۱۰ حقیقت محض در مورد ارز دیجیتال و بیت کوین در سال ۲۰۲۲

0 594

با توجه به بی‌ثباتی سیاسی جهانی، سیاست‌های نظارتی جدید و اقتصادهای آشفتگی، عجیب نیست که ارز دیجیتال هر روز سرفصل خبرها را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ایستاتگ، گمانه زنی‌ها  در مورد ارز دیجیتال زیاد است. آیا ارزش آن افزایش خواهد یافت؟ آیا بیت کوین و ارزهای دیگر سقوط خواهند کرد؟

آیا امسال زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در بیت کوین است؟ یا باید ارز دیجیتال دیگری را خرید کنیم؟

اگر به  این دنیای رمز آلود و ریسک آور علاقه دارید؛ بهتر است از ده واقعیت محض در مورد ارز دیجیتال با خبر باشید.

۱۰ حقیقت محض در مورد ارز دیجیتال و بیت کوین در سال ۲۰۲۲

ارز دیجیتال و بیت کوین

چگونه می‌توان مقررات ارز دیجیتال را وضع کرد؟

اکثر مردم فکر می‌کنند که ارزهای دیجیتال غیرقانونی هستند، اما این در همهٔ کشورها صادق نیست، حداقل در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته.

به عنوان مثال، در ایالات متحده، صرافی‌های ارزهای دیجیتال تحت همان قانون نظارتی بانکی – یا BSA قرار دارند.

این بدان معناست که ارائه دهندگان صرافی ارزهای دیجیتال موظفند در شبکه جرایم مالی وزارت خزانه داری ایالات متحده ثبت نام کنند.

آنها باید اقدامات کافی برای مبارزه با پولشویی را در اختیار داشته باشند و همچنین گزارش‌های منظمی را به نهادهای نظارتی دولتی ارائه کنند.

تخمین زده می‌شود که ۱۶ درصد از آمریکایی‌ها روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به تازگی، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، قانونی  را امضا کرده که در آن قانون به سازمان‌های دولت فدرال ایالات متحده دستور داد تا برای تنظیم بازار دارایی‌های دیجیتال و ارزهای دیجیتال تلاش بیشتری کنند.

 آیا در مورد بیت کوین و ارزها مقررات بین المللی وضع شده است؟

پاسخ به این سوال منفی است.

در حالی که دولت‌ها می‌توانند نحوه عملکرد صرافی‌ها را در شرایط خاص کنترل کنند، هیچ قانون بین‌المللی وضع نشده است که بتواند بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال در گردش را تحت تاثیر قرار دهد.

بسیاری از کشورها اجازه می‌دهند بیت کوین به منظور خرید و فروش کالا استفاده شود.

در سال ۲۰۲۱، السالوادور اولین کشوری بود که استفاده از بیت کوین را به عنوان یک ارز اصلی تحریم کرد.

بیت‌کوین به‌عنوان ارز همتا به همتا طبقه‌بندی می‌شود، به این معنی که می‌توان از آن در تراکنش‌های ناشناس در سطح جهان استفاده کرد. بنابراین، این ارز تا حدودی مبهم است؛. اما در حال بهبود است تا به شکل قابل قبولی به ارز دیجیتال تبدیل شود.

 کدام کشور بیشتر از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند؟

اگر فکر می‌کنید پاسخ این سوال ایالات متحده یا السالوادور است؛ اشتباه می‌کنید.

اما در واقع، به طور نسبی، کشوری که بالاترین میزان استفاده از ارزهای دیجیتال را دارد، ویتنام است.

طبق آمار، این کشور کوچک و از بسیاری جهات توسعه نیافته  دارای ارزش تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در سطح هند است.

کدام کشورها ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده اند؟

داده‌ها نشان می‌دهد که اگرچه چین بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده، اما ۲۰ درصد از شبکه جهانی بیت کوین در چین است. کشورهای دیگری که استفاده از بیت کوین را ممنوع کرده اند عبارتند از: قطر، روسیه، ترکیه، مقدونیه شمالی، بنگلادش، مصر، مراکش و عراق.

