چگونه گوشی خود را بدون شارژر شارژ کنیم؟

0 545

در این مقاله با چندین روش شارژ کردن گوشی آشنا می‌شوید؛ این روش‌ها زمانی به درد شما می‌خورند که آداپتور شارژر ندارید.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از lifewire، دو روش کابردی برای شارژ کردن گوشی بدون شارژر، استفاده از شارژر دستی یا شارژر خورشیدی است. همه این روش‌ها به کابل شارژ سازگار با دستگاه آیفون یا اندروید شما یا پد شارژ بی سیم نیاز دارند. اما نیازی به آداپتور نیست.

 

از پورت USB برای شارژ کردن گوشی استفاده کنید

پورت USB

برای این روش به کابل شارژی نیاز دارید که با گوشی شما سازگار باشد. می‌توانید گوشی خود را برای شارژ به لپ‌تاپ خود وصل کنید یا پورت‌های USB جایگزینی را پیدا کنید که  این کار را انجام دهند.

 

اکثر پورت‌های USB موجود در فرودگاه‌ها و کافی‌شاپ‌ها، انرژی کافی برای شارژ یک گوشی هوشمند را فراهم می‌کنند. همچنین برخی از هتل‌ها دارای پورت USB هستند که در لامپ‌ها و میزهای کنار تخت قرار دارد. این کابل‌ها معمولاً به شکل USB-A هستند.

انتهای USB کابل شارژ را به درگاه USB وصل کنید.

سر دیگر را به گوشی خود وصل نمایید.

 

گوشی خود را با یک پاوربانک شارژ کنید

پاوربانک

برای استفاده از این روش باید برنامه ریزی قبلی داشته باشید.

 

امروزه بیشتر  پاوربانک ها و بسته‌های باتری مدرن می‌توانند انرژی کافی برای شارژ گوشی هوشمند شما را تامین کنند، اگرچه ممکن است همه آنها از شارژ سریع پشتیبانی نکنند.

البته شما باید بسته باتری خود را از قبل شارژ کنید و به یاد داشته باشید زمانی که به شارژر تلفن خود دسترسی ندارید آن را با خود همراه داشته باشید.

هر بسته باتری متفاوت خواهد بود، اما معمولاً برای استفاده از آن‌ها باید کابل شارژ را به آن و به گوشی خود وصل کنید و آن را روشن کنید.

 

شارژرهای دستی برای شارژ اضطراری

شارژر دستی به هیچ نیروی برقی نیاز ندارد و یک گزینه ای عالی برای شارژ گوشی در فضای باز یا مواقع اضطراری است. برای استفاده از شارژر دستی، کابل شارژ را به شارژر و گوشی خود متصل کنید و تا زمانی که شارژ مورد نیاز را به دست آورید؛ باید دستهٔ این شارژر را بچرخانید.

 

ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا شارژ مورد نیاز را دریافت کنید. برخی از مدل‌های میل لنگ دستی دارای باتری‌های داخلی هستند، بنابراین می‌توانید باتری را شارژ کرده و سپس از باتری برای شارژ گوشی خود استفاده کنید.

 

از یک شارژر خورشیدی و مناسب محیط زیست استفاده کنید

یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای شارژ گوشی در فضای باز، شارژر انرژی خورشیدی است. این شارژر برای کار کردن تنها به نور خورشید نیاز دارد.

شارژرهای خورشیدی معمولاً به یکی از دو روش کار می‌کنند.

برخی از این شارژرهای خورشیدی باتری موجود در دستگاه را شارژ می‌کند، سپس می‌توانید از باتری برای شارژ گوشی استفاده کنید. این مدل‌ها  شارژر خورشیدی را مستقیماً شارژ می‌کند.

در مدل دیگر شارژر خورشیدی مستقیم نور را به انرژی تبدیل کرده و گوشی را شارژ می‌کند.

برای استفاده از این نوع شارژر، شارژر خورشیدی را طوری تنظیم کنید که نور خورشید را  به بهترین وجه جمع آوری کند یا آن را روی کوله پشتی خود قرار دهید تا هنگام پیاده روی شارژ شود.

حالا کابل شارژ خود را به شارژر و گوشی خود وصل کنید.

 

گوشی خود را با شارژر ماشین شارژ کنید

شارژر ماشین

اکثر خودروهای امروزی و  مدرن دارای پورت‌های USB هستند که می‌توانید از آنها برای شارژ گوشی‌های همراه استفاده کنید. اگر نه، می‌توانید آداپتوری بخرید که به پورت فندک خودرو متصل می‌شود.

 

برای استفاده از این روش ماشین خود را کاملاً روشن کنید یا آن را در حالت فعالسازی لوازم جانبی روشن نمایید.

یک سر کابل شارژ را به درگاه USB یا آداپتور خودرو و سر دیگر آن را به گوشی خود وصل کنید.

در این مرحله مشاهده می‌کنید که گوشی شما به سرعت شارژ می شود.

 

برای شارژ آسان از شارژر بی سیم استفاده کنید

اگر گوشی هوشمند شما با شارژ بی سیم سازگار است و کار می‌کند، لازم نیست کاری انجام دهید. فقط گوشی خود را روی پد شارژ قرار دهید.

 

میوه‌ای که می‌تواند گوشی هوشمند شما را شارژ کند

 

این ممکن است کمی خیلی عجیب به نظر برسد، اما محققان دانشگاه سیدنی روشی را توسعه داده‌اند که از میوه‌هایی مانند دوریان و جک فروت برای ایجاد ذخایر انرژی برای شارژ سریع الکتریسیته استفاده می‌کند.

آنها ادعا می‌کنند که این میوه‌ها ممکن است به شارژ وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه، لپ تاپ، تبلت در چند ثانیه کمک کنند.

 

با این حال در واقعیت شرایط متفاوت است و برخی روش‌های عملی نیز اثبات شده است.

این افسانه که می‌توانید از میوه برای شارژ گوشی خود استفاده کنید از نظر فنی درست است؛ اما به میوه و تجهیزات زیادی نیاز دارد. بنابراین غیر عملی است و توصیه نمی‌شود.

با این حال هر کسی می‌تواند از لیمو به عنوان منبع انرژی استفاده کند.

تنها چیزی که نیاز دارید مقداری روی (به عنوان مثال میخ گالوانیزه) و مقداری مس است (مثلاً مقداری لوله مسی با سوراخ کوچک صاف).

شما حدود 1 ولت، 1 میلی آمپر دریافت می‌کنید. که 1 میلی وات قدرت دارد. بنابراین با حدود 10000 لیمو می‌توانید 10 وات  قدرت به دست بیاورید که برای شارژ گوشی مورد نیاز است.

 

سوالات متداول در مورد شارژ گوشی هوشمند

چرا شارژر  گوشی کار نمی‌کند؟

شارژر شما ممکن است به دلایل مختلفی از کار بیفتد. مثلاً پریز دیواری آسیب دیده است، شارژر آسیب دیده، یا درگاه برق دستگاه شما خراب شده است.

 

چگونه پورت شارژ گوشی را تمیز کنیم؟

یکی از دلایلی که ممکن است گوشی شما شارژ نشود؛ تجمع گرد و غبار و چربی در پورت شارژ گوشی است.

برای تمیز کردن درگاه شارژ، می‌توانید از خلال دندان استفاده کنید. مراقب باشید گوشی تان آسیب نبیند. همچنین می‌توانید آن را نزد یک متخصص ببرید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.