چرا تبلت من روشن نمی‌شود؟

0 409

اگر تبلت شما روشن نمی‌شود، به این معنی نیست که شکسته و یا غیر قابل تعمیر است. در واقع، تعدادی زیادی دلایل وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید تا تبلت شما روشن شود و دوباره کار کند.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از lifewire، به طور مثال یکی از ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین دلایلی که تبلت روشن نمی‌شود؛ تمام شدن شارژ باتری آن است.

به محض اینکه تبلت را به شارژر وصل کردید؛ چند دقیقه صبر کنید؛ خواهید دید که تبلت روشن می‌شود. البته دلایل جدی‌تری نیز وجود دارد که تبلت شما روشن نمی‌شود.

با ما همراه باشید تا به این دلایل آشنا شده و این مشکلات را برطرف کنید.

این راهنما بر روی راه‌حل‌های کلی تمرکز دارد که روی همه تبلت‌ها، چه دستگاه‌های اندرویدی سامسونگ، هوآوی یا گوگل، کار می‌کنند. در صورت لزوم، دستورالعمل‌های خاصی برای آیپد های اپل نیز ارائه می‌شود.

 

چرا تبلت من شارژ نمی‌شود یا روشن نمی‌شود؟

اگر تبلت شما روشن نمی‌شود و با شارژ نمی‌شود، مشکلاتی وجود دارد که می‌تواند باعث آن شود.

 

  • ممکن است شارژر خراب باشد یا کابل آسیب دیده باشد.
  • اتصالات درگاه شارژ ممکن است کثیف شده یا آسیب دیده باشد. حتی  تبلت‌های ضد آب نیز ممکن است به دلیل خرابی پورت شارژرشان، عمل شارژ را انجام ندهند.
  • ممکن است دستگاه در حالت خاموش فریز شده باشد.
  • ممکن است یک مشکل نرم افزاری مانع از روشن شدن آن شود.
  • ممکن است صفحه نمایش شکسته باشد.
  • تبلت ممکن است خیلی گرم یا خیلی سرد شده باشد.

رفع برخی از این مشکلات راحت‌تر از سایر موارد است، اما راه حل‌هایی وجود دارد که می‌توانید قبل از رفتن به تعمیرگاه، آنها را امتحان کنید.

 

چگونه تبلتی را که روشن نمی‌شود را تعمیر کنید؟

خواه تبلت شما به یک باره دچار این مشکل شده باشد و یا چند روز در کشوی میزتان بوده و حالا روشن نمی‌شود؛ می‌توانید از مراحل زیر برای تعمیر کردن آن استفاده کنید.

در ابتد بهتر است برای چند دقیقه آن را شارژ کنید

شارژر اصلی و رسمی تبلت خود را پیدا کنید و آن را وصل کنید. تبلت را برای مدتی زمین بگذارید و سعی کنید آن را در حالی که در حال شارژ شدن است روشن کنید. اگر کار نکرد و روشن نشد، شارژر سازگار دیگری را تست کنید، ترجیحاً  از شارژر دیگری استفاده کنید که مطمئن هستید سالم است و دستگاه دیگر را شارژ می‌کند.

همچنین می‌توانید کابل مورد استفاده بین شارژر و تبلت را تعویض کنید. سعی کنید از یک پریز دیواری دیگر امتحان کنید. شاید پریز دیواری شما دچار مشکل شده باشد.

اگر فکر می‌کنید درگاه شارژ تبلت کثیف است، سعی کنید با یک پارچه بدون پرز و مقداری الکل ایزوپروپیل این محل را به خوبی تمیز کنید.

 

دمای تبلت را بررسی کنید:

اگرچه این مشکل فقط در محیط‌هایی با گرما و یا سرمای شدید رخ می‌دهد، مطمئن شوید که تبلت را در زمانی شارژ می‌کنید که دمای محیط خیلی سرد یا خیلی گرم نیست. مطمئن شوید که تبلت زیر نور مستقیم خورشید قرار ندارد و یا برای مدت زمانی در محیط بیرونی سرد قرار گرفته نشده است.

تبلت را به مکانی با دمای نرمال و  متوسط ببرید و قبل از شارژ مجدد صبر کنید تا دما عادی شود.

 

چرخه برق:

اگر تبلت خاموش نیست، اما در حالت خاموش قفل شده است، می‌توانید چرخه برق را انجام دهید. در صورت امکان می‌توانید این کار را با خارج کردن باتری و قرار دادن مجدد آن انجام دهید. همچنین، دکمه پاور را تا یک دقیقه نگه دارید.

هر برند تبلت راه بخصوصی را برای چرخه برق تبلت ارائه می‌دهد، بنابراین برای اطمینان، قبل از انجام، روش خاص تبلت خود را جستجو کنید.

 

آن را به رایانه وصل کنید:

سعی کنید دستگاه را به یک رایانه سازگار وصل کنید و ببینید آیا شناسایی می‌شود یا خیر. اگر شناسایی شد، احتمالاً دستگاه خراب نیست.

 

ابزار unbricking را امتحان کنید:

برخی از دستگاه‌های اندرویدی را می‌توان تعمیر کرد، حتی اگر بریک شده باشند. یا حداقل می‌توانید اطلاعات درون دستگاه را بازیابی کرد. این مراحل را امتحان کنید تا ببینید آیا می‌توانید تبلت خود را روشن کنید.

 

ریست فکتوری تبلت

در صورتی که مشکلی در نرم افزار باعث شود تبلت شما روشن نشود، بازنشانی و ریست تبلت اندروید یا iOS می‌تواند مشکل را حل کند.

بازنشانی به تنظیمات کارخانه، تمام  اطلاعات تبلت را به‌گونه‌ای پاک می‌کند که انگار کاملاً نو است، بنابراین این راه را به عنوان  آخرین راه حل در نظر بگیرید.

برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه در زمانی که تبلت روشن نمی‌شود، باید از حالت بازیابی اندروید یا iOS استفاده کنید.

 

سوالات متداول

تبلت روشن نمی‌شود؛ چکار کنم؟

هر زمانی که تبلت شما روشن نمی‌شود یا صفحه نمایش سیاه می‌شود و دوباره روشن نمی‌شود، اولین قدم و راه حل این است که باید تبلت را به یک شارژر سالم و با یک کابل و پریز سالم شارژ کنید. اگر این روش کار نمی‌کند و تبلت حتی با شارژر شارژ نمی‌شود یا روشن نمی‌شود، باید راه حل‌های احتمالی دیگری را امتحان کنید.

 

چگونه تبلت خود را به اجبار روشن کنیم؟

متأسفانه، اگر عیب‌یابی اولیه کار نکرد و تاثیری نداشت، نمی‌توانید تبلت خود را به زور و اجبار روشن شود. در این شرایط باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.