 استخراج یک بیت کوین چقدر طول می‌کشد؟

به گفته Investopedia، بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین و ارز دیجیتال در حال حاضر می‌تواند بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را تنها در ۱۰ دقیقه استخراج کند.

پلتفرمی به نام BFGminor یکی از مؤثرترین ابزارها برای استخراج بیت کوین است؛ زیرا می‌تواند بر روی سیستم عامل‌های مختلف مانند لینوکس، مک یا ویندوز، اجرا شود. منبع باز است و با FPGA، ASIC و GPU سازگار است.

ثروتمندترین کاربری که ثروتش از  ارزهای دیجیتال است کیست؟

در اوایل سال جاری، بلومبرگ گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد ثروتمندترین سرمایه گذار ارز دیجیتال و بیت کوین، مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو، یک میلیاردر چینی است.

او که در محافل مالی با نام CZ شناخته می‌شود، دارای ارزش دارایی تقریبی ۹۶ میلیارد دلار است، در امارات متحده عربی زندگی می‌کند و دارای یک سوئیت پنت‌هاوس در برج خلیفه است.

وی ارزو داشت تا صرافی خود ر در امارات تاسیس کند و اخیراً به آرزوی خود رسیده است.

 آیا بیت کوین یک سرمایه گذاری امن و با ارزش است؟

به گفته کارشناسان خیر.

جان پالسون، رئیس و مدیر پورتفولیوی شرکت سرمایه‌گذاری ایالات متحده، Paulson & Co، پیش‌بینی کرد که در آینده، با ارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان بی‌ارزش خواهد شد.

سخنان او در مقاله‌ای در روزنامه بریتانیایی گاردین و بی‌بی‌سی توسط معاون رئیس بانک انگلستان، سر جان کانلیف ​​منتشر شد، که اظهار داشت: «قیمت این ارزها می‌تواند کاملاً متفاوت باشد و [بیت‌کوین] می‌توانند از نظر تئوری یا عملاً به ارزش صفر برسد”.

 آیا با وضع مقررات در مورد ارزهای دیجیتال، ارزش بازار این ارزها محدود می‌شود؟

به طور کلی مواضع قانونی توصیه می‌کنند ارزهای دیجیتال باید مشمول مقررات سخت گیرانه باشند.

اما جردن بلفورت، گرگ سابق وال استریت، نظر دیگری دارد.

او معتقد است که تنظیم دنیای مالی همتا به همتا در واقع منجر به رشد بزرگ او خواهد شد. وضع قوانین و کنترل و سخت گیری بیشتر می‌تواند ارزش این ارزها را محدودتر کرده و رشد آن‌ها را آهسته تر کند.

 آیا دولت‌ها مقرراتی را در مورد ارزهای دیجیتال وضع خواهند کرد؟

این یک شمشیر دو لبه است.

تولد کریپتوکارنسی برای نهادهای  مالی جهانی شوک آور بود. این سیستم ارزی به طور کامل توسط تقاضای بازار تنظیم می‌شود؛ نه با مداخله دولت‌هایی که مرتباً ارزش پول را برای رفع نیازهای خود دستکاری می‌کنند.

ارزهای سنتی فیات توسط دولت‌هایی که از ارزش آنها حمایت می‌کنند؛ کنترل می‌شوند.

بنابراین بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان تهدیدی برای کنترل متمرکز مالی در سیستم‌های بانکی جهانی هستند.

اما بدون مشروعیت و مقررات، ارز دیجیتال باقی می‌ماند، اما تنها یک قمار ناپایدار برای سرمایه‌گذاران است.

آیا اتریوم به اندازه بیت کوین ارزشمند می‌شود؟

گزارش‌ها حاکی از آن است که اتریوم می‌تواند به اندازه بیت کوین ارزشمند شود.

این ارز منبع باز در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و طبق نظر بانک‌های سرمایه‌گذاری اتریوم احتمالاً از ۶۶۰ میلیارد دلار  ارزش بیت کوین نیز فراتر خواهد رفت، زیرا شبکه آن دارای برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی است.

اتریوم امکان قراردادهای هوشمند و قابل برنامه ریزی را دارد؛ چیزی که بیت کوین، که اکنون به عنوان یک ارز قدیمی شناخته می‌شود، قادر به انجام آن نیست.

منبع: fintechmagazine

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.