۸ اثر باورنکردنی ترک شکلات در یک ماه

0 380

شکلات می‌تواند شیرین و خوشمزه باشد؛ اما فواید ترک شکلات در یک ماه شیرین‌تر از خوردن آن است. شما با ترک شکلات می‌توانید زندگی بهتر و سالم‌تری را تجربه کنید.

به گزارش ایستاتگ و به نقل از eatthis، اگر عاشق شکلات هستید، پس تنها نیستید.

طبق تحقیقات، آمریکایی ها به طور متوسط ​​سالانه ۹.۵ پوند شکلات می‌خورند که در رتبه نهم ۱۰ مصرف کننده برتر شکلات در جهان قرار دارند.

اگر فکر می کنید این آمار زیاد است، نگاهی به سوئیس بیندازید. در سوئیس به طور متوسط ​​هر فرد سالانه ۱۹.۸ پوند شکلات میل می‌‌کند.

 

اگرچه شکلات خوشمزه است، اما برخی از شکلات ها اثرات منفی بر سلامت ما دارند.

 

همه شکلات ها یکسان ساخته نمی‌شوند. به عنوان مثال، شکلات تلخ فوایدی برای سلامتی دارد، اما انواع دیگر مانند شکلات سفید و شیری چربی و شکر دارد که برای بدن مضر است.

 

برای به دست آوردن فواید سلامتی حداکثر کاکائو، شکلات تلخی را انتخاب کنید که ۷۰ درصد یا بیشتر  است.

 

این درصد کاکائو درصد شکر را نیز به شما می‌گوید. به عنوان مثال، اگر روی شکلات برچسب “۵۰٪” باشد، به این معنی است که از ۵۰٪ کاکائو و ۵۰٪ شکر و لبنیات ساخته شده است.

اگر احساس می‌کنید که عادات شکلات خوردن شما بر سلامتی تان تأثیر منفی گذاشته بهتر است آن را محدود کنید.

 

قطع کردن مصرف شکلات ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد، اما می‌تواند برای ذهن و بدن شما معجزه کند.

از استراحت شبانه بهتر تا خلق و خوی آرام تر، در اینجا برخی از اثرات ترک شکلات به مدت ۳۰ روز ذکر شده است.

 

۸ اثر باورنکردنی ترک شکلات در یک ماه

 نوسانات خلقی کمتر

وقتی شکلات را حذف می‌کنیم، شکر را نیز حذف می‌کنیم، که می‌تواند تأثیر خوبی بر خلق و خوی ما داشته باشد.

وقتی شکر را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنید، از یکی از دلایل اصلی نوسانات خلقی و تحریک‌پذیری دور می شوید.

قند سمی است و می‌تواند انرژی را کاهش داده و در عین حال سطح قند خون را نیز بالا و پایین کند.

این شرایط منجر به نوسانات خلقی، هوس‌ها و سایر رفتارهای ناسالم می شود.

 

کاهش وزن

آیا در کاهش وزن خود مشکل دارید؟ حذف شکلات از رژیم غذایی، حتی برای یک ماه، می تواند باعث کاهش کالری و قند شده و سپس منجر به کاهش وزن شود.

از آنجایی که قندهای افزوده بیشتر در غذاها و نوشیدنی‌ها و به‌ویژه در شکلات وجود دارند، ردیابی میزان قندی که در روز می‌خورید دشوار است، کاهش مصرف قندهای افزوده می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و سلامت کلی را بهبود بخشید.

 

کمتر دچار سوزش سر دل می‌شوید

طبق تحقیقات، تقریباً یک سوم آمریکایی ها به صورت هفتگی رفلاکس اسید  معده را تجربه  می‌کنند. شکلات یک غذای اسیدی است و می‌تواند باعث ایجاد یا بدتر شدن علائم سوزش سر دل یا رفلاکس اسید معده شود، هر چه شکلات شیرین‌تر باشد، تحریک‌کننده‌تر است.

 

بهتر بخوابید

اگر شکلات را صورت افراطی مصرف کنید، خوابیدن در شب ممکن است مشکل باشد.

این به این دلیل است که شکلات حاوی کافئین است و می‌تواند شما را بیدار نگه دارد. کافئین در حد اعتدال خوب است، اما اگر فردی هستید که صبح قهوه می‌نوشید، بعد ظهر شکلات بخورد در خواب شب دچار مشکل خواهد شد.

همچنین می‌تواند اضطراب را بیشتر کند، بنابراین کاهش میزان مصرف شکلات می‌تواند به شما کمک کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

 

افزایش آگاهی عاطفی را تجربه کنید

با پرهیز از مصرف شکلات به مدت یک ماه، ممکن است آگاهی عاطفی شما بیشتر شود.

خوردن شکلات راهی آسان برای آرام کردن احساسات ناخوشایند است. اما وقتی شکلات را به مدت یک ماه کنار بگذارید اجساسات خود را بیشتر درک می‌کنید .

وقتی از غذا برای “تسکین” احساسات خود استفاده نمی کنید، “ارتباط و وضوح بیشتری” احساس خواهید کرد.

 

ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را کاهش خواهید داد

یک تکه شکلات شیری حاوی ۲۴ گرم شکر است. اگر چند بار در هفته میل کنید؛ تقریباً ۲۰۰ گرم شکر اضافه شده، فقط از شکلات به بدن شما می رسد.

بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی در سال ۲۰۱۸، مشخص شد که رژیم های غذایی حاوی قند بالا می‌توانند شما را در معرض خطر بیماری کبد غیر چرب قرار دهند. با کاهش مصرف شکلات می‌توانید به کاهش خطر ابتلا به این بیماری کمک کنید و در عین حال خطر ابتلا به دیابت و چاقی را در طول مسیر کاهش دهید.

 

خطر کمتر برای بیماری های قلبی عروقی

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ توسط JAMA Internal Medicine، مشخص شد که ارتباط مستقیمی بین مصرف قند افزوده و افزایش خطر مرگ و میر CVD (بیماری های قلبی عروقی) وجود دارد. با تغییر عادت شکلات و جایگزین های سالم‌تر، مانند میوه ها و آجیل، ممکن است خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی کاهش یابد.

میگرن کمتر

در حالی که شکلات مدت‌ها به عنوان یک محرک بالقوه میگرن در نظر گرفته می‌شد، مطالعه‌ای به تثبیت نقش شکلات در شکل‌گیری میگرن پرداخته است. اما آنها نتوانستند شواهد کافی مبنی بر اینکه شکلات به تنهایی محرک میگرن است پیدا کنند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.