چگونه بوی دود و سیگار را از روی لباس و مو پاک کنیم؟

0 1,402

بوی دود و سیگار بویی است که روی لباس شما باقی می‌ماند و در برابر شستشو مقاومت می‌کند. در اینجا چند راه وجود دارد که می‌توانید بوی دود و سیگار را از لباس و موهای خود خارج کنید.

چگونه بوی دود را از روی بدن و لباس خارج کنیم؟

به گزارش ایستاتگ؛ اگر بعد از پیک نیک  لباس‌هایتان را شسته‌اید و هنوز هم بوی دود می‌دهد، اگر سیگار کشیده اید و دوست ندارید لباس و بدن تان بوی سیگار دهد؛ در اینجا چند روش وجود دارد که باید امتحان کنید:

قبل از اینکه لباس‌های را بشویید، اجازه دهید  بوی دود به طور طبیعی از لباس خارج شود. برای این منظور لباس را برای مدتی در فضای باز قرار دهید.

در حالت ایده‌آل، لباس را در بیرون و روی بند رخت آویزان کنید.

حتی قرار دادن آن‌ها روی رخت آویز یا پشت صندلی و  یا قرار دادن آن‌ها در نزدیکی یک پنجره باز در طول شب کمک زیادی خواهد کرد.

با این حال، برای از بین بردن بوی دود از لباس ها، به یک شوینده نیاز دارید.

روش اول: آب داغ

لباس ها را در آب داغ بشویید (البته اگر روی برچسب لباس، شست و شو با آب داغ را ممنوع نکرده باشد).

روش دوم: سرکه

صرف نظر از دمای آب، بعد از آغشته کردن لباس با مواد شوینده، یک فنجان سرکه سفید را به لباس های خود اضافه کنید.

روش سوم: جوش شیرین

یک بار لباس‌های شسته شده را مانند حالت عادی شسته و آبکشی کنید. سپس دوباره مواد شوینده را اضافه کنید، پنج دقیقه صبر کنید، سپس ۱/۲ فنجان جوش شیرین اضافه کنید. (از جوش شیرین و سرکه با هم  استفاده نکنید.)

روش چهارم: کیسه زباله

لباس‌های بدبوی خود را در یک کیسه زباله قرار دهید، ۱/۲ تا یک فنجان جوش شیرین (بسته به تعداد لباس) اضافه کنید، کیسه را ببندید، آن را سریع تکان دهید و بگذارید بماند. یک شبانه روز بعد، لباس‌ها را بیرون بیاورید، جوش‌شیرین را بیرون بیاورید و آن‌ها را همانطور که می‌خواهید بشویید.

هوا خشک

لباس ها تازه شسته شده را روی بند رخت زیر نور خورشید خشک کنید.

اگر از خشک‌کن لباس استفاده می کنید، از تنظیمات دمای پایین استفاده کنید، زیرا حرارت بیش از حد بالا می‌تواند باعث پیوند مولکول‌ها شده و بوی روی الیاف باقی‌ بماند.

نکته

اشعه ماوراء بنفش نور خورشید به حذف بوی دود و سیگار کمک می کند.

با این حال، نور شدید خورشید می تواند باعث محو  و کدر شدن رنگ ها شود، بنابراین رنگ های تیره را در سایه روی بند آویزان کنید.

روش پنجم: از خوشبو کننده پارچه استفاده کنید

اگر بوی دود باقی ماند، از یک خوشبو کننده پارچه معطر یا بدون عطر استفاده کنید تا بوها را بپوشانید.

در این خوشبو کننده ها، مواد فرموله ای وجود دارند که با مولکول های بو متصل می شوند و باعث می شوند بو از بین برود. برای اسپری کردن، لباس را در بیرون قرار داده و عطر را روی آن اسپری کنید و اجازه دهید در هوای آزاد قرار بگیرد.

چگونه بوی دود را از موهای خود خارج کنیم؟

در صورتی که لباس هایتان آغشته به بوی دود شده؛ به راحتی می توانید آن را شسته و کنار بگذارید و یک لباس دیگر استفاده کنید. اما اگر بدن و موهایتان بوی دود بدهد؛ چه کار باید کرد؟

در اینجا چند راه برای از بین بردن بو از موهایتان وجود دارد (به جای استفاده از عطر):

خمیری از چهار قاشق غذاخوری جوش شیرین و ¾ فنجان آب  تهیه کرده و آن را روی موهای خیس بمالید. آن را روی موهای خود، از ریشه تا نوک سر، از جمله پوست سر، بمالید. بگذارید یک تا سه دقیقه بماند، سپس آن را بشویید، و شامپو معمولی تان را استفاده کرده و موهایتان را بشویید.

