۱۰ ویژگی شگفت انگیز گوگل کروم که بهتر است بدانید

0 871

گوگل کروم یک مرورگر محبوب در جهان است و ویژگی‌های قدرتمندی دارد که باعث این محبوبیت شده است. شما به عنوان یک کاربر گوگل کروم ممکن است از برخی از این ویژگی‌ها مطلع نباشید.

اشتراک گذاری تب گوگل کروم و یا کل آن

به گزارش ایستاتگ، ممکن است فکر کنید برای به اشتراک گذاشتن برگه کروم یا کل آن در صفحه دیگری به نرم افزار جدا نیاز دارید. اما کروم این قابلیت را دارد و استفاده از آن بسیار آسان است.

گوگل کروم در حین ارسال محتوا به Chromecast یا Nest Smart Display سه گزینه ارائه می‌دهد.

می‌توانید یک تب، یک فایل یا کل دسکتاپ خود را ارسال کنید.

این گزینه به راحتی از منوی کروم قابل دسترسی است. این قابلیت در نسخه‌ی کروم در ویندوز، مک و لینوکس به راحتی کار می‌کند.

جست و جو در وب سایت‌ها با Omnibox

Omnibox Chrome – که به عنوان نوار آدرس شناخته می‌شود؛ می‌تواند کارهای مختلفی انجام دهد. شما می‌توانید با استفاده از آن به جز گوگل در وب سایت‌های خاص دیگر نیز جست و جو کنید.

به جای جستجو در گوگل برای موضوعی مانند “howtogeek google chrome” در وب سایت ما، می‌توانید مستقیماً از omnibox در How-To Geek جستجو کنید. در واقع، تقریباً با هر وب سایتی که می‌خواهید می‌توانید این کار را انجام دهید.

جستجوی متن هایلات شده با کلیک راست

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی جستجو در کروم، امکان جستجوی سریع هر متنی است که هایلایت شده است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که متنی را هایلایت کرده و سپس کلیک راست کرده و «جستجوی [ارائه‌دهنده] برای [متن]» را انتخاب کنید. یک برگه جدید با جستجوی از پیش تعیین شده برای متن هایلایت شده باز می‌شود. یک میانبر فوق العاده سریع برای جستجوی متن‌های مورد نیاز که باعث صرفه جویی در زمانتان می‌شود.

Tab Groups

اگر تعداد زیادی برگه در کروم را باز می‌کنید، بهتر است در مورد Tab Groups اطلاعات بیشتری داشته باشید. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که برگه‌ها را در گروه‌ها سازماندهی کرده و آنها را جمع کنید تا فضای موجود در نوار تب‌ها ذخیره شود.

گروه‌های تب را می‌توان با هم جابجا کرد و با رنگ‌ها و نام ها برچسب گذاری کرد. این یک ویژگی مفید است که اکثر مرورگرهای مدرن ارائه می‌دهند.

جستجوی تب های گوگل کروم

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که به شما کمک می‌کند تب‌های شلوع گوگل کروم را مدیریت کنید؛ جستجوی تب است.

اگر نمی‌توانید برگه مورد نیاز خود را پیدا کنید؛ به سادگی روی فلش کوچک در نوار بالای پنجره کروم ضربه زده و همه‌ی آنها را در یک لیست ببینید. اگر نام تب را می‌دانید، آن را در نوار جستجو تایپ کنید تا به سرعت به آن تب خاص بروید.

تغییر پس زمینه تب جدید به طور خودکار

جزئیات پس‌زمینه تب جدید گوگل کروم را می‌توانید با کلیک روی لینک منبع در گوشه سمت چپ پایین صفحه تب جدید بررسی کنید.

صفحه تب جدید کروم به طرز شگفت آوری مفید است. دارای میانبرهایی برای Gmail و Google Images، یک نوار جستجو و وب سایت‌هایی که اغلب بازدید می‌کنید. می‌توانید با پس‌زمینه، کمی رنگ و آب بیشتری به صفحه جدید بیاورید.

می‌توانید یک پس‌زمینه تنظیم کنید تا همیشه از آن استفاده کنید، اما اگر تنوع بیشتری می‌خواهید؛ می‌توانید به طور خودکار از پس زمینه‌های مختلف استفاده نمایید. این قابلیت هر روز با پس زمینه‌ای جدید شما را غافلگیر می‌کند.

تغییر محل ذخیره دانلودها

به‌طور پیش‌فرض، کروم دانلودها را در پوشه «Downloads» دستگاه شما ذخیره می‌کند. اما شما می‌توانید مکان ذخیره‌ی دانلودها را تغییر دهید.

در واقع شما برای پوشه دانلود خود دو انتخاب دارید. می‌توانید هر مکان پیش فرضی را که می‌خواهید انتخاب کنید یا با یک قابلیت جدید هربار دانلودها را در یک پوشه جدید ذخیره کنید.

زیرنویس لایو در گوگل کروم

زیرنویس یک ویژگی ضروری برای افرادی است که دارای اختلال بینایی یا شنوایی هستند. سایت‌هایی مانند یوتیوب YouTube دارای زیرنویس‌های داخلی هستند، اما همه جا اینطور نیست. کروم می‌تواند این مشکل را برای شما رفع کند.

«زیرنویس‌های لایو» قابلیتی است که به‌طور خودکار زیرنویس‌ها را برای هر ویدئو یا صدایی که در مرورگر شما پخش می‌شود، روی صفحه قرار می‌دهد. این ویژگی مستقیماً در گوگل کروم در دسترس است و نیاز به هیچ افزونه‌ای نیست.

برنامه‌های افزودنی را در حالت ناشناس فعال کنید

ویژگی حالت ناشناس کروم شامل برنامه‌های افزودنی نصب شده شما نمی‌شود. این یک ویژگی حفظ حریم خصوصی است، اما در صورت تمایل می‌توانید به برنامه‌های افزودنی خاص اجازه دهید در حالت ناشناس مجاز و فعال شوند.

خبر خوب این است که نیازی نیست همه یا هیچ کدام را انتخاب کنید. شما می‌توانید مشخص کنید کدام افزونه‌ها در حالت ناشناس فعال شوند. کدام یک مجوز ندارند. البته به خاطر داشته باشید که این امکان تنها به افزونه‌هایی داده می‌شود که در حالت ناشناس به مرور شما دسترسی داشته باشند.

ویژگی‌های پنهان گوگل کروم

در نهایت، چندین ویژگی مخفی در گوگل کروم وجود دارد که ممکن است از دید شما پنهان شده باشد.

این ویژگی‌ها در پشت «پرچم‌هایی» پنهان هستند که باید به صورت دستی فعال شوند. گوگل به طور مداوم در حال اضافه کردن و حذف پرچم‌ها با ویژگی‌های جدید است.

البته این ویژگی‌ها دائمی نیستند و ممکن است گوگل بعد از مدتی آن‌ها را از بین ببرد. با این حال، امتحان کردن این ویژگی‌ها می‌تواند سرگرم کننده باشد، فقط بهتر است از نظر عاطفی وابسته نشوید.

منبع: howtogeek

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.