یا 39٪ گزارش کردند که در طول ایست قلبی خاطراتی داشتند.

دو نفر از 28 شرکت‌کننده  هنگام دریافت CPR صدای کادر پزشکی را می‌شنیدند.

با استفاده از مقیاس نزدیک به مرگ، شش شرکت‌کننده تجربیات متعالی داشتند. سه شرکت کننده تجربیاتی شبیه رویا را گزارش کردند.

 

شش نفر از 28 شرکت کننده‌ای که با آن‌ها مصاحبه شد، تجربه مردن را به خاطر داشتند.

طبق اعتقاد پزشکان این ها توهم نیستند، هذیان نیستند، تجربیات واقعی هستند که با مردن ظاهر می‌شوند و در واقع نوعی تجربه در دنیای بین زندگی و مرگ به حساب می‌آیند.

 

از 28 شرکت‌کننده‌ای که با آنها مصاحبه شد، هیچ‌کدام تصویری را که روی تبلت نشان داده شده بود، هنگام دریافت CPR به یاد نیاوردند.

هنگامی که 10 عکس برای بررسی ارائه شد، هیچ شرکت کننده‌ای تصویر نمایش داده شده را شناسایی نکرد. تنها یکی از 28 شرکت‌کننده، میوه‌هایی را انتخاب کرد که در زمان دریافت CPR پخش می‌شد.

محققان جهش‌هایی از فعالیت مغز، از جمله امواج گاما، دلتا، تتا، آلفا و بتا را کشف کردند که تا 60 دقیقه پس از CPR ظاهر شده بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.