۱۰ روش برای ایمنی بیشتر هویت آنلاین

0 522

از آنجایی که اینترنت به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده؛ شما زمان زیادی را به صورت آنلاین می‌گذرانید و به همین دلیل ممکن است هویت آنلاین شما در معرض خطر جدی باشد.

به گزارش ایستاتگ، ، مجرمان سایبری بیکار نمی‌نشینند، بنابراین این مسئولیت شماست که از خود در برابر این خطرات محافظت کنید.

به منظور حفاظت از  هویت آنلاین خود این ۱۰ مرحله را به کار بگیرید:

Security Suites را نصب کنید

Security Suites مجموعه ای از ابزارهایی است که از نفوذ نرم افزارهای مخرب به داده های شما جلوگیری می‌کند.

ویژگی های ضد سرقت  این مجموعه شامل ضد هرزنامه، احراز هویت وب سایت، ذخیره رمز عبور و تشخیص هرزنامه برای جلوگیری از خطرات مرتبط با داده های حساس و نقض داده ها است.

Norton Antivirus، McAfee و AVG Internet Security تنها چند نمونه شناخته شده از مجموعه‌های امنیتی هستند که می‌توانید برای محافظت از خود به صورت آنلاین از آن‌ها کمک بگیرید.

 

قبل از استفاده، رمزگذاری روی برنامه‌ها را بررسی کنید

تأیید اینکه برنامه‌ها قبل از انجام معاملات آنلاین رمزگذاری شده‌اند، به امنیت هویت شما کمک می‌کند. برای شروع، باید به دنبال نماد قفل امنیتی مورد اعتماد باشید. “s” اضافی بعد از پروتکل اینترنت HTTP در URL یا نوار آدرس وب.

این بدان معنی است که “HTTP” در یک وب سایت  اعتباری امن به “HTTPS” تبدیل می شود. همچنین یک نماد قفل را در نوار آدرس مرورگر یا گوشه پایین سمت چپ مشاهده خواهید کرد.

این دو سیگنال نشان می‌دهد که سایت رمزگذاری شده است و هیچ کس نمی‌تواند اطلاعات ارائه شده  را مشاهده کند.  این رمزگذاری از هویت، شماره تلفن، آدرس، شماره کارت پرداخت و غیره محافظت می‌کند.

 

رمزهای عبور قوی

راه دیگر برای ایمن ماندن در فضای آنلاین، ایجاد یک رمز عبور قوی است.

هنگام ایجاد رمز عبور، انتخاب عبارت رمزی که هکرها نتوانند به راحتی آن را حدس بزنند بسیار مهم است.

به عنوان مثال، استفاده از کلمه یا عددی که شخص دیگر به راحتی بتواند حدس بزند؛ مانند  نام کوچک، نام همسر یا فرزندتان، شماره تلفن، یا هر کاراکتر یا علامت دیگر که به شما ربط دارد؛ ایده‌ی خوبی نیست.

برای محافظت از خود، رمز عبوری با ترکیبی از حروف، اعداد و نمادها و همچنین حروف بزرگ و کوچک انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برای امنیت بیشتر از مدیریت رمز عبور استفاده کنید. این اپ ها به شما کمک می کند تا رمزهای عبور را ایجاد و ذخیره کنید.

مدیریت رمز عبور مانند NordPass و ۱Password  بسیار محبوب هستند.

 

فهرست سیاه مرورگر وب را نصب کنید

آیا تا به حال با پیام “این سایت ممکن است به رایانه شما آسیب برساند” برخورد کرده‌اید؟

این یک پیام هشدار نشان دهنده آن است که این سایتی که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید در لیست سیاه قرار دارد.

لیست سیاه مرورگر وب یک مکانیسم کنترل دسترسی است که تلاش های هکرها برای دسترسی به آدرس های ایمیل، ورود کاربران و رمز عبور شما مسدود می‌کند.

قرار دادن لیست سیاه روشی کارآمد برای ایمن نگه داشتن شما از وب سایت ها یا لینک هایی است که ممکن است به اطلاعات شما آسیب برسانند.

 

از Private Data Protection استفاده کنید

ویژگی حفاظت از داده های خصوصی یک لایه اضافی امنیت سایبری است که از اطلاعات حساس در فضای عمومی محافظت می‌کند.

اگر کاربران غیرمجاز سعی کنند وارد شبکه شما شوند به شما اطلاع داده می‌شود و تا زمانی که به آن‌ها اجازه دسترسی ندهید، نمی‌توانند وارد شوند.

 

کوکی های مرورگر را فعال نکنید

کوکی ها فایل های متنی کوچکی هستند که به وب سایت ها اجازه می‌دهند تا تنظیمات برگزیده مرور شما، تجربه گشت و گذار و … را به خاطر بسپارند.

کوکی‌ها همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که هر بار از یک وب سایت بازدید می‌کنید بدون نیاز به ورود ، از وب‌سایت‌ها بازدید کنید.

متأسفانه، هکرها می توانند از اطلاعات به دست آمده توسط این کوکی ها برای هک شما استفاده کنند. به این دلیل که وقتی کوکی ها در یک وب سایت فعال می‌شوند، آن سایت می‌تواند الگوهای مرور شما را در وب سایت های دیگر ردیابی کند.

بنابراین، تا زمانی که مطمئن نشدید، کوکی ها را در یک سایت فعال نکنید.

 

کوکی ها را حذف کنید

به دلایل مختلفی شما باید کوکی ها را از مرورگر خود حذف کنید. آن‌ها شبکه شما را به خطر می اندازند، زیرا به مجرمان سایبری این امکان را می‌دهند  از طریق دسترسی به مرورگر شما، اطلاعاتی را به دست آورند.

کوکی‌ها می‌توانند داده‌های شما، از جمله سابقه جستجو و مرور، آدرس‌های IP و سایر تعاملات آنلاین را ردیابی کنند.

 

از Wi-Fi عمومی استفاده نکنید

اتصالات Wi-Fi عمومی برای هر شخصی باز است و هکر ها می توانند به راحتی به آن‌ها نفوذ کنند. هکرها می‌دانند که بسیاری از کاربران به وای فای عمومی متصل می‌شوند و این روشی برای ورود به حریم خصوصی شما است.

شما نمی‌توانید امنیت این وایفای را تضمین کنید. در صورتی که چاره ای ندارید؛ در حین استفاده از این نوع اینترنت ها، وارد اطلاعات شخصی خود نشوید.

همچنین می‌توانید از شبکه خصوصی مجازی امن (VPN) برای این شرایط استفاده کنید.

در این صورت اطلاعاتی که ارسال و دریافت می‌کنید رمزگذاری می‌شوند و استفاده از آن‌ها را برای مجرمان سایبری سخت‌تر است.

 

اطلاعات خود را به اشتراک نگذارید

با ظهور برنامه های شبکه های اجتماعی مانند TikTok، Twitter، Instagram، Discord و Twitch، بسیاری از کاربران  اطلاعات شخصی خود را به اشتراک می‌گذارند. بیشتر اوقات، اطلاعاتی که کاربران در این پلتفرم‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، منجر از بین بردن حریم خصوصی و سرقت هویت می‌شود.

مراقب اطلاعاتی که با مخاطبان آنلاین به اشتراک می گذارید باشید. داده هایی مانند آدرس منزل، شماره بیمه، جزئیات کارت اعتباری و اطلاعات بانکی شما باید محافظت شده باشند.

 

محدود کردن کارت های اعتباری برای خرید آنلاین

راه دیگر برای ایمن سازی هویت آنلاین در برابر تهدیدات سایبری، محدود کردن استفاده از کارت اعتباری برای خرید آنلاین و پرداخت های عمومی در سایت های شخص ثالث است.

اگر مجبور هستید به صورت آنلاین خرید کنید، مراقب تهدیدات امنیتی و نحوه جلوگیری از آن‌ها باشید.

فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید چقدر معتبر است؟

فروشگاه های دارای شهرت، مجوز و تدابیر امنیتی است؟ وقتی سایتی اطلاعات شخصی یا مالی تان را می‌خواهد، «HTTPS» در URL  را بررسی کنید؛ آیا این بخش را مشاهده می‌کنید؟ در صورت مشاهده ی HTTPS در لینک سایت،  ایمنی و حریم خصوصی سایت تأیید می شود.

 

از هویت آنلاین خود به هر قیمتی محافظت کنید:

هویت شما بخش بزرگی از شخصیت شماست.

محافظت از هویت آنلاین مانند محافظت از خود است. تا زمانی که شاخص‌های بالقوه سرقت هویت را بشناسید، شانس بالاتری  در برابر این خطرات دارید و به شما این امکان را می‌دهد از آنلاین بودن خود لذت ببرید.

بنابراین، در مورد تهدیدات سایبری نوظهور که هویت شما را به صورت آنلاین به خطر می اندازد، اطلاعات کسب کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.

منبع: makeuseof

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.