اگر قصد خرید اکانت پلی استیشن پلاس را دارید؛ این مقاله را بخوانید

0 458

PS Plus (پلی استیشن پلاس) یک سرویس مبتنی بر اشتراک سونی پلی استیشن است که به گیمرها این امکان را می‌دهد بازی‌های چندنفره آنلاین را انجام دهند، به کاتالوگ بازی‌های دسترسی داشته باشند، بازی‌هایی را در فضای ابری انجام دهند و …

به گزارش ایستاتگ و به نقل از androidauthority؛ البته دسترسی به هریک از این امکانات به سطح اشتراک شما بستگی دارد.

ابتدایی‌ترین سطح، PlayStation Plus Essential، همان سرویسی است که در ژوئن سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد.

این سرویس هر ماه چند بازی را در اختیار شما قرار می‌دهد، بازی‌های آنلاین را در خود جای داده و تا ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی فضای ابری، تخفیف‌های انحصاری و پخش را در خود جای داده است.

Share Play به شما امکان می‌دهد بازی‌های چندنفره و co-op را با دوستان خود بازی کنید یا به آنها اجازه دهید از ماجراجویی‌های تک‌نفره‌ی شما لذت ببرند.

اگر پلی استیشن ۵ دارید، به کتابخانه کوچکی از بازی‌ها به نام مجموعه PS Plus نیز دسترسی خواهید داشت.

 

PlayStation Plus Extra سطح بعدی است و شامل همه موارد سطح قبلی به علاوه بیش از ۴۰۰ بازی PS4 و PS5 برای دانلود و بازی است.

این سطح به نوعی رقیب واقعی Game Pass است، اگرچه برخلاف پیشنهاد مایکروسافت، نسخه‌های روز اول ناشران شخص اول را شامل نمی‌شود.

 

گران‌ترین سطح، پلی‌استیشن پلاس پریمیوم، شامل ۳۴۰ بازی فوق از دوره‌های PSP، PS1، PS2 و PS3 است.

برخی از بازی‌های قدیمی‌تر از PS1 و PS2 برای دانلود در دسترس هستند، اما بیشتر بازی‌ها (از جمله تمام بازی‌های PS3) فقط از طریق بازی‌های ابری در دسترس هستند.

اگر از طرفداران سرویس منقرض شده PlayStation Now بودید، این جایگزین آن است. کل کاتالوگ PS Now به صورت ابری در دسترس است.

در کشورهایی که بازی‌های ابری در دسترس نیستند، سونی یک طرح PlayStation Plus Deluxe را  در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

PS Plus چگونه کار می‌کند؟

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک اشتراک PS Plus خریداری کنید.

شما می‌توانید مستقیماً از طریق فروشگاه پلی‌استیشن، PS Plus را خریداری کنید یا در صورت خرید کارت اشتراک از Target، Walmart، Amazon و …، کد کوپن را وارد کنید.

برای فعال کردن اشتراک، فقط باید کد را در وب سایت رسمی سونی پلی استیشن یا در فروشگاه پلی استیشن کنسول وارد کنید. هر دو  روش سریع و آسان هستند.

هنگامی که عضویت فعال شد، به بازی‌های ماهانه رایگان و کاتالوگ بازی سطح تان دسترسی خواهید داشت. همچنین به تخفیف‌های انحصاری و سایر مزایای دیگر دسترسی دارید.

 

 

قیمت پلی استیشن پلاس چقدر است؟

قیمت پلی استیشن پلاس PlayStation Plus Essential از ۹.۹۹ دلار در ماه، PlayStation Plus Extra از ۱۴.۹۹ دلار در ماه و PlayStation Plus Premium از ۱۷.۹۹ دلار در ماه شروع می‌شود.

با این حال، می‌توانید با خرید سه ماهه یا دوازده ماهه تا ۵۰ درصد صرفه جویی کنید.

برای جزئیات قیمت در سراسر جهان، جدول زیر را مطالعه کنید.

