عوامل موثر بر افزایش رتبه الکسا

4 1,418

یکی از مهمترین تعاریفی که برای رتبه الکسای سایتها مطرح می شود این است که به صاحبان کسب و کارها کمک می کند که بتوانند از میزان محبوبیت سایتهای مقصد برای ایجاد تابلوهای تبلیغاتی بنگاه خویش، مطلع شوند.
همین مساله در چند سال گذشته باعث شده است تا وبمسترها در ارتقای رتبه الکسا سایت خود اهتمام ویژه داشته باشند.
در این مطلب از ایستاتگ چند عامل موثر بر رتبه بندی سایتها در الکسا که از طریق رفتار سنجی این ابزار در سالهای گذشته و تجربه نگارنده به دست آمده است را نام می بریم.

راههای افزایش رتبه الکسا
راههای افزایش رتبه الکسا

۱- ورودی های متنوع
الکسا در سالهای گذشته نشان داده است که به ورودی های متنوع امتیاز بالایی تعلق خواهد داد. بطور مثال اگر شما ۲۰ بازدید از ۵ صفحه متفاوت داشته باشید صاحب رتبه بالاتری خواهید بود تا اینکه همه ۲۰ بازدیدتان از یک منبع باشد.

۲- بروزرسانی مداوم
اینکه شما بتوانید در فاصله زمانی کوتاه پستهای زیادی را تولید و منتشر کنید توجه الکسا را بیشتر به خود جلب خواهید کرد. انتشار پستهای زیاد خزنده های موتورهای جستجو را ترغیب می کند که برای ایندکس کردن صفحاتتان، مدام به سایت شما سربزنند و عملا تبدیل به مخاطبان ثابت شما شوند و این امر، محبوبیت و تازگی سایت شما را نشان می دهد و الکسا شما را با روی گشاده تری رتبه بندی می کند.
همین نکته باعث می شود که حتی معمولی ترین سایتهای خبری هم دارای رتبه های خوب الکسا باشند.

۳- نرخ ماندگاری
هر چقدر بیشتر بتوانید بازدیدکنندگانتان را در سایتتان نگه دارید و آنها را به گردش در میان صفحاتتان وادار کنید و این گردش به افزایش ماندگاری آنها در سایت شما بیانجامد شما توانسته اید به الکسا بگویید که مفید و کارا هستید و حق دارید که صاحب جایگاه بهتری شوید.

۴- سرعت دسترسی
الکسا ابزار ویژه ای برای خود تدارک دیده است که سرعت دسترسی به سایتها را در مقایسه با هم می سنجد. بطور مثال تعیین می کند که سرعت دسترسی به سایت شما چقدر است و شما در مقایسه با دیگر سایتهای دنیا به چه میزان کندتر یا تندتر هستید.

بررسی نحوه عملکرد الکسا نشان می دهد که ابزارهای اعتبارسنجی سایتها به فاکتورهای مشترکی رسیده اند که حاصل تجربه و دقت علمی روزافزون آنهاست. این مساله باعث می شود که رتبه بندی سایتها با درصد خطای کمتری صورت گیرد و به میلیاردها کاربر اینترنت نتایج دقیقتری ارائه کنند و صاحبان سرمایه را برای تبلیغات و سرمایه گذاری به سمت بازارهای پربازده تر و در نهایت مفیدتر سوق دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. دانلود یو می گوید

    بسیار مفید واقع شد

  2. زیست شناسی کنکور می گوید

    سلام.وبسایت خیلی خوب و جامعی دارید.ممنون

    1. ایستاتگ می گوید

      سلام
      ممنونم
      نظر لطف شماست

  3. فوق تخصص ارولوژى می گوید

    سلام
    وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.
    به کارتون ادامه بدین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.