موهای خود را با ترکیب یک قسمت شامپو و یک قسمت سرکه سیب بشویید.

برخی از افراد با استفاده از شامپوی براق کننده ؛ به خصوص شامپویی که حاوی سرکه سیب است؛ بوی دود را از روی موهایشان از بین می برند.

بوی سیگار

دود سیگار بر روی پوست، مو و بدن شما از داخل و خارج تأثیر می گذارد.

در بیرون پوست، دود سیگار یک بقایای سرطان زا است که روی مو و پوست رسوب می‌کند. ممکن است آن را احساس نکنید، اما وجود دارد و بوی دود آزاد می کند.

جذب نیکوتین، هم در ریه ها و هم از طریق پوست، بر غدد عرق نیز تأثیر می گذارد.

نیکوتین باعث می شود بیشتر عرق کنید و بوی عرق شما بیشتر خواهد شد. اگر زیاد عرق کنید، پوست شما شروع به بوی دود گندیده می‌کند.

دود سیگار داخل دهان، لثه ها، دندان ها و زبان شما وارد می شود.

 

از بین بردن بوی سیگار از پوست

دست هایتان را بشویید. با در دست گرفتن سیگار انگشتان شما بو می دهند.

قاشق چای خوری جوش شیرین را به چند قطره صابون مایع دست در کف دست خود، با هم مخلوط کنید و به شدت زیر آب گرم بمالید. به پوست زیر ناخن و ناحیه بین هر انگشت دقت کنید و این بخش ها را هم به خوبی بشویید.

استفاده از دستکش و پوشاندن پوست تا حد امکان در هنگام سیگار کشیدن به جلوگیری از بوی بد کمک می کند.

صورت خود را پاک کنید. استفاده از پدهای پاک کننده صورت به از بین بردن باقی مانده دود سیگار کمک می کند.

استفاده از ضد عفونی کننده دست. برخی از سیگاری ها از ضدعفونی کننده دست مبتنی بر الکل استفاده می کنند.  این کار مقداری از بو را از بین می برد، اگرچه ممکن است پوست حساس را نیز بسوزاند یا تحریک کند. به هیچ وجه از آن در اطراف چشم استفاده نکنید.

دوش گرفتن. ممکن است حمام یا دوش گرفتن بعد از هر سیگار غیرعملی باشد، اما تا جایی که می توانید حمام کنید، به خصوص بعد از فعالیت هایی که باعث تعریق شما می شود.

از بین بردن بوی سیگار از موها

موهایتان را بشویید و این کار را تکرار کنید. شامپو کردن موهایتان بهترین راه برای از بین بردن بوی سیگار است. این برای ریش و سبیل نیز صدق می کند.

روی موهایتان مقداری شامپوی خشک اسپری کنید. اگر نمی توانید موهای خود را بشویید، شامپوی خشک می تواند به کاهش بوی سیگار کمک کند.

از بین بردن بوی سیگار از نفس

مسواک بزنید. اگر سیگار می کشید، مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، غرغره کردن دهانشویه و استفاده از زبان پاک کن بعد از هر سیگار بهترین راه برای از بین بردن بوی بد است.

آب نبات های سفت، قطره های سرفه،  آدامس نعناع تنفسی نیز می توانند به کنترل بو کمک کنند.

به خاطر داشته باشید که سیگار باعث می شود که داخل بینی شما بو بگیرد  که می تواند بر بوی نفس شما نیز تاثیر بگذارد.

از بین بردن بوی سیگار از لباس

حتی اگر برای سیگار کشیدن به فضای بیروی بروید، مطمئناً بوی سیگار روی لباس هایتان  وارد می شود.

اگر بعد از هر بار استفاده از سیگار، لباس خود را نشویید، کمد شما نیز بوی سیگار می دهد. این راه حل ها می توانند کمک کنند:

لباس های خود را با مواد شوینده معمولی با اضافه کردن یک فنجان جوش شیرین بشویید.

در صورت امکان بگذارید در هوای آزاد خشک شود. اگر یک بار شستشو برای از بین بردن بو کافی نیست، قبل از خشک کردن لباس، چندبار دیگر لباس را شستشو دهید. خشک‌کن‌ها دمای بالا می توانند بوی سیگار را روی لباس تثبیت کنند.

منبع: lifehacker

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.