 

سونی هنوز قیمت طرح PlayStation Plus Deluxe خود را که در کشورهای بدون سرویس ابری، اعلام نکرده است.

 

آیا پلی استیشن پلاس ارزش خرید را دارد؟

بله، پلی استیشن پلاس ارزش پولی که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد.

علاوه بر این بهتر است اشتراک سالانه آن را خریداری کنید.

در ارزان‌ترین طرح PlayStation Plus Essential، اگر هزینه سالانه ۵۹.۹۹ دلار را بپردازید، از ۲۴ تا ۳۶ بازی رایگان در سال را دریافت خواهید کرد.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که اگر یک PS5 خریداری کنید و PS Plus دریافت کنید، به مجموعه PlayStation Plus دسترسی خواهید داشت که شامل تعداد زیادی بازی افسانه ای از نسل PS4 است.

برخی از این بازی‌ها عبارتند از: God of War، The Last of Us Remastered و Bloodborne.

این عناوین با تغییرات پلن‌های پلی استیشن پلاس تغییر نخواهند کرد.

طرح سالانه PlayStation Plus Extra چیزی است که ما به اکثر گیمرها توصیه می‌کنیم.

در  اشتراک ماهانه شما هزینه ماهانه ۱۵ دلار می‌پردازید؛ اما در اشتراک سالانه چیزی بیش از ۸ دلار در ماه پرداخت خواهید کرد. مایکروسافت هیچ برنامه ۱۲ ماهه رقابتی ارائه نمی‌دهد که بتواند با این قیمت‌ها مطابقت داشته باشد.

 

پلی استیشن پلاس کجا موجود است؟

برنامه‌های جدید پلی‌استیشن پلاس در ماه‌های آینده در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و سایر کشورها عرضه می‌شود. سونی متعهد شده که سرویس جدید را تا پایان ژوئن ۲۰۲۲ در اکثر بازارها در دسترس قرار دهد.

در مورد ویژگی‌های بازی ابری، فقط در کشورهایی عرضه می‌شوند که PlayStation Now در حال حاضر در دسترس است.

در سایر نقاط جهان، PlayStation Plus Deluxe بالاترین سطح خدمات است. در اینجا لیست کاملی از کشورهایی که PlayStation Plus Premium را در دسترس دارند ذکر شده است:

  • اتریش
  • بلژیک
  • کانادا
  • دانمارک
  • فنلاند
  • فرانسه
  • آلمان
  • ایرلند
  • ایتالیا
  • ژاپن
  • لوکزامبورگ
  • نروژ
  • کشور پرتغال
  • اسپانیا
  • سوئد
  • سوئیس
  • هلند
  • انگلستان
  • ایالات متحده آمریکا

بازی‌های پلی استیشن پلاس

بازی‌های ماهانه رایگان در همه اشتراک‌های PS Plus وجود دارند و شما زمان محدودی خواهید داشت تا هر ماه بازی‌های موجود را دانلود کنید. هنگامی که بازی در کتابخانه شما دانلود شد، همیشه با شما خواهد بود.

ویژگی‌های اپلیکیشن موبایل PS Plus چگونه است؟

هیچ برنامه اختصاصی PS Plus وجود ندارد. در عوض، یک صفحه نمایش PS Plus در برنامه پلی استیشن وجود دارد. در برنامه پلی استیشن، می‌توانید روی تب PS Store در پایین کلیک کنید.

اگر می‌خواهید بازی‌های PS Plus را مستقیماً از کنسول خود به تلفن، رایانه شخصی یا لپ‌تاپ پخش کنید، این کار را با استفاده از PS Remote Play انجام دهید.

 

جایگزین‌های پلی استیشن پلاس

هیچ جایگزین مستقیمی برای PS Plus وجود ندارد.

تنها سرویس اشتراک مشابه دیگر در پلی استیشن EA Play است.

این شامل انواع عناوین بازی‌های ورزشی و مسابقه ای، به علاوه چند عنوان دیگر مانند Mass Effect: Legendary Edition، Star Wars Fallen Order و … است. هزینه طرح پایه ۵ دلار در ماه یا ۳۰ دلار در سال و طرح حرفه ای (که شامل جدیدترین بازی‌ها و تمام DLC ها می‌شود) ۱۵ دلار در ماه یا ۱۰۰ دلار در سال هزینه دارد.

علاوه بر این اگر به دنبال یک سرویس مشابه فراتر از اکوسیستم پلی استیشن هستید؛ واضح‌ترین آن Xbox Game Pass است که در سه مدل ارائه می‌شود: یکی برای رایانه شخصی، دیگری برای کنسول‌های ایکس‌باکس و دیگری که هر دو مورد شامل می‌شود.

بالاترین سطح، Xbox Game Pass Ultimate، شامل بازی‌های ابری در کنسول و رایانه شخصی، و EA Play و تمام مزایای آن است. هزینه نهایی ۱۵ دلار در ماه است و دو طرح دیگر هر کدام ۱۰ دلار در ماه هزینه دارند.

 

در رایانه شخصی Ubisoft Plus نیز در دسترس است که مشابه EA Play است اما برای عناوین Ubisoft مانند Assassin’s Creed، Far Cry و Rainbow Six است.

این بازی انحصاری برای گیمرهای رایانه شخصی است، اما می‌توانید از طریق ادغام با Amazon Luna روی تلویزیون و دستگاه‌های گوشی  همراه بازی کنید. هزینه آن ۱۵ دلار در ماه است.

 

سوالات متداول

اگر استفاده از سرویس پلی استیشن پلاس را متوقف کنم، آیا به بازی‌هایی که دانلود کرده‌ام دسترسی دارم؟

شما فقط تا زمانی که عضو PS Plus هستید به بازی‌هایی رایگان از طریق سرویس PS Plus دسترسی خواهید داشت. اگر عضویت خود را لغو کنید، نمی‌توانید هیچ یک از بازی‌هایی را که در طول اشتراک دانلود کرده اید را بازی کنید.

 

آیا بازی‌ها پلی استیشن پلاس به صورت محدود در دسترس هستند؟

بله، بازی‌های رایگان موجود PS Plus فقط برای مدت زمان محدودی، حدود یک ماه، در دسترس هستند. بازی‌های موجود در کتابخانه‌های PS Plus Extra و Premium نیز هر از چند گاهی غیر فعال می‌شوند.

 

اگر قبل از پایان دوره، یک بازی رایگان از پلی استیشن پلاس را از دست دادم، آیا باز هم می‌توانم آن را دانلود کنم؟

نه، متأسفانه. اگر بازی را به کتابخانه خود اضافه کرده اید و آن را دانلود نکرده اید، بله، می‌توانید آن را دانلود کنید. اما اگر بازی را به سبد خرید خود اضافه نکرده‌اید و دوره شما به اتمام رسیده است؛ هیچ راهی برای دانلود رایگان آن ندارید.

 

آیا بازی‌های پلی استیشن پلاس دارای DLC هستند؟

به بازی مورد نظر شما بستگی دارد. اکثر بازی‌های PS3 و بازی‌های قدیمی‌تر در کاتالوگ PS Plus Premium شامل تمام DLC‌ها می‌شوند، اما بازی‌های رایگان، مجموعه‌های PS Plus و کاتالوگ‌های PS Plus Extra در نوع DLC که ارائه می‌دهند متفاوت هستند.

 

آیا PlayStation Plus شامل PlayStation Now می‌شود؟

PlayStation Now از ماه ژوئن به اشتراک‌های PlayStation Plus اضافه می‌شود. کاتالوگ کنسول به عنوان بخشی از PS Plus Extra در دسترس خواهد بود. اما کاتالوگ ابری و پخش رایانه شخصی منحصر به PS Plus Premium است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.