سایتهایی زیباتر بدون اینترنت اکسپلورر ۶ با قالبهای ایستاتگ

4 1,552

یکی از بزرگترین آرزوهای من در وب فارسی، نابودی کامل اینترنت اکسپلورر 6 است. مرورگری که سال 2001 با نسخه ی ویندوز XP به بازار فناوری اطلاعات آمد و دیکتاتوری سنگین خودش را تا همین چند وقت پیش هم کماکان حفظ کرده بود. حضوری که به سبب سیستم عامل مایکروسافت در کامپیوتر کاربران اجباری بود و به ناچار، وبگردی با این مرورگر انجام می گرفت.

سایتهایی زیباتر بدون اینترنت اکسپلورر 6 با قالبهای ایستاتگ
سایتهایی زیباتر بدون اینترنت اکسپلورر 6 با قالبهای ایستاتگ

مایکروسافت در گزارشی که سال 2011 تهیه شده بود رسما اعلام کرد که شمارش معکوس برای مرگ اینترنت اکسپلورر 6 را آغاز کرده است ولی هنوز هم حدود 12 درصد کاربران جهان از آن استفاده می کنند. البته این گزارش به ایران نپرداخته است اما فعالان عرصه ی وب در کشورمان حرف مرا به نوعی تصدیق خواهند کرد که هنوز هم بسیاری از کاربران ایرانی از این نسخه مرورگر برای وب گردی استفاده می کنند.
دلایل ما برای اینکه دنیای وب را بدون اینترنت اکسپلورر 6 دنیایی زیباتر، امن تر و استانداردتر می دانیم در چند نکته خلاصه می شود:
1- وجود باگ های امنیتی زیاد و آلوده شدن سیستم های کاربران به بدافزارهای تحت وب
2- عدم پشتیبانی از نسخه های جدید html و تگهای جدید آن
3- عدم رعایت استانداردهای css3 و در نتیجه نمایش نادرست صفحات وب استاندارد و جدید
4- عدم سازگاری با PNG Transparency و نمایش ندادن قابلیتها و زیباییهای آن
5- عدم پشتیبانی از آدرس های معادل ASCII برای تبدیل آدرسهای فارسی
ضمن اینکه تنظیم قالب برای این مرورگر که خود را ملزم به رعایت هیچ استانداردی نیز نمی نماید نیز کار دشواریست.
ازین رو هم برای خدمت به وب فارسی در جهت استفاده از مرورگرهای جدید و استاندارد و هم به سبب سهولت و افزایش سرعت استاتگ برای ارائه ی قالبهای جدید، از امروز ایستاتگ به هیچ عنوان از اینترنت اکسپلورر 6 پشتیبانی نخواهد کرد و تنها تست قالب را در مرورگرهای روز دنیا انجام خواهیم داد.
امیدوارم شما هم به اندازه توان خود در متقاعد کردن دیگران به استفاده از مرورگرهای روز بکوشید.
از امروز می توانید لینک دانلود آخرین نسخه بهترین مرورگرهای روز را در ستون کناری ایستاتگ بیابید.

4 نظرات
  1. یه دوست می گوید

    من بهتون حق میدم اگر ماکروسافت قرار به نابودی داشت تا حالا این کارو کرده بود
    به نظرتون چرا اینکارو نمیکنه بخاطر اینکه مشکل از قالبهاست نه مرورگر چرا سایت های دولتی از این مرورگر استفاده میکنند ایا واقعیت غیر از این است

    1. ایستاتگ می گوید

      دوست عزیز مایکرو سافت در آدرس زیر رسما شمارش معکوس برای نابودی اینترنت اکسپلورر ۶ رو شروع کرده
      http://www.ie6countdown.com
      در مورد اینکه سایتهای دولتی ازین مرورگر استفاده می کنند نظری ندارم ولی معتقدم که اگر یک میلیون انسان هم یک کار اشتباه را انجام دهند آن کار همچنان اشتباه است.
      مشکل از قالب نیست چرا که طراح خود را ملزم به رعایت استاندارد می داند و هر مرورگری هم که استانداردها را دعایت کند می تواند تمام زیباییها و امکانات یک قالب خوب را نمایش دهد.
      از انتقاد شما صمیمانه سپاسگزارم.

  2. احمد می گوید

    :دی
    نظر “یه دوست” دقیقا برعکسش کاملا درست است. :دی
    مرورگر های نسل IE منفور ترین نرم افزار های موجود در دنیا برای طراحان وب هستند
    من و همه ی طراحان وب دل خونی از این مرورگر داریم
    برای نابودی IE صلوات…

  3. sam می گوید

    سلام مرورگر اینترنت اکسپلور ۶ باید هم از قالب ها پشتیبانی نکند زیرا قالبها روز به روز در هال پیشرفت و به وجود امدن تکنلوزی های جدید است
    چون این مرور گر قدیمی است مسلما نمی تواند با قالب ها درست عمل کند اما این که مرور گر اینترنت اکسپلور هیچ مشکلی ندارد واگه شما از اخرین نسخه ان یعنی ۹ با بالا استفاده کنید می بینید هیچ مرورگری مثل ان نمی تواند اینقدر پرقدرت بدون هیچ مکملی تمام تکنولزی های جدید رو ساپرت کند ولی دوست داشتم شما هم نظری در مورد گوگل کروم که جدیدن باعث تحول در مرورگرهای دنیا داشته هم داشته باشد و کمی هم بروز باشید الکی از نرم افزار ها ایراد نگیرید چون در اینترنت اکسپلور جدید ماکروسافت واقعاشاهد تحولی شگفت انگیز در امنیت و سرعت بودیم و گوگل کروم هم که با سرعت معروف شدنش نشان داد که پایا پای همه مرورگرهای قدرتمند دنیا امده و در امار جدید حتی رکرد را هم شکست و برترین مرور گر بازار های بوده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.