چگونه آدرس IP مودم را پیدا کنیم؟

0 294

اگر می‌خواهید تغییراتی در مودم خود ایجاد کنید؛ باید آدرس IP مودم خود را بدانید. مثلاً اگر بخواهید نام شبکه را تغییر دهید، رمز وای فای جدیدی تنظیم کنید یا از کانال دیگری برای افزایش سرعت اینترنت خود استفاده کنید باید آی‌پی مودم را بدانید.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از hellotech،  این بخش‌ها و قابلیت‌های ذکر شده از طریق صفحه ورود به سیستم روتر شما قابل دسترسی هستند، اما تنها در صورتی می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید که بدانید چگونه آدرس IP مودم خود را پیدا کنید.

 

آدرس IP مودم چیست؟

آدرس IP مودم

آدرس پروتکل اینترنت (IP) یک رشته منحصر به فرد از اعداد است که دستگاه‌های موجود در شبکه را شناسایی می‌کند.

این شبیه یک آدرس پستی است که به مامور پست اجازه می‌دهد متوجه شود بسته‌های پستی شما را باید کجا تحویل دهد.

برای ورود به تنظیمات مودم و تغییر رمز وای فای به همراه سایر تنظیمات شبکه به آدرس IP مودم خود نیاز دارید.

 

چگونه آدرس IP پیش فرض مودم را پیدا کنیم؟

آدرس IP مودم

اغلب می‌توانید آی‌پی پیش فرض مودم را در پشت بدنه، کنار یا پایین مودم فیزیکی خود مشاهده کنید. این آدرس IP ممکن است پویا باشد، به این معنی که ممکن است در طول زمان تغییر کند.

با این حال، همیشه می‌توانید دکمه ریست مودم خود را فشار دهید، تا آدرس IP به حالت پیش‌فرض بازنشانی شود.

علاوه بر این  ممکن است نام کاربری و رمز عبور روتر خود را در نزدیک آی‌پی مودم مشاهده کنید. این اطلاعات ورود به سیستم پیش فرض است که هنگام ورود به مودم خود از مرورگر وب استفاده می‌کنید.

 

چگونه آدرس آی‌پی مودم خود را در ویندوز پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن آدرس IP در رایانه ویندوزی، کلیدهای Windows + R را روی صفحه کلید فشار دهید، “CMD” را در پنجره Run تایپ نمایید و روی اوکی کلیک کنید.

حالا بایدipconfig را در پنجره Command Prompt تایپ کرده و اینتر را بزنید. آدرس IP روتر خود را در کنار عبارت Default Gateway  مشاهده خواهید کرد.

 

توجه: علاوه بر این شما می‌توانید روی نماد ذره بین در پایین صفحه کلیک نمایید و CMD را در نوار جستجو تایپ کنید و سپس روی Open کلیک کنید.

سپس در این مرحله ipconfig را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید. آدرس IP روتر را در کنار Default Gateway  مشاهده می‌کنید.

بسته به رایانه و دستگاه‌هایی که به شبکه وصل کرده‌اید، ممکن است مجبور شوید برای دیدن این بخش به پایین صفحه بروید.

 

توجه: اگر بیش از یک آی‌پی مودم در لیست مشاهده کردید، از آدرسی استفاده کنید که دارای 4 اعداد است که با نقطه از هم جدا شده اند.

علاوه بر این ممکن است آدرس IPv6 روتر را مشاهده کنید که طولانی‌تر است و از حروف و اعداد جدا شده با دو نقطه استفاده می‌کند.

 

چگونه آدرس آی‌پی مودم خود را در مک پیدا کنید؟

برای پیدا کردن آدرس IP مودم در مک، روی نماد Apple در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک نمایید و System Preferences را انتخاب کنید.

در این مرحله روی Network کلیک کنید، Wi-Fi را در نوار کناری سمت چپ انتخاب نمایید و روی Advanced کلیک کنید.

در نهایت در این مرحله، به تب TCP/IP بروید و آدرس آی‌پی مودم خود را در کنار مودم پیدا خواهید کرد. شماره درج شده در کنار آدرس IPv4 آدرس IP مک شما است.

 

توجه: اگر از طریق اترنت متصل هستید، با انتخاب اترنت از نوار سمت چپ، آدرس آی‌پی مودم شما با سایر اطلاعات شبکه نمایش داده می‌شود.

 

چگونه آدرس آی‌پی مودم را در آیفون پیدا کنیم؟

برای پیداکردن آدرس آی‌پی مودم خود در آیفون، به مسیر Settings > Wi-Fi بروید و شبکه WiFi را انتخاب کنید. سپس روی نماد “i” در سمت راست ضربه بزنید، به پایین صفحه بروید؛  آدرس IP روتر را در کنار Router مشاهده می‌کنید. سپس می‌توانید روی آدرس IP مودم خود ضربه بزنید و نگه دارید تا آن را در کلیپ بورد خود کپی کنید و بدون اشتباه تایپی از آن استفاده کنید.

 

چگونه آدرس آی‌پی مودم  را در اندروید پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن آدرس IP مودم خود در گوشی اندرویدی، باید انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید و روی «اینترنت/ Internet» ضربه بزنید.

در این مرحله شبکه WiFi خود را انتخاب نمایید و روی نماد چرخ دنده در سمت راست ضربه بزنید. در نهایت، به پایین صفحه بروید و آدرس IP مودم خود را در کنار عبارت  Gateway مشاهده کنید.

 

آی‌پی مودم شبیه آدرس منزل شما است: بدون این آدرس، مامور پست نمی‌داند بسته‌های شما را به کجا تحویل دهد.

بدون آدرس IP، اینترنت نمی‌داند اطلاعات شما را به کجا ارسال کند.

اگر می‌خواهید نام کاربری و رمز عبور WiFi، تنظیمات امنیتی و موارد دیگر در مودم را تغییر دهید، باید آدرس IP رایانه و آدرس IP مودم خود را بدانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.