چند روش برای جستجوی معکوس تصاویر در اندروید

0 794

اگر در گوشی اندروید خود از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنید؛ جستجوی معکوس تصاویر آسان است. با ما همراه باشید تا با روش‌های جستجوی معکوس تصاویر در اندروید و ios آشنا شوید.

به گزارش ایستاتگ؛ شما همچنین می‌توانید با ضربه زدن و نگه داشتن تصویر و سپس انتخاب جستجو با لنز گوگل، جستجوی تصویر را به صورت معکوس انجام دهید.

اگر تصویری در گوشی شما ذخیره شده، می‌توانید روی نماد لنز گوگل در نوار جستجوی کروم ضربه بزنید و سپس به منبع عکس و عکسای مشابه آن دست پیدا کنید.

اگر به دنبال آن هستید تا متوجه شوید یک عکس در کدام سایت‌های دیگر به صورت آنلاین منتشر شده است؛ برای بررسی حق چاپ یا انتشار و یا شناسایی منبع عکس می‌توانید از جست و جوی معکوس تصاویر استفاده کنید.

این قابلیت علاوه بر نسخه‌ی دسکتاپ در گوشی‌های اندرویدی نیز در دسترس است. شما می‌توانید از سه روش زیر برای جست و جوی معکوس تصاویر استفاده کنید.

 

آموزش جستجوی معکوس تصاویر در اندروید

چند راه برای جستجوی تصویر با استفاده از دستگاه اندرویدی شما وجود دارد. اما قبل از ادامه، مطمئن شوید که مرورگر گوگل کروم گوشی اندرویدی شما به روزرسانی شده است.

برنامه Google Chrome را باز کنید.

به http://images.google.com بروید.

برای یافتن تصویر مورد نظر خود جستجو کنید.

تصویری را که می‌خواهید در جستجوی عکس معکوس استفاده کنید را پیدا کنید.

روی تصویر ضربه بزنید.

روی نماد Google Lens در بالا سمت راست ضربه بزنید و گوگل جستجوی عکس را انجام می‌دهد.

نتایج جستجوی معکوس عکس در زیر تصویر اصلی در یک پاپ آپ ظاهر می‌شود. صفحه پاپ آپ را به سمت بالا بکشید تا نتایج کامل را ببینید.

 

نکته: یک مربع گرد با حاشیه‌های سفید در امتداد گوشه‌های آن خواهید دید که تمام یا بخشی از تصویر را می‌پوشاند.

این بخشی است که گوگل جستجوی عکس معکوس خود را در آن متمرکز کرده است.

می‌توانید گوشه‌ها را بکشید تا مربع را بزرگ یا کوچک کنید یا می‌توانید آن را حرکت دهید تا جستجو را در جای دیگری متمرکز کنید.

استفاده از عکس از وب سایت

همچنین می‌توانید جستجوی عکس معکوس را مستقیماً از یک وب سایت انجام دهید که بسیار راحت است.

برای این کار برنامه Google Chrome را باز کنید.

به صفحه وب با تصویری که می‌خواهید با آن جستجو کنید بروید.

روی تصویر ضربه بزنید و نگه دارید تا یک منوی پاپ آپ ظاهر شود.

روی «جستجوی گوگل با لنز گوگل» ضربه بزنید.

بعد از مدتی نتایج جستجوی تصویر را در زیر تصویری که با آن جستجو کرده‌اید، مشاهده می‌کنید. برای مشاهده کامل نتایج، انگشت خود را به بالا بکشید.

استفاده از عکس از دستگاه شما

اگر تصویری که می‌خواهید با آن جستجو کنید، به جای اینکه در یک صفحه وب باشد، قبلاً در گوشی شما ذخیره شده است، می‌توانید از آن برای جستجوی معکوس عکس استفاده کنید.

برنامه Google Chrome را باز کنید.

در نوار جستجو، روی نماد Google Lens در سمت راست ضربه بزنید. ممکن است گوگل کروم اجازه‌ی دسترسی به گالری و دوربین را درخواست کند. آن را تأیید کنید.

نکته: اگر ویجت نوار جستجوی گوگل را در صفحه اصلی گوشی اندروید خود دارید، نماد لنز گوگل روی آن قرار دارد. به شرطی که برنامه گوگل را به روزرسانی کرده باشید؛ می‌توانید برای انجام جستجوی معکوس عکس روی آن ضربه بزنید.

اگر تصویر لایو است، روی جستجو با دوربین خود در قسمت بالا ضربه بزنید و از آن عکس بگیرید.

در غیر این صورت، در گالری خود بگردید و روی تصویری که می‌خواهید با آن جستجو کنید ضربه بزنید.

سپس نتایج جستجوی تصویر را در زیر تصویری که با آن جستجو کرده‌اید، خواهید دید. برای مشاهده کامل نتایج، روی ناحیه به سمت بالا بکشید.

موتورهای جستجوی معکوس تصاویر

موتورهای جستجوی کمی وجود دارند که به جستجوی تصاویر اختصاص داده شده‌اند، اما همه آنها مستقیماً با گوشی هوشمند یا مرورگرهای پیش فرض شما کار نمی‌کنند.

TinEye

تا به امروز بیش از ۵۲ میلیارد تصویر در این موتور جست و جو قرار گرفته است. در نسخه‌ی تلفن همراه، فقط روی نماد آپلود (فلش بالا) کلیک کنید تا گزینه‌هایی برای گرفتن عکس، استفاده از گالری یا آپلود از سرویس‌های شخص ثالث در اختیار شما قرار گیرد.

Yandex

موتور جستجوی Yandex روسیه کمی شبیه Bing-goes-Cyrillic است.

این یک موتور جستجوی تصویر منحصر به فرد است که مستقیماً از مرورگر روی دستگاه‌های تلفن همراه کار می‌کند.

روی Images کلیک کنید، روی نماد دوربین در نوار جستجو ضربه زده، و گزینه‌های زیر را دریافت خواهید کرد:

عکس بگیرید، یک عکس آپلود کنید، یا یک عکس را در یک سرویس شخص ثالث پیدا کنید.

CamFind

رایگان برای اندروید و iOS

این یک ابزار کاربردی برای گرفتن عکس با گوشی هوشمند و جستجوی عکس‌های مشابه، و همچنین مقایسه قیمت‌ها در صورتی است که عکس پولی باشد.

Search By Image

رایگان برای اندروید

می‌توانید قبل از آپلود کردن عکس از طریق این برنامه، تصویری را از یکی از منابع Google، Bing، TinEye و Yandex استخراج کنید.

Reversee

رایگان برای iOS

این برنامه عکس‌های شما را مستقیماً به پایگاه داده Google Images ارسال می‌کند تا تصاویر مشابه را جستجو کند، اما برای دریافت عکس از Bing و Yandex، باید از طریق خرید درون‌برنامه‌ای، آن را به نسخه حرفه‌ای ۳.۹۹ دلار ارتقا دهید.

Reverse Image Search: Eye Lens

اشتراک ۲.۹۹ دلاری برای iOS

این برنامه، یک برنامه افزودنی به سایر اپلیکیشن ها اضافه می‌کند. یکی از این افزودنی‌ها، دکمه‌هایی در بخش Photos، فیس‌بوک و سایر برنامه‌ها است. بنابراین در کنار گزینه‌های با کپی یا ارسال، گزینه‌ای برای جستجوی تصویر خواهید داشت. نتایج در مرورگر تلفن همراه شما ظاهر می‌شوند و از Google، TinEye و Yandex استخراج می‌شوند.

منبع: businessinsider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.