گوشی مشعل چیست؟ آیا این گوشی قانونی است؟

0 417

گوشی مشعل یا Burner Phone نوعی گوشی همراه یک بار مصرف است که به شما امکان می‌دهند به صورت ناشناس تماس بگیرید و تماس دریافت کنید. با این حال همانطور که  در ادامه خواهید دید، آنها کاملاً ناشناس نیستند.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از online-tech-tips؛ این گوشی‌های اعتباری، یک بخش رایج در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مانند The Wire هستند که این اصطلاح را ابداع کردند.

چه یک درام جنایی یا یک تریلر جاسوسی، هر زمان که شخصی نمی‌خواهد ردیابی شود، اما نیاز دارد با کسی تماس بگیرد، از تلفن مشعل استفاده می‌کند.

 

تلفن مشعل چیست؟

اصطلاح «تلفن مشعل» معمولاً به یک تلفن ارزان قیمت اطلاق می‌شود که به اینترنت وصل نمی‌شود و هیچ ویژگی تلفن هوشمند را در خود جای نداده است.

در واقع از آنجا که ممکن است خیلی زود این گوشی را دور بیندازید؛ مردم معمولاً ارزان‌ترین تلفن را انتخاب می‌کنند.

هدف این است که پس از فعال سازی فقط برای مدت محدودی از تلفن استفاده کنید، بنابراین کیفیت بسیار کمتر از قیمت اهمیت دارد.

تلفن‌های Burner عمر باتری طولانی دارند و عمدتاً برای برقراری تماس تلفنی استفاده می‌شوند، زیرا از برنامه‌ها پشتیبانی نمی‌کنند یا فقط از برنامه‌های محدودی پشتیبانی می‌کنند.

 

چرا از گوشی مشعل استفاده می‌کنیم؟

تلفن‌های مشعل در درجه اول برای افرادی ضروری هستند که قصد دارند ناشناس باشند و قانون را دور بزنند.

گوشی‌های هوشمند میزان زیادی از اطلاعات قابل ردیابی با هویت واقعی شما را جمع‌آوری می‌کنند.

البته جرم و جنایت تنها دلیل خواستن یک گوشی مشعل نیست.

تلفن‌های هوشمند iOS یا Android اغلب نیاز به ثبت در شرکت‌هایی مانند اپل یا گوگل دارند، و حتی اگر از اطلاعات نادرست استفاده کنید، باز هم اطلاعاتی وجود دارد که  به شما مرتبط می‌شود.

گوشی‌های هوشمند دارای فناوری‌های بی سیم هستند که می‌توان آنها را ردیابی کرد.

بلوتوث و وای‌فای هنگام عبور از کنار دستگاه‌های دیگر اثری از خود به جای می‌گذارند که بعداً از طریق قانون داده‌ها قابل استخراج است.

 

چگونه یک گوشی مشعل بخریم؟

تهیه یک گوشی مشعل فقط به نوع گوشی یا سیم کارتی که خریداری می‌کنید بستگی ندارد.

اول اینکه هم گوشی و هم سیم کارت باید با پول نقد خریداری شوند. شما می‌توانید با ارز دیجیتال قیمت آن را پرداخت کنید، اما توجه داشته باشید که ارزهایی مانند بیت کوین واقعاً ناشناس نیستند.

خرید هر چیزی با کارت اعتباری یا حواله بانکی به راحتی قابل ردیابی است.

صرف نظر از نحوه پرداخت، تلفن و سیم‌کارت را از سرویس‌های آنلاین سفارش ندهید زیرا این کار نیز قابل ردیابی است.

اگر تلفن رایتر و سیم کارت خود را از یک فروشگاه حضوری خریداری می‌کنید، فروشگاهی را انتخاب کنید که معمولاً به آن مراجعه نمی‌کنید.

البته بهتر است بدانید سیم کارت‌های مشعل در اکثر کشورها غیرقانونی هستند.

از آنجایی که سیم کارت‌های ناشناس نقش مهمی در فعالیت‌های مجرمانه دارند، بیشتر کشورها آنها را غیرقانونی کرده اند. به جز ایالات متحده آمریکا، کانادا، و تعداد کمی از کشورهای دیگر، شما باید سیم کارت اعتباری خود را ثبت کنید.

این ثبت نام نیاز به شناسه رسمی و مدرک دارد. ارائه اطلاعات نادرست برای تکمیل ثبت نام جرم محسوب می‌شود.

 

آیا گوشی مشعل واقعاً امن است؟

بزرگ‌ترین مشکل گوشی‌های مشعل این است که آنها حریم خصوصی کاملی را ارائه نمی‌دهند. اگرچه هیچ ردپای کاغذی بین شما، تلفن و سیم کارت وجود ندارد، اما شما همچنان از شبکه تلفن همراه استفاده می‌کنید. آن شبکه گزارش‌هایی را نگه می‌دارد که مجریان قانون می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

 

علاوه بر این، تماس‌های صوتی و پیام‌های متنی با استفاده از این گوشی‌ها رمزگذاری نمی‌شوند. بنابراین ارائه دهنده خدمات می‌تواند همه چیز را ضبط و نگهداری کند. به عبارت دیگر، محتوا می‌تواند برای افشای هویت شما استفاده شود.

تلفن‌های مشعل می‌توانند مکان تقریبی خود را با استفاده از مثلث بین برج‌های سلولی در محدوده گوشی ردیابی کنند. بنابراین حتی بدون GPS یا بلوتوث، هنوز هم می‌توان گوشی‌های مشعل را ردیابی کرد.

از آنجایی که خرید یک گوشی جدید یک دردسر است و مشعل‌ها در بسیاری از نقاط جهان غیرقانونی هستند، برنامه‌هایی که این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهند بسیار رایج شده اند.

این برنامه‌ها به شما امکان دسترسی سریع، آسان و با هزینه کمتری نسبت به خرید یک گوشی یکبار مصرف فراهم می‌کنند و این امکان را به وجود می‌اورند که به صورت ناشناس تماس بگیرید.

استفاده از VPN

فرض کنید دلیل اصلی شما برای خرید یک تلفن مشعل مخفی کردن موقعیت مکانی در هنگام برقراری ارتباط با شخص است. در این صورت، VPN (شبکه خصوصی مجازی) راه حل راحت‌تر و موثرتر از استفاده از تلفن دوم است.

با تنظیم VPN و تونل کردن به سروری از منطقه یا کشور دیگر، می‌توانید تماس‌های VOIP (Voice Over IP) را در حالی که مکان واقعی خود را پنهان کرده‌اید، برقرار کنید.

برای امنیت بهتر می‌توانید VPN را با یک برنامه شماره رایتر ترکیب کنید.

 

آیا باید از گوشی‌های مشعل استفاده کنیم؟

در حالی که استفاده از گوشی مشعل باعث می‌شود شما احساس جیمز باند یا جیسون بورن را داشته باشید، اما راه‌های بهتر و مطمئن‌تری برای برقراری ارتباط ناشناس بدون ردیابی یا جاسوسی وجود دارد.

خود گوشی‌ها می‌توانند عالی باشند. نوکیا 225 یک گوشی عالی برای پیاده‌روی یا نگه داشتن در خودرو  برای برقراری تماس در مواقع اضطراری است، اما بهترین راه برای پنهان شدن از دید